AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Skrevet 26. juli 2023 Og da mener jeg gamer så mye at det går utover alt i familielivet, søvn, kommunikasjon og samliv. Hvordan har/hadde dere det i et slikt forhold? Anonymkode: 0761c...809
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #3 Skrevet 26. juli 2023 Hadde aldri gått inn i et slikt forhold Anonymkode: 17df9...ac5 3 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Skrevet 26. juli 2023 Yodas skrev (1 minutt siden): Jeg gikk ut av et slikt forhold. Lenge var dere sammen? Fikk dere barn? Anonymkode: 0761c...809
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Skrevet 26. juli 2023 Gameren i familien er meg. Jeg valgte å kutte ned på gamingen og fokusere på det ekte livet mitt. Det var tøft, men hvis jeg ikke hadde gjort der ville jeg nok ha sittet uten jobb, mann og barn i dag.. I dag spiller jeg fremdeles innimellom, men det skal ikke gå på bekostning av andre ting, og jeg kan legge spillingen fra meg i lange perioder av gangen når det ikke er plass til det i livet. Anonymkode: 71a60...3f0 3 1
Yodas Skrevet 26. juli 2023 #6 Skrevet 26. juli 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Lenge var dere sammen? Fikk dere barn? Anonymkode: 0761c...809 Vi var sammen rundt 2 år. Fikk ikke barn.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Skrevet 26. juli 2023 Mannen var slik. Han satt dag ut og dag inn i lang tid. Da han skjønte at dette gikk på bekostning av forholdet vårt (og generelt hans sosiale liv) og jeg begynte å trekke med unna endret han seg. Nå har vi tre barn og han spiller kanskje maks én kveld i mnd av eget valg. Den kvelden unner jeg ham og står opp med barna neste dag slik at han kan sitte så lenge så lenge han vil. Det blir likevel sjeldnere og sjeldnere og han sitter ikke oppe så sent da det ikke fenger like mye som før. Han sier han savner den spillegleden han hadde før, for nå er det liksom ikke det samme. Nå ønsker han heller å tilbringe tiden sammen med meg når barna er lagt. Han har vel vokst opp. Er 34 år nå. Anonymkode: 3fa96...7f0 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Skrevet 26. juli 2023 Gameren her er samboeren min. I starten hadde han LAN hos oss i helgene med gutta, når jeg var på jobb feks. Så fikk vi barn, og da måtte han oppdras litt. Husker han var furt fordi han ikke kunne dra på The gathering og hilse på venner med våt 6mnd gamle barn når han var i perm bl.a -mente jeg var helt urimelig når jeg sa at det ikke var aktuelt å sette barnet 5t i bil, og bo på motell der med h*n 😅😂 Han lærte fort da. Og la gaming litt til side. Men det er en del av livet hans, slik andre ting er for meg. Og 15år og to barn senere drar han fortsatt på årlig LAN tur med gutta (jeg «får» årlig fjelltur med mine venninner), eller drar til en kompis og spiller eller spiller hjemme på kvelden. MEN alt dette kommer etter familie-plikter er fulgt opp. Som alt annet i et samliv så handler det om kompromiss for at hverandres egentid ikke skal gå på bekostning av den andre. I kveld er et slikt eksempel. Han skal til venner på spillkveld. Men huset er ryddet, han laget middag mens jeg tok med ungene på skogstur, og barna skal i seng (bistår i legging) før han stikker. Deilig for meg også å ha en kveld for meg selv i sofaen med vin og film jeg liker også 😉 Anonymkode: 758ab...9ce 4 1 1
Hjelpsom Skrevet 26. juli 2023 #9 Skrevet 26. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Gameren her er samboeren min. I starten hadde han LAN hos oss i helgene med gutta, når jeg var på jobb feks. Så fikk vi barn, og da måtte han oppdras litt. Husker han var furt fordi han ikke kunne dra på The gathering og hilse på venner med våt 6mnd gamle barn når han var i perm bl.a -mente jeg var helt urimelig når jeg sa at det ikke var aktuelt å sette barnet 5t i bil, og bo på motell der med h*n 😅😂 Han lærte fort da. Og la gaming litt til side. Men det er en del av livet hans, slik andre ting er for meg. Og 15år og to barn senere drar han fortsatt på årlig LAN tur med gutta (jeg «får» årlig fjelltur med mine venninner), eller drar til en kompis og spiller eller spiller hjemme på kvelden. MEN alt dette kommer etter familie-plikter er fulgt opp. Som alt annet i et samliv så handler det om kompromiss for at hverandres egentid ikke skal gå på bekostning av den andre. I kveld er et slikt eksempel. Han skal til venner på spillkveld. Men huset er ryddet, han laget middag mens jeg tok med ungene på skogstur, og barna skal i seng (bistår i legging) før han stikker. Deilig for meg også å ha en kveld for meg selv i sofaen med vin og film jeg liker også 😉 Anonymkode: 758ab...9ce Flott løsning, og godt å se at ikke alle damer slår ned på gaming, siden de ikke er interresert i det selv.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Skrevet 26. juli 2023 Når unga har gamet lenge, så ber jeg dem skru av. Etter 10 minutter forteller jeg dem at pc/pads etc blir konfiskert om de ikke skrus av innen jeg har telt til 3. holdt og følge det opp en gang. Voksne som «gamer» hadde jeg ikke giddet å forholde meg til/kaste bort tiden min på. Anonymkode: f4e86...266 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Skrevet 26. juli 2023 Hjelpsom skrev (2 timer siden): Flott løsning, og godt å se at ikke alle damer slår ned på gaming, siden de ikke er interresert i det selv. Jo takk. Men føler ikke jeg har mer rett til å ikke respektere hans interesser en han har i forhold til mine. Men igjen, det er en balanse -og familien a/s må komme først.(gjelder oss begge) Samtidig klarer vi begge det best når vi får ha noe som er ens eget også. Så han maser meg ut på mitt når jeg har behov (tror jeg blir «vanskelig», selv om han aldri sier det direkte), og jeg han når jeg merker han trenger en «pause». Og jeg kan null om gaming. Nærmeste jeg kommer er candy crush, tekken og plants vs zombies 😂 -så ønsker ikke høre om det, det kan han få utløp med kompisene om i deres fora. Anonymkode: 758ab...9ce 2
Ryzorman Skrevet 26. juli 2023 #12 Skrevet 26. juli 2023 man blir bare ikke en gamer ut av det blå. Går man i et forhold der man vet at partneren spiller mye, så har man ikke rett på å klage. Blir som å kjøpe fugler som lager irriterende lyder, og klager på at dem snakker.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #13 Skrevet 26. juli 2023 Holder meg langt bort fra gamere. Mere usunn trashy 'hobby' finnes vel knapt. Det er noe skikkelig usexy ved voksen menn som bruker fritiden på å game. Anonymkode: ba321...c0f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #14 Skrevet 27. juli 2023 Ryzorman skrev (7 timer siden): man blir bare ikke en gamer ut av det blå. Går man i et forhold der man vet at partneren spiller mye, så har man ikke rett på å klage. Blir som å kjøpe fugler som lager irriterende lyder, og klager på at dem snakker. Selvsagt har man rett på å klage. Det er ikke sikkert folk forstår omfanget av hvor mye gaming kan gå utover livet å hvor mye av det det blir. Å tror du ikke folk skjerper seg i starten når de er forelsket? Så kommer hverdagen Anonymkode: 8085e...f9e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #15 Skrevet 27. juli 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Selvsagt har man rett på å klage. Det er ikke sikkert folk forstår omfanget av hvor mye gaming kan gå utover livet å hvor mye av det det blir. Å tror du ikke folk skjerper seg i starten når de er forelsket? Så kommer hverdagen Anonymkode: 8085e...f9e Nei, blir man ilag med en gamer så er det ganske åpenbart at fyren/damen blir å fokusere en stor del av livet på det. Og om folk velger å spille, så er det opp til dem. Damen/mannen kan forlate å finne noen andre. Enkelt å greit. Slutt å dramatisere alt. Anonymkode: 9c738...10b
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #16 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Og da mener jeg gamer så mye at det går utover alt i familielivet, søvn, kommunikasjon og samliv. Hvordan har/hadde dere det i et slikt forhold? Anonymkode: 0761c...809 Jeg forlot bf pga dette. Gaming i seg selv er ikke problemet, men når det prioriteres framfor familien, da er det et problem. Anonymkode: 230d2...acc
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #17 Skrevet 27. juli 2023 Forstår ikke de som «hater» gamere fordi de er gamere. Nå er vel ikke gamer noe annerledes en en som driver med jakt, fiske, hest, fotball eller andre fritidsinteresser som kan være altoppslukende når man er alene og kan være egoistisk. -Det er jo egoismen som er fellesnevneren, ikke fritidssysselen. Gaming, som med andre ting, må tilsidesettes i en periode om man ønsker et velfungerende samliv/familieliv. Og da finnes det to typer, de som forstår dette og de som ikke forstår dette. Jeg fant en fyr som forsto dette, men klart det krevde kommunikasjon og kompromiss for oss i starten når vi fikk barn. Og man kan ikke forvente å fjerne noe som er «en del av» en person helt, det burde man ikke ønske heller. Hadde han bedt meg kutte ut mine hobbier som er det som gjør meg meg så ville jeg jo klikket. Så da er det 70% familielivet a/s/fellestid,og 30% egentid fordelt oss imellom som vi gir og tar til hverandre. Faktisk, det at han er gamer fremfor mye annet har brakt mer til torgs en feks xen som drev med fotball. Hans datainteresse har skaffet jobben han har (som gir 300 000 mer en meg inn i fellesskapet), gjør at jeg aldri trenger å bekymre meg for barnas it-sikkerhet eller problemer med nettbrett/pc/spill, og vi har alltid kontroll på alt fra reiseplaner til fellesøkonomien gjennom Exel ark og lister (han elsker system, jeg elsker spontanitet 😅). Anonymkode: 758ab...9ce 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå