Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de senere årene lagd merke  til at de ferreste idag reiser spørsmål  ved igjennsyn med venner, familie om hvordan de har det. Miljøet som eg vokste opp i var dette vanleg omtanke, og  noe av de første spørsmålet de  reiste under igjennsyn. 

Vi hartydelegvis   fått en hel genrasjon som ikkje har lærd seg god gammeldags folkeskikk, som å "Takke for maten" - Takke for arbeidet- å vise omtanke, og litt  takknemlighet. 

Anonymkode: 71522...9af

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Anonymkode: 9f7ff...b32

AnonymBruker
Skrevet

Javel. 

Anonymkode: 8ec04...d88

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har de senere årene lagd merke  til at de ferreste idag reiser spørsmål  ved igjennsyn med venner, familie om hvordan de har det. Miljøet som eg vokste opp i var dette vanleg omtanke, og  noe av de første spørsmålet de  reiste under igjennsyn. 

Vi hartydelegvis   fått en hel genrasjon som ikkje har lærd seg god gammeldags folkeskikk, som å "Takke for maten" - Takke for arbeidet- å vise omtanke, og litt  takknemlighet. 

Er det å spørre hvordan det står til blitt historisk  ?

AnonymBruker
Skrevet

Denne overskriften gir ingen mening.

Men altså nei det er fortsatt vanlig å si takk og hvordan går det. Er vel bare du som omgir deg med drittunger av en eller annen grunn.

Anonymkode: 24b82...983

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne overskriften gir ingen mening.

Men altså nei det er fortsatt vanlig å si takk og hvordan går det. Er vel bare du som omgir deg med drittunger av en eller annen grunn.

Anonymkode: 24b82...983

FOLKESKIKK – HVA ER DET ?  

Folkeskikk er blitt kysse meg i ræva !

https://underdusken.no/folkeskikk-kan-kysse-meg-i-raeva/309464

AnonymBruker
Skrevet

Åssen henger'n?

Anonymkode: 6cb6e...39f

AnonymBruker
Skrevet

Må være noe med din omgangskrets, for i min er det fortsatt helt vanlig spørre hvordan det går, takke for maten, takke for festen, takke for gavene, og ønske hverandre god bedring. 
Det gjelder i alle generasjonene, tenåringene kan også si både takk og værsågod. 

Anonymkode: c786c...1c9

Skrevet

Det som er problemet med å spørre hvordan folk har det, er at det da kan komme svar som at ting ikke er bra. Jeg er begynt å hate det spørsmålet. 90% av som spør vil ikke høre annet en at ting er bra. Svarer jeg ærlig, så får de panikk og dårlig tid! Ikke still spørmålet om du ikke er villig til å takle det som eventuelt kommer. 
Jeg stiller kun slike spørsmål når jeg har tid eller villighet til å være tilgjengelig for den jeg spør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...