Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurte på om noen her kanskje hadde peiling på nav og sykemelding. 
Før sommeren i fjor var jeg sykemeldt pga prolaps i ryggen en lang periode. Sykemeldingen gikk ut før ferien og jeg jobbet 100% frem til nyttår i år. Altså i over 26 uker. I Januar startet jeg opp med IVF og var i perioder på 3-4 uker delvis sykemeldt. Var en periode på sykehuset med blodprøve og ultralyd annenhver dag.  Mye dårlig form av hormoner og kvalme. 
Jeg er nå fortsatt gravid etter siste innsett. Jeg er klar for jobb og håper alt går bra. Termin vil bli i mars neste år.
Men la oss si jeg blir skikkelig dårlig under graviditeten og må sykemeldes. Hvor lenge kan jeg da være sykemeldt? Det vil jo bli mer enn et år fra jeg var delvis sykemeldt i januar pga ivf og frem til jeg har termin i mars. Kan man være sykemeldt i lengre enn et år hvis det ikke overskriver 52 uker? Feks at man jobber mye i starten av graviditeten men må sykemelde meg i januar til mars feks. Da er det jo over et år siden første sykemelding men ikke overskredet 52 uker allikevel. 

Prøvde å lese meg opp men synes det er litt vanskelig å forstå. Krysser hvertfall fingre for friskt svangerskap selvom kvalmen har satt i gang :)  Kanskje noen her skjønner hva jeg mener :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nav Familie siden på Facebook kan sikkert gi deg ett mer korrekt svar enn noen på KG.. Jeg kunne ikke være i jobb og gikk ut i svangerskapspermisjon fra uke 15. Der har man vel lovfestet rett til 12 uker, men kan få innvilget mer. Kansje det kan kobles med sykemelding?  NAV er iallefall rett sted å spørre..

Anonymkode: 86bde...534

Skrevet

Ja det er sikkert lurt å ringe nav. Prøvd sikkert 10 ganger bare 😆 Tenkte noen kanskje hadde noe av samme problemstillingen :) Får sjekke Facebook, men vet aldri hvem som er der av kolleger og familie. Så ja 😅

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

det er 52 uker som gjelder. Når du er tilbake i fullt arbeid (dvs ingen sykemelding) «stopper» de ukene å løpe. 

Var du sykemeldt fra januar til august, men så tilbake september-november før du ble sykemeldt igjen så ville du kunne være sykemeldt lenger enn januar før du mister retten til sykepenger

Anonymkode: 1838e...13c

Skrevet

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...