Gå til innhold

Når er vaktskifte på sykehus?

solmåneogstjerner

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på når det er vaktskifte på sykehus. Har behov for å snakke med nattevakten, helst så tidlig som mulig. 

Er pårørende til en innlagt, har snakket med kveldsvakten, men vil gjerne snakke med nestemann også. 

Dere som er sykepleiere etc. Hvordan er det hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det varierer fra avdeling til avdeling. 

Anonymkode: 1e377...e6b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke sykepleier, men mener det er ca 22, 07 og 15

Anonymkode: 0259c...a08

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min avdeling begynner nattevakten 22, på naboavdelingen begynner de 23 og på andre avdelinger 21. Dette på samme sykehus. Du må spørre avdelingen

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har snakket med seinvakten holder vel det? Må du gi personlige instrukser til enhver som skal nærme seg din nærmeste?

Anonymkode: 43a4b...7f3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hvorfor kan du ikke ta det med kveldsvakt?

Er selv sykepleier og om det er en pårørende som gir meg en viktig beskjed angående pasienten, uansett  hva det måtte være, så gir jeg beskjed videre til nattevakt så får nattevakt tar det med seg. Hva nattevakt gjør med beskjeden er opp til dem selv. 

Samme om jeg skulle være nattevakt, så får jeg tar beskjeden med meg.

Men det er ikke det du lurte på... 

Vakskiften til nattevakt starter kl10

Anonymkode: b2ee3...395

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Og husk at nattevakt får rapport FØR de går ut på gulvet. Så det kan være mer seinere enn kl22... vil tippe kl2215/2230

Anonymkode: b2ee3...395

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du har snakket med seinvakten holder vel det? Må du gi personlige instrukser til enhver som skal nærme seg din nærmeste?

Takk for svar alle sammen. 

Jeg stoler på personellet. Og snakket med den som er ansvarlig på kvelden. Men det var noe jeg glemte å si og som er spesielt relevant på natten. Og tenkte at det var bedre å ringe etter vaktskifte, vet jo at de har møter osv akkurat da. Og så har jeg brukt en del av tiden til kveldsvaktene allerede. Men jeg fikk mye informasjon og beskjed om å ringe når som helst igjen.

Har en nær innlagt i dag ja, og jeg vet allerede at de vet lite om hans sykehistorie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden):

Takk for svar alle sammen. 

Jeg stoler på personellet. Og snakket med den som er ansvarlig på kvelden. Men det var noe jeg glemte å si og som er spesielt relevant på natten. Og tenkte at det var bedre å ringe etter vaktskifte, vet jo at de har møter osv akkurat da. Og så har jeg brukt en del av tiden til kveldsvaktene allerede. Men jeg fikk mye informasjon og beskjed om å ringe når som helst igjen.

Har en nær innlagt i dag ja, og jeg vet allerede at de vet lite om hans sykehistorie. 

Åååå du er en sånn en, stakkars de ansatte. Pårørende som bare MÅ si noe hele tiden, som ringer igjen og igjen for ting som faktisk ikke hverken haster eller må tas. Som gjerne ringer midt i rapporten eller første hilserunden og må bare si ditt og datt og vips har de tatt 15-20 min av den tiden man trenger for å komme seg gjennom oppgavene før natten. Å si "bare ring om det er noe" er en høflighetsfrase, når man har 20 pasienter på nattevakt har man ikke tid til å snakke med pårørende til alle som er innlagt, og alle innlagte har gjerne mange pårørende som "skal bare". Du har allerede fått info og brukt masse tid, må du virkelig ringe igjen? Sannsynligvis vet de mer om sykehistorien enn du er klar over, og det er heller ikke sånn at man trenger å vite alt en person har vært gjennom i livet for å gi god og forsvarlig pleie og behandling. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos oss starter nattevakten kl 22, også er det rapport til 22.30. 

Anonymkode: 4a199...644

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Åååå du er en sånn en, stakkars de ansatte. Pårørende som bare MÅ si noe hele tiden, som ringer igjen og igjen for ting som faktisk ikke hverken haster eller må tas. Som gjerne ringer midt i rapporten eller første hilserunden og må bare si ditt og datt og vips har de tatt 15-20 min av den tiden man trenger for å komme seg gjennom oppgavene før natten. Å si "bare ring om det er noe" er en høflighetsfrase, når man har 20 pasienter på nattevakt har man ikke tid til å snakke med pårørende til alle som er innlagt, og alle innlagte har gjerne mange pårørende som "skal bare". Du har allerede fått info og brukt masse tid, må du virkelig ringe igjen? Sannsynligvis vet de mer om sykehistorien enn du er klar over, og det er heller ikke sånn at man trenger å vite alt en person har vært gjennom i livet for å gi god og forsvarlig pleie og behandling. 

Takk for info, og personlighetskarakteristikk.

Har brukt 20 minutter av kveldsvakten. Men det var hun som snakket mest. 

Nei, de vet lite. Det fikk jeg bekreftet av kveldsvakt. Årsaken er at vedkommende var innlagt på sykehus i utlandet og de har ikke fått informasjon derfra. 

Jeg ble takket for informasjonen jeg ga, og fikk beskjed om at det var nyttig. 

Jeg er ikke urimelig og vanskelig. 

Jeg ringer etter kl 23. 

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Glemt at pasienten er i fokus? Håper ikke vi jobber ved samme sykehus. 

Anonymkode: 47b9f...001

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden):

Takk for info. 

Har brukt 20 minutter av kveldsvakten. 

Nei, de vet lite. Det fikk jeg bekreftet av kveldsvakt. Årsaken er at vedkommende var innlagt på sykehus i utlandet og de har ikke fått informasjon derfra. 

Jeg ble takket for informasjonen jeg ga, og fikk beskjed om at det var nyttig. 

Jeg er ikke urimelig og vanskelig. 

Jeg ringer etter kl 23. 

På min avd begynner nattevakt kl 2145.

Anonymkode: 47b9f...001

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...