AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Skrevet 26. juli 2023 Jeg og min partner har vært sammen i 7 år.. har en datter på 14 mnd. Han jeg er sammen med er ikke den mest snakkelig typen og mer stille og rolig. Egentlig stabiliteten selv, sjelden sur og sint.. med mindre lagene hans taper i fotball da. Før barn snakket vi egentlig ganske greit sammen. Kommunikasjonen mellom oss er preget av at jeg må ta initiativ til samtale, alltid vært.. MEN før viste han interesse for det, spurte hvordan det gikk med meg, sendte meg god morgen meldinger fra jobb osv. Han lyttet og virket tilstede. Vi hadde en nærhet og et samliv også. Sexlivet gikk litt opp og ned, men gjennomsnitt 2-3 ganger uken igjennom hele året. På sommeren kanskje hver dag, til annenhver dag.. på vinteren ikke så mye, men dere skjønner greia. Han er ikke den som liker nærhet så godt, men han vet at jeg elsker det. At jeg liker klemmer, kyss osv. Før ga han meg dette. At dette stoppet når vi fikk jenta vår. Intimitet, hva er det idag ? Før kunne jeg ligge i armkroken hans ukentlig.. det skjer 1 gang i mnd ? Sex også.. kan nesten ikke huske sist. Og når det skjer, så virker det som han forventer at jeg skal komme med en gang. For min del har ting forandret seg etter fødsel.. tar lenger tid for å få orgasme.. lenger tid for å koble meg på opplevelsen. Den tiden virker det ikke som vi har. Vi har snakket om at jeg synes forholdet er veldig dødt ( kjæresteforholdet) og han satte pris på ærligheten. Vi snakker fint om ting, men jeg må legge til rette for riktig setting og timing. Det er slitsomt. Han mener at han tar initiativ, men at jeg også kan bli flinkere. Realiteten er at jeg har prøvd i 7 mnd uten å få så mye igjen for det. Jeg orker ikke å bli avvist. Han vrir hodet litt bort.. eller virker totalt uinteressert viss jeg setter igang med klining eller viser interesse i 20-21 tiden når ungen sover. Jeg vurderer seriøst å gå, men vi har hus sammen og en jente som jeg elsker familie livet med. Han er ellers en ekte og god mann. Han vasker og rydder, han tar datteren vår på natten, han er super flink med henne og generelt en veldig god mann. Snill som et lam og definisjonen på god husfar. I permisjonen hans gjorde ikke jeg en dritt hjemme, fordi han vasket og ryddet. Lagde middag og sto i. ( Jeg gjorde akkurat det samme med baby i min perm). Men det skal vel ikke være sex og intimitet tørke på et par på 31 og 32 år!? Hvordan kan jeg forsøke å få denne relasjonen her bedre ? Vi samarbeider godt med jenta vår, vi koser oss sammen i form av spiller, ler, smiler, quizer og slikt. Vi er det samme paret sån sett.. men det er jo null sex. Jeg forstår heller ikke hvordan han ikke ønsker sex eller tilfredstiller seg selv. Tror han gjør det evt på do en eller annen gang, men ellers aner jeg ikke. Han sier han syns jeg er sexy, deilig og har lyst på meg ofte.. men i handling ser jeg ikke det. Og da tror jeg liksom ikke på det. Hvordan tar man opp det ? For jeg har forsøkt, men tydeligvis ikke rett frem og klart nok. Anonymkode: f13a2...514
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #2 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): At dette stoppet når vi fikk jenta vår. Intimitet, hva er det idag ? Før kunne jeg ligge i armkroken hans ukentlig.. det skjer 1 gang i mnd ? Sex også.. kan nesten ikke huske sist. Jeg vurderer seriøst å gå, men vi har hus sammen og en jente som jeg elsk Men det skal vel ikke være sex og intimitet tørke på et par på 31 og 32 år!? Vi samarbeider godt med jenta vår, vi koser oss sammen i form av spiller, ler, smiler, quizer og slikt. Vi er det samme paret sån sett.. men det er jo null sex. Jeg forstår heller ikke hvordan han ikke ønsker sex eller tilfredstiller seg selv. Anonymkode: f13a2...514 Mye av dette er gjenkjennbart. Vi mistet begge helt interessen for sex under svangerskap, og det snudde aldri. Nå har vi sex 2-3 ganger i året. Forskjellen er jo at det gjelder oss begge, så det er jo ikke et problem på noe måte for oss. Tror det enkleste for deg er å tale i klar tekst om hva du trenger og konsekvensene om det ikke blir slik du trenger det. Så er det opp til han å vurdere om han kan trives med å leve slik du vil. Om han helt har mistet interessen for sex og intimitet, så må du ikke forvente at han nødvendigvis kan gi deg det du trenger. Man kan ikke bare «skru det på» igjen. Og du ønsker vel ikke at han skal ha pliktsex med deg heller regner jeg med. Anonymkode: 5f8a9...795
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #3 Skrevet 26. juli 2023 Det er vel sånn det er å få barn? Du må forvente å gi avkall på alt som er gøy, koselig, hyggelig, sexy, spennende etc. Kjærlighetslivet blir aldri det samme igjen. Anonymkode: 5df1c...a1b 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Skrevet 26. juli 2023 Flere har fortalt meg at i barnets tre første leveår så er alt unntakstilstand og man bør ikke ta store beslutninger. Gi det tid. Hvordan du best bør bruke tiden vet jeg ikke, men jeg kan personlig anbefale noen psykologtimer for «psykisk vedlikehold» nå som forholdet tærer litt på. Det er godt å få snakket ut litt og få noen innspill. Anonymkode: b6a64...3df 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Skrevet 26. juli 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel sånn det er å få barn? Du må forvente å gi avkall på alt som er gøy, koselig, hyggelig, sexy, spennende etc. Kjærlighetslivet blir aldri det samme igjen. Anonymkode: 5df1c...a1b Nei, det er ikke «sånn det er å få barn». Vi har 3 barn og jeg kjenner meg ikke igjen i det heletatt. Anonymkode: 7c61a...81a 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er vel sånn det er å få barn? Du må forvente å gi avkall på alt som er gøy, koselig, hyggelig, sexy, spennende etc. Kjærlighetslivet blir aldri det samme igjen. Anonymkode: 5df1c...a1b Tull. Ingen forandring her etter tre barn. Like mye sex og nærhet. Anonymkode: acf72...4ea 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Skrevet 26. juli 2023 Ts her: Skjønner det er unntakstilstand, men hvordan får man da søsken f eks ? Han snakker jo om at han vil ha søsken, men det er jo umulig hvis man ikke timer det riktig og har sex regelmessig på samme tid. Så skjønner ikke helt greia Anonymkode: f13a2...514
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her: Skjønner det er unntakstilstand, men hvordan får man da søsken f eks ? Han snakker jo om at han vil ha søsken, men det er jo umulig hvis man ikke timer det riktig og har sex regelmessig på samme tid. Så skjønner ikke helt greia Anonymkode: f13a2...514 Vi bestemte oss for at vi ville ha et barn til. Forsøkte samme kveld og ble gravide. Da var det ca et år siden sist vi hadde sex. Altså et samleie, et forsøk = en graviditet. Samme var det med første graviditeten også. 1 samleie, 1 forsøk, 1 graviditet. Vi har altså 2 barn på 2 samleier/forsøk. Anonymkode: 5f8a9...795
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #9 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vel sånn det er å få barn? Du må forvente å gi avkall på alt som er gøy, koselig, hyggelig, sexy, spennende etc. Kjærlighetslivet blir aldri det samme igjen. Anonymkode: 5df1c...a1b Slutt å skap feil inntrykk av hvordan det er å få barn. Selvfølgelig er det unntakstilstand, men for veldig mange så går dette helt fint. Vi har, tro det eller ei, både mer og bedre sex etter at vi fikk barn. Vi har ukentlige dater (hjemme når barna sover), gjør ting sammen både alene og med barna, har sex fylt av begjær og har en kjærlighet sterkere enn noen gang. Vi har 3 barn og er i full jobb begge to. Likevel har vi tid til hverandre og har sex minimum 4 ganger i uken. Tror det er like så normalt som at sexlivet dør ut. Og dør sexlivet ut er det ofte forbigående, spesielt hvis begge jobber for å vekke det til live igjen. Dette er like individuelt som alt annet i forhold. til ts: har full forståelse for frustrasjonen din. Har dere snakket om deres kjærlighetsspråk? Anbefaler dere å ta testen på 5lovelanguages.com og snakk om resultatene deres. Kanskje blir det enklere å forstå hverandre, spesielt siden han ikke er så snakkesalig. Du bør også forklare ham tydelig hva du har behov for og savner. Ikke legg noe i mellom, men ikke anklag heller. Få frem at du savner å være nær ham. Si at du har behov for en klem når dere kommer hjem om ettermiddagen, at du vil sitte i armkroken hans om kvelden, at du vil ha et kyss når dere legger dere om kvelden etc. «Nå har jeg behov for litt nærhet. Kom å sett deg sammen med meg». Også kommer spørsmålet om hvordan du har "prøvd" deg på ham. Mange menn forstår ikke hinting, og trenger det i klartekst Kanskje kan dere ordne barnevakt (hvis det er mulig) og dra på date? Eller bare en kveldstur hvor dere går hånd i hånd og er nær hverandre? Kommunikasjon er viktig i et forhold, men skjønner at det blir vanskelig når han ikke prater så mye. Kanskje er det så enkelt som at den nye tilværelsen er litt overveldende for ham og at han trenger litt tid. Håper dere finner ut av det ♥️ Anonymkode: c0479...320 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Skrevet 26. juli 2023 Det høres generelt sett ut som du har funnet et kupp av en mann ts, så jeg ville gitt det mere tid. Spesielt hvis dere begge var fornøyd med sexlivet før. Men det å bli foreldre er en omveltning i livet. Også for oss menn. Prøv å snakk mer med han. Forklar han hvor mye du elsker å ligge med han. Hvor mye du savner det. Og hvis han hvor lyst du har på han. Det er begge sin jobb å holde sexlivet i gang. Men om den ene har en dårlig periode er det en fordel om den andre klarer å ta litt ekstra initiativ. Anonymkode: 81908...9a7 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Skrevet 26. juli 2023 Sånn seriøst, du har jo funnet deg et skikkelig kupp av et mannfolk! Mulig han trenger at du dominerer litt, for å få opp stemninga! Ellers anbefaler jeg å kjøpe sexspill på nett, da får dere snakket litt om hva dere liker osv. Jeg har det omvendt, et villdyr i senga, men suger på resten. Har bare lært meg å si det rett frem. F.eks. Nå trenger jeg at du gir meg en klem fordi jeg er lei meg. Nå trenger jeg at du stille, fordi jeg er sliten og har mensen ellers blir jeg veldig sint. Jeg vil ikke gjøre dette i lag med deg fordi du blir så sint, jeg vil heller male alene. Slitsomt, men sånn er det og han lærer etterhvert🤷 Vi har tre barn og vært sammen i over 15 år. Anonymkode: e81dd...36f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #12 Skrevet 26. juli 2023 Ensig med de over her som skriver at mannen høres ut som et kupp. Barnet deres er 14 mnd. Dere har vært gjennom mye, og særlig du. Graviditet, fødsel, renselsen, eventuelt amming. Det er MYE hormoner og greier. Du må gi deg selv tid til å stabilisere deg, og du må gi dere tid til å lande i rollen som tre personer, og som foreldre. Mange som opplever at sexen er borte eller redusert i perioder, og så kommer en ny vår med digg sex. Ha dette med sexen i bakhodet, men ikke gjør det til den store greia som alt dreier seg om. Du har mye annet, og det med sexen klarer dere å fikse med litt tid. Så ta den tiden. Inviter til en samtale og ta det opp på en ålreit måte. Han trenger sikkert tid til å bli kjent med den nye rollen sin, han og. Sex er kanskje ikke det første han tenker på akkurat nå. Det er vel ikke så rart. Regner med at dere begge har forstyrret søvnmønster også. Det første som går når man ikke sover nok er overskuddet til sex. Så ro dette ned litt. Dere har veldig mye bra, høres det ut som. En fin mann og fin pappa. Gi denne karen litt slæck. Og stol på at det blir med sex når dere kommer litt ovenpå. Anonymkode: 8021f...de5 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #13 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sånn seriøst, du har jo funnet deg et skikkelig kupp av et mannfolk! Mulig han trenger at du dominerer litt, for å få opp stemninga! Ellers anbefaler jeg å kjøpe sexspill på nett, da får dere snakket litt om hva dere liker osv. Jeg har det omvendt, et villdyr i senga, men suger på resten. Har bare lært meg å si det rett frem. F.eks. Nå trenger jeg at du gir meg en klem fordi jeg er lei meg. Nå trenger jeg at du stille, fordi jeg er sliten og har mensen ellers blir jeg veldig sint. Jeg vil ikke gjøre dette i lag med deg fordi du blir så sint, jeg vil heller male alene. Slitsomt, men sånn er det og han lærer etterhvert🤷 Vi har tre barn og vært sammen i over 15 år. Anonymkode: e81dd...36f Hehe.. godt skrevet. Det er sant det. Kan være mer direkte kanskje. Blir kanskje litt utydelig. Jeg er heller ikke den flinkeste på å ta initiativ rent seksuelt. Har alltid hatt partnere som har fikset den biffen, men ikke vært like god på alt annet. Jeg har en partner som er gull verdt i livet generelt, men kanskje litt mismatch seksuelt mellom oss. Før dette forholdet hadde jeg mange gode seksuelle forhold, men fant aldri roen, stabiliteten og tryggheten i en armkrok som jeg gjør hos min samboer. Det er jo der ennå, men vi er kanskje ikke gode nok ( les jeg) til å være helt konkrete med hverandres behov lenger. Det forsvinner i 1 åringens hverdag. Anonymkode: f13a2...514
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #14 Skrevet 26. juli 2023 Vi begynte å finne tilbake da barnet ble to år, så dro det på seg et søsken rimelig fort. Anonymkode: 50272...833
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #15 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ensig med de over her som skriver at mannen høres ut som et kupp. Barnet deres er 14 mnd. Dere har vært gjennom mye, og særlig du. Graviditet, fødsel, renselsen, eventuelt amming. Det er MYE hormoner og greier. Du må gi deg selv tid til å stabilisere deg, og du må gi dere tid til å lande i rollen som tre personer, og som foreldre. Mange som opplever at sexen er borte eller redusert i perioder, og så kommer en ny vår med digg sex. Ha dette med sexen i bakhodet, men ikke gjør det til den store greia som alt dreier seg om. Du har mye annet, og det med sexen klarer dere å fikse med litt tid. Så ta den tiden. Inviter til en samtale og ta det opp på en ålreit måte. Han trenger sikkert tid til å bli kjent med den nye rollen sin, han og. Sex er kanskje ikke det første han tenker på akkurat nå. Det er vel ikke så rart. Regner med at dere begge har forstyrret søvnmønster også. Det første som går når man ikke sover nok er overskuddet til sex. Så ro dette ned litt. Dere har veldig mye bra, høres det ut som. En fin mann og fin pappa. Gi denne karen litt slæck. Og stol på at det blir med sex når dere kommer litt ovenpå. Anonymkode: 8021f...de5 Tusen takk for gode ord 🙂 jeg har vært igjennom mye ja.. mange faser. Jeg tok basicly alt nattevåk ( med unntak av noen ekstremt dårlige netter innimellom) til jeg begynte i jobb etter 8 mnd ( redusert). Jeg ammet i 1 år og hadde veldig ammesorg i mai når ammefri var over og hun ikke var interessert i amming lenger. Kumelk var bedre. fødsel var en historie for seg selv og kroppen brukte vel 3 mnd for p komme til nogenlunde form. Jeg er ikke den samme kroppslig lenger, men derfor savner jeg litt at min partner forteller at han fortsatt liker den jeg er, at jeg er like fin og attraktiv. Når jeg uttrykker dette, så sier han jo at han syns det... Men jeg trenger at han viser det til meg litt mer enn før. det går seg sikkert til, men jeg er bare livredd vi går inn i en ond sirkel vi aldri går ut av. Det vil jeg helst ikke. Anonymkode: f13a2...514
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #16 Skrevet 26. juli 2023 Ts igjen.. med all all nattevåk er det fordi han ikke fungerer så bra over tid med å være en del våken. For meg gikk det nesten bedre å være en del våken, enn å plutselig få sove hele natten. Vi har en rolig og behagelig jente. Hun har sovet for seg selv siden 6-7 mnd.. med 1 oppvåkning på natt. Noen unntak self ved sykdom og utbrudd av tenner. Nå i sommer funnet søvnen hele natten selv, med noen unntak self. Men det betyr mindre søvn og hvile på dagtid, mer energi og mindre overskudd for meg på kvelden. Han elsket å gå hjemme med henne i perm og ferie, men han har også generelt mer energi og kan dundre på hele dagen.. mens jeg må stoppe opp og ha litt tid for meg selv i løpet av en uke, i form av hvile. Anonymkode: f13a2...514
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #17 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for gode ord 🙂 jeg har vært igjennom mye ja.. mange faser. Jeg tok basicly alt nattevåk ( med unntak av noen ekstremt dårlige netter innimellom) til jeg begynte i jobb etter 8 mnd ( redusert). Jeg ammet i 1 år og hadde veldig ammesorg i mai når ammefri var over og hun ikke var interessert i amming lenger. Kumelk var bedre. fødsel var en historie for seg selv og kroppen brukte vel 3 mnd for p komme til nogenlunde form. Jeg er ikke den samme kroppslig lenger, men derfor savner jeg litt at min partner forteller at han fortsatt liker den jeg er, at jeg er like fin og attraktiv. Når jeg uttrykker dette, så sier han jo at han syns det... Men jeg trenger at han viser det til meg litt mer enn før. det går seg sikkert til, men jeg er bare livredd vi går inn i en ond sirkel vi aldri går ut av. Det vil jeg helst ikke. Anonymkode: f13a2...514 Ja, der ser du, du har jo vært gjennom store og livsendrende situasjoner i løpet av veldig kort tid. Mye hormoner. Sorger og stress og endringer i rutiner som betyr mye for deg. Her må du bare gi deg selv tid til å komme deg. Anerkjenne at det du har vært gjennom er store ting og at du nå må ha ro til å komme deg. Man trenger et par år på å rehabilitere seg kroppslig. Selv brukte jeg over to år før kroppen min var tilbake etter fødsel. Gi deg selv tid til å komme deg, du også. Skjønner godt at du trenger bekreftelsen som ligger i sex nå som kroppen din har vært gjennom en graviditet og forandret seg. Men husk også at det er et ganske egosentrisk motiv for å ha sex, det at man vil ha den bekreftelsen. Jeg skjønner deg godt, det er ikke det. Men jeg tenker det er lurt at du går noen runder på hvorfor sex er så viktig for deg, og om du kan få noe av det du trenger (for eks bekreftelser på kroppen din) på en annen måte. Kanskje ta litt egentid og pleie deg selv litt, for eksempel. Ta noen gode bad, kjøpe noen nye klær, freshe deg opp litt. Sånn at du føler at du kommer mer tilbake til deg selv. Og la det med sexen først og fremst være bonding mellom deg og mannen din nå i den første tiden. Skjønner at du er redd for en ond sirkel, men husk at tiden med et spedbarn er spesiell og ikke kan regnes som vanlig på noen måte. Hvis situasjonen er som dette om to år også, så har du grunn til uro. Men dette er for tidlig til å stresse med sånne tanker nå, det hjelper ingen av dere. Anonymkode: 8021f...de5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #18 Skrevet 30. november 2024 Vi kom aldri tilbake til "kjærestedelen" av forholdet. Har 2 barn på 6 og 8. Vi har ikke hatt sex på 4 år, kysser aldri. Koser og klemmer mye foran barna men det er kun "vennskapelig". Vi har rett og slett blitt venner. Vi har snakket om det og bestemt oss for å leve sammen som familie. Han er verdens beste mann og pappa. Vi er hverandres beste venner og lever harmonisk sammen. Men når alt kommer til alt er vi kun venner Vi kan evt skille oss når barna er ute av huset Anonymkode: fd10e...cac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå