Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært litt flørting i det siste mellom meg og en mann jeg har kjent i mange år. Igår tok jeg initiativet til en prat ang dette, fortalte at jeg liker han. Vi ble enige om å utforske dette, på en gradvis, forsiktig måte siden vi kjenner hverandre fra før. Vi skal treffes og være litt sammen fremover. Idag har jeg ikke hørt noen ting fra han. Siden jeg tok initiativet til den samtalen igår, ligger ballen på hans side, føler jeg. Jeg syns han burde sendt en melding eller noe, takka for praten igår, kanskje bare ønske meg en fin dag, eller noe, bare for å ha litt kontakt. Men jeg har altså ikke hørt noen ting. Hadde dere stusset over det? Jeg vil tro at dersom han virkelig var interessert, så hadde han tatt kontakt idag på et vis? 

Anonymkode: 82fdf...73b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere vanligvis daglig kontakt?

Anonymkode: ed81f...1ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har dere vanligvis daglig kontakt?

Nei, jeg bare tenkte noe ville endret seg etter den samtalen hvor vi bestemte oss for å date fremover og se hva som kan utvikle seg? Ikke at vi må ha daglig kontakt, men et lite vink og litt kontakt dagen etter den samtalen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg bare tenkte noe ville endret seg etter den samtalen hvor vi bestemte oss for å date fremover og se hva som kan utvikle seg? Ikke at vi må ha daglig kontakt, men et lite vink og litt kontakt dagen etter den samtalen?

Enig. Synes han burde tatt kontakt. Men samtidig, kan det være han er redd for å virke masete? Kan virke som at dere har lagt vel mye vekt på at dere skal gå forsiktig og sakte frem. Er det ikke bedre å bare kjøre på?

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg hadde forventet å høre noe i dag. Så skjønner du er skuffa😏

• Nyttig 1
Skrevet

Det som sikkert skjer nå er at du blir litt redd for avvisning og begynner å tolke. Du var tøff som fortalte ham hva du føler. Hvis du får andre forventninger til ham nå enn det du hadde før denne samtalen, bør du si det til ham siden ingen er tankelesere. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig. Synes han burde tatt kontakt. Men samtidig, kan det være han er redd for å virke masete? Kan virke som at dere har lagt vel mye vekt på at dere skal gå forsiktig og sakte frem. Er det ikke bedre å bare kjøre på?

Det var like mye han som ville ta det sakte. Og siden jeg turte å ta den samtalen, så burde han på en måte fulgt opp litt idag? Jeg kan ikke skjønne at han blir redd for at en liten hyggelig melding kan virke som å mase? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ishavsrøya skrev (3 minutter siden):

Ja jeg hadde forventet å høre noe i dag. Så skjønner du er skuffa😏

Ja😔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ESFP skrev (3 minutter siden):

Det som sikkert skjer nå er at du blir litt redd for avvisning og begynner å tolke. Du var tøff som fortalte ham hva du føler. Hvis du får andre forventninger til ham nå enn det du hadde før denne samtalen, bør du si det til ham siden ingen er tankelesere. 

Du har helt rett i at jeg har begynt å kjenne på redsel for avvisning, siden jeg tross alt var tøff som sier, med å ta den samtalen. Jeg føler nå at han grubler og tenker 50/50 nå, på om han skal gå inn i denne datingfasen med meg, eller ikke. Jeg har en generell følelse av at en mann som virkelig er interessert, ville tatt kontakt idag. Jeg kan ikke si noe til han om den forventningen enda, for det ville vært litt needy og masete, siden det tross alt var jeg som starta den samtalen igår. Men er helt enig i at han ikke kan være tankeleser. Det er bare rart at han ikke har villet si «takk for samtalen igår», eller noe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har helt rett i at jeg har begynt å kjenne på redsel for avvisning, siden jeg tross alt var tøff som sier, med å ta den samtalen. Jeg føler nå at han grubler og tenker 50/50 nå, på om han skal gå inn i denne datingfasen med meg, eller ikke. Jeg har en generell følelse av at en mann som virkelig er interessert, ville tatt kontakt idag. Jeg kan ikke si noe til han om den forventningen enda, for det ville vært litt needy og masete, siden det tross alt var jeg som starta den samtalen igår. Men er helt enig i at han ikke kan være tankeleser. Det er bare rart at han ikke har villet si «takk for samtalen igår», eller noe. 

Det er du som grubler. Du vet ikke om han grubler. Det er du som tolker at han vingler mellom å ønske dette eller ikke. For alt du vet kan han være veldig lykkelig for den samtalen dere hadde i går og gleder seg til å kontakte deg i morgen. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
ESFP skrev (6 minutter siden):

Det er du som grubler. Du vet ikke om han grubler. Det er du som tolker at han vingler mellom å ønske dette eller ikke. For alt du vet kan han være veldig lykkelig for den samtalen dere hadde i går og gleder seg til å kontakte deg i morgen. 

Ja det er jeg som grubler, jeg vet jo at jeg ikke aner noe om hva han tenker og føler idag. Jeg grubler, og derfor spurte jeg her om dere hadde stusset på dette😊 Håper det er sånn som du skriver i siste setning😊

Skrevet

Nei, jeg ville egentlig ikke hatt noen forventninger til endret adferd umiddelbart. Dere vil ta det rolig. Ble dere ikke enige om det? Dersom du har forventning til en endring i hvor ofte dere snakker, eller at du ønsker at han gir lyd fra seg på den måten - så må du si det til han. Han er den samme i dag som i går, og ting må kanskje «sette» seg litt. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
miss summers skrev (7 minutter siden):

Nei, jeg ville egentlig ikke hatt noen forventninger til endret adferd umiddelbart. Dere vil ta det rolig. Ble dere ikke enige om det? Dersom du har forventning til en endring i hvor ofte dere snakker, eller at du ønsker at han gir lyd fra seg på den måten - så må du si det til han. Han er den samme i dag som i går, og ting må kanskje «sette» seg litt. 

Takk for fin refleksjon😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nesten samme samtale med min tidligere Fwb i vår, det som viste seg er at det er vanskelig å bryte ut av et vant mønster, mtp kontakt osv, det gikk et par mnd der vi fortsatte som før, før jeg tok det opp igjen på nytt, så nå er vi flinkere til å prøve se om vi kan bli et par, men fortsatt er jeg usikker da vi sliter med "nye" roller, vi ble også enige om å ta det sakte, men det får være måte på. Hvor gamle er dere? Og hvor lenge har dere kjent hverandre?

Anonymkode: 3c66b...5e5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg hadde nesten samme samtale med min tidligere Fwb i vår, det som viste seg er at det er vanskelig å bryte ut av et vant mønster, mtp kontakt osv, det gikk et par mnd der vi fortsatte som før, før jeg tok det opp igjen på nytt, så nå er vi flinkere til å prøve se om vi kan bli et par, men fortsatt er jeg usikker da vi sliter med "nye" roller, vi ble også enige om å ta det sakte, men det får være måte på. Hvor gamle er dere? Og hvor lenge har dere kjent hverandre?

Anonymkode: 3c66b...5e5

Veldig fint å høre lignende erfaringer! Det er kanskje ikke så rart at det sr vanskelig å bryte ut av gamle roller. Håper dere finner ut av det❤️ Jeg vil ikke nevne så mange detaljer i frykt for å bli kjent igjen, men vi har kjent hverandre i mange år, og er ikke lenger så veldig unge😊 Lykke til til dere😊

AnonymBruker
Skrevet
miss summers skrev (22 timer siden):

Ja det høres jo logisk ut, at ting må få sette seg litt. Jeg vet ikke helt hva jeg forventer, men uansett er ikke det noe jeg vil nevne for han på dette stadiet. Vil ikke skape noe stress eller mas, vil heller at ting kan få skje naturlig. Måtte bare spørre her om noen hadde stusset på dette. Har ikke hørt noe fra han idag heller, men tenker det må være ok, selv om jeg må innrømme jeg lurer på hva som foregår i hodet hans, om han grubler og vurderer frem og tilbake, eller om han bare lever sitt vante liv😊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja det høres jo logisk ut, at ting må få sette seg litt. Jeg vet ikke helt hva jeg forventer, men uansett er ikke det noe jeg vil nevne for han på dette stadiet. Vil ikke skape noe stress eller mas, vil heller at ting kan få skje naturlig. Måtte bare spørre her om noen hadde stusset på dette. Har ikke hørt noe fra han idag heller, men tenker det må være ok, selv om jeg må innrømme jeg lurer på hva som foregår i hodet hans, om han grubler og vurderer frem og tilbake, eller om han bare lever sitt vante liv😊 

Forstår det. Om du vil snakke med han eller gi lyd fra deg, så gjør du det. Når dere bestemt at dere skal prøve er det ikke «sisten» dere leker heller. Skal dere ha en relasjon må dere kommunisere, slutt med «jeg sa dette, så nå er det hans tur» osv. Kommuniser. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
miss summers skrev (2 minutter siden):

Forstår det. Om du vil snakke med han eller gi lyd fra deg, så gjør du det. Når dere bestemt at dere skal prøve er det ikke «sisten» dere leker heller. Skal dere ha en relasjon må dere kommunisere, slutt med «jeg sa dette, så nå er det hans tur» osv. Kommuniser. 

Jeg er generelt enig i dette, men akkurat nå i startfasen vil jeg ikke ta initiativet en gang til, etter å ha vært den som åpnet samtalen og fortalte hva jeg følte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville prøvd å ikke overtenke det allerede. For det første kan det være at hans reaksjon der og da var at han også ville utforske dette, men så kan man kanskje få litt «panikk» eller bare trenge litt tid til å la ting synke inn. Og i tillegg ble dere enige om å ta det rolig og naturlig, og da er jo det på en måte og ikke endre for mye for kjapt. Det ville vel ikke være helt naturlig om han plutselig var skikkelig «på». Men tenker det viser at du bryr deg om han romantisk sett når du «overtenker» litt allerede. Og det er jo på en måte en fin ting, så lenge det ikke går over til at du skyver han bort fordi han ikke er «der» like raskt som deg. 

Anonymkode: 25ca6...a87

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg er generelt enig i dette, men akkurat nå i startfasen vil jeg ikke ta initiativet en gang til, etter å ha vært den som åpnet samtalen og fortalte hva jeg følte. 

Jeg anbefaler at du puster og lar det roe seg litt. Gjør noe annet. Han er «din», men han trenger å la det lande litt sikkert han og. Dette går nok fint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...