AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Skrevet 26. juli 2023 Det er ferietid , og med den følger også ofte eit høgdepunkt for innbrudd i boliger, garasjer o.l rundt om i landet. Persienner, bossdunken. postkasse, plenen m.m avslører at boligen har stått ubebodd en tid . Om vinteren avslører det m.a. at snøen ligger urørt foran inngangsdøra. Vi har som naboer ikkje inngått noen avtale med ,men nå bor i eit igjennomsiktig strøk, og naturleg av ein tidvis vender blikket mot naboens husnår vi vet de er bortreist. Tidlegere var det vanleg at naboer inngjekk avtaler om å holde eit visuelt øye med naboens hus når de reiste på ferie til sydlige breddegrader o.l, det vitner om godt naboskap. Politiet , forsikringselskaper oppfordrer naboer om å "snakke saman" selv om mange idag har installert innbruddsalarmer. Når høststormene setter inn ligger bossdunker strødd som ikkje er sikret, og det kan oppstå ander uforutsette hendelser. Noen har venner, familie som fører tilsyn om de bor i nerområdet, men slett ikkje alle har det. Anonymkode: 3fc64...c2c
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #3 Skrevet 26. juli 2023 Ja, vi passer på hverandres hus når noen er vekke. Jeg har nøkkel til ene naboen sånn at jeg kan vanne blomster og legge inn eventuell post som skulle komme mens de er vekke. Setter også ut og henter bosspannene for dem. De gjør det samme for meg om jeg drar på ferie. Anonymkode: 07c36...98b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, vi passer på hverandres hus når noen er vekke. Jeg har nøkkel til ene naboen sånn at jeg kan vanne blomster og legge inn eventuell post som skulle komme mens de er vekke. Setter også ut og henter bosspannene for dem. De gjør det samme for meg om jeg drar på ferie. Anonymkode: 07c36...98b Eit vitnesbyrd om godt samhold, og omtanke for hverandre som naboer, og det handller om å bry seg om hverandre. Vi har også gode naboer som setter på plass bossdunken v/ behov. Tømmer postkassen, og de har nøkler til boligen om nødvendig. Har m.a opplevd at brannalarm vart utløst gr. utgått batterier. Nabo reiste bort m/ hurtiglader montert på lastebil- batteri, og eksplosiv vare. Tok meg friheten å "tok av" kabler, og rullet saman skjøteledninger, men fekk ingen takk tilbake. Anonymkode: 3fc64...c2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå