AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #61 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Angsten opererer ikke slik i min kropp. Der dropper pulsen ned til 30-40, blodtrykket dropper, hørselen forsvinner og jeg blir helt rolig, nesten som om jeg er død. Har kptsd. Dette er like vanlig for meg som den angsten som du beskriver. Bare så du er klar over det. Anonymkode: 9f043...86c Freezemodus? Anonymkode: 58ad8...83a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #62 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Angsten opererer ikke slik i min kropp. Der dropper pulsen ned til 30-40, blodtrykket dropper, hørselen forsvinner og jeg blir helt rolig, nesten som om jeg er død. Har kptsd. Dette er like vanlig for meg som den angsten som du beskriver. Bare så du er klar over det. Anonymkode: 9f043...86c Det skjer hos meg også, men det er ikke angsten i seg selv hos meg - det er en fryktrespons, på noe jeg opplever der og da. Det kan være en flashback. Et minne. En tanke. Men det viser jo vi er alle veldig ulike Anonymkode: 666b7...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #63 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Angsten opererer ikke slik i min kropp. Der dropper pulsen ned til 30-40, blodtrykket dropper, hørselen forsvinner og jeg blir helt rolig, nesten som om jeg er død. Har kptsd. Dette er like vanlig for meg som den angsten som du beskriver. Bare så du er klar over det. Anonymkode: 9f043...86c Sånn har jeg det også Anonymkode: c4035...ceb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #64 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Angsten opererer ikke slik i min kropp. Der dropper pulsen ned til 30-40, blodtrykket dropper, hørselen forsvinner og jeg blir helt rolig, nesten som om jeg er død. Har kptsd. Dette er like vanlig for meg som den angsten som du beskriver. Bare så du er klar over det. Anonymkode: 9f043...86c Den varianten har jeg også, det er ikke Freeze for det opplever jeg også. Anonymkode: fa65d...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #65 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 22.53): Hva mener du? Behandling for PTSD er den samme, og om det var så lurt kan man jo diskutere. Det er jo angst(lidelse) uansett. Det er angstbehandling som hjelper mot PTSD. Og symptomene TS beskriver er angst. Anonymkode: d5918...472 PTSD og KPTSD er ikke det samme, angsten knyttet til diagnosene er ikke det samme og de behandling er ikke den samme. Konseptet og malen for diagnosen og behandling er det samme, men samtidig så forskjellig. Du må ha hatt begge diagnosene og gått i behandling for dem, for å forstå. Jeg får ikke til å beskrive det med ord. Angst er ikke bare angst, det er så mangt. Listen over plager og symptomer som kommer med er uendelig lang. Behandling er også forskjellig, selv om at konseptet er det samme. Kurerer du en angstlidelse, så er det ikke slik at de andre forsvinner av seg selv i samme slengen. Jeg har god erfaring med å behandle og kurere angstlidelser. Har gått 12 år i terapi og har tidligere hatt sosial fobi, agorafobi og PTSD. Alle tre en angstlidelse, men langt ifra det samme på alle måter. Så klart er det likheter, men angsten føles og oppfører seg forskjellig. ts Anonymkode: c8d62...c30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #66 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Den varianten har jeg også, det er ikke Freeze for det opplever jeg også. Anonymkode: fa65d...df1 Jeg tror det dere vil frem til er fawn. Har det samme selv. Både freeze og fawn. TS Anonymkode: c8d62...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 28. juli 2023 #67 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kompleks ptsd dreier seg om gjentatt traumatisering, ofte i barndom, og er derfor ofte vanskeligere å behandle. For min del er depresjonen like ille som angsten. Håpløsheten. De kroppslige smertene. At jeg ikke klarer å regulere meg eller opptre som et «normalt oppegående voksent menneske», men blir som et traumatisert barn. Veldig upraktisk. Anonymkode: c4035...ceb Nei, det trenger ikke være gjentatt traumatisering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #68 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og til ts: Har du forsøkt hvit støy mens du sover? Det hjelper meg veldig. Det dekker over alle smålydene og gjør at jeg sover mye bedre. Anbefaler også vektdyne. Anonymkode: c4035...ceb Jeg får ikke til å sove med lyder i rommet. Jeg blir enda mer utrygg og stresset. For da hører jeg ikke om døren åpnes. Har vurdert vektdyne, tips om hvor jeg får tak i en billig for å teste? TS Anonymkode: c8d62...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #69 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg får ikke til å sove med lyder i rommet. Jeg blir enda mer utrygg og stresset. For da hører jeg ikke om døren åpnes. Har vurdert vektdyne, tips om hvor jeg får tak i en billig for å teste? TS Anonymkode: c8d62...c30 Legg ett tungt teppe over dyna, det hjelper. Anonymkode: fa65d...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #70 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får ikke til å sove med lyder i rommet. Jeg blir enda mer utrygg og stresset. For da hører jeg ikke om døren åpnes. Har vurdert vektdyne, tips om hvor jeg får tak i en billig for å teste? TS Anonymkode: c8d62...c30 Jeg har prøvd vektdyne, men våknet ofte opp med panikk fordi jeg følte noen holdte meg nede. Om du kjenner noen som har det kanskje du burde prøve noen netter først? Man skal visst venne seg til det over flere netter har jeg hørt. Anonymkode: b683e...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #71 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har prøvd vektdyne, men våknet ofte opp med panikk fordi jeg følte noen holdte meg nede. Om du kjenner noen som har det kanskje du burde prøve noen netter først? Man skal visst venne seg til det over flere netter har jeg hørt. Anonymkode: b683e...054 Det jeg er redd for. At det skal kjennes ut som en kropp oppå meg, da får jeg i alle fall panikk. De jeg har sett har vært så dyre, så har ikke tatt sjansen på å prøve. Blir en dyr prøve om det ikke funker. Så får se om jeg finner noe billig. TS Anonymkode: c8d62...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #72 Del Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det jeg er redd for. At det skal kjennes ut som en kropp oppå meg, da får jeg i alle fall panikk. De jeg har sett har vært så dyre, så har ikke tatt sjansen på å prøve. Blir en dyr prøve om det ikke funker. Så får se om jeg finner noe billig. TS Anonymkode: c8d62...c30 Hvis du bor på Sørlandet kunne du ha fått lånt min. Jeg har to. Anonymkode: c4035...ceb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #73 Del Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det jeg er redd for. At det skal kjennes ut som en kropp oppå meg, da får jeg i alle fall panikk. De jeg har sett har vært så dyre, så har ikke tatt sjansen på å prøve. Blir en dyr prøve om det ikke funker. Så får se om jeg finner noe billig. TS Anonymkode: c8d62...c30 Vektdyne fungerer bra for meg, men det krevde tilvenning. Jeg kjøpte min på Clas ohlson når de hadde halvpris. Jeg har også et vektteppe som ser ut som det er strikket, arvet det fra en venn. Det var mye enklere å venne seg til da det ligger mer oppå deg. Det ser også veldig fint ut og ligger fast i sofaen. Hvis ikke anbefaler jeg deg å se på Finn. Ligger endel dyner ute til salgs der og mange av de kan vaskes i maskin. Anonymkode: 08e5e...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå