AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Skrevet 26. juli 2023 Vi har et 5 års langt forhold, hvor vi har møtt hverandres foreldre, og andre familiemedlemmer. Vi har jevnt og trutt hatt et stabilt forhold, men han brant seg for noen år siden da han valgte å være utro. Forholdet hans til dama han var utro med varte i 3 fulle måneder i følge han, hvor han kun lå med henne to ganger. Jeg vet ikke om dette er sant eller om det er flere jenter involvert eller noe. Og akkurat slik det er nå så bryr jeg meg ikke stort heller. Etter dette ble forholdet litt bedre da vi bestemte oss for å gå videre å planlegge vår fremtid sammen. Vi flyttet sammen, og vi begge studerer. Tingen er at jeg fant ut av utroskapen etter at vi hadde flyttet sammen, hvis jeg hadde visst det tidligere ville jeg aldri ha flyttet med han. Men tenkte da at det ville bli lettere å finne ut av ting istedenfor å flytte for meg selv rett etter at jeg kom til studentbyen. Nå har vi nesten ikke et forhold mer. Han sier hver fordømte dag at han elsker meg og at jeg aldri må dumpe han, han angrer osv.. Og jeg tror oppriktig at han ser en fremtid med meg. Men jeg føler ikke noe av det samme tilbake mer. For det første så har vi fått et kollega forhold sammen. Vi snakker kun om skole, jobb osv. Han snakker om skole fordi han er besatt av karakterer og det gjør at det ikke er rom for meg og mitt i forholdet. Han er litt selvopptatt så når vi er to som tenker på han, så glemmer han meg ut helt. Senest i går hylte han på meg fordi jeg prøvde å snakke litt til han om noe gøy, og da skrek han til meg fordi han skulle prate, og jeg skulle bare lytte. Vi finner aldri på noe, ikke bursdag, valetines day ikke noe. Ikke jul, nyttår eller noe. Han begrunner det med at han ser meg hver dag😊. Jeg er 24 år og han er 27. Jeg synes det er vanskelig å snakke med en voksen mann om hva forskjellen på dialog og monolog er. Jeg har begynt å tenke på hvordan fremtiden min kommer til å se ut med han, og det er faen ikke noe liv jeg ser for meg. Anonymkode: 23253...c2c
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #2 Skrevet 26. juli 2023 Jeg hadde blitt veldig lei meg om samboeren ikke ville gjøre noe hyggelig sammen med meg fordi han "så meg hver dag". Jeg hadde blitt lei meg, frustrert og sint over å ha blitt skreket til, uansett grunn. Jeg hadde blitt lei meg og frustrert over at alt bare skal handle om han (hvorfor det, liksom?). Og du er bare 24 år. Det skal ikke være slik. Anonymkode: b36e0...52c 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #3 Skrevet 26. juli 2023 Du er ung så ikke kast bort tiden på slikt. Anonymkode: d1195...347 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde blitt veldig lei meg om samboeren ikke ville gjøre noe hyggelig sammen med meg fordi han "så meg hver dag". Jeg hadde blitt lei meg, frustrert og sint over å ha blitt skreket til, uansett grunn. Jeg hadde blitt lei meg og frustrert over at alt bare skal handle om han (hvorfor det, liksom?). Og du er bare 24 år. Det skal ikke være slik. Anonymkode: b36e0...52c Han vet ikke hvordan jeg har det i forholdet, og han vet ikke at min nærmeste venninne døde av kreft i går. Jeg kan ikke si noen ting til han for han er aldri der for meg. Jeg sitter å lytter og lytter meg i hjelp på has problemer, og han gidder ikke å lytte på meg i 2 sekunder Anonymkode: 23253...c2c 1 2
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 26. juli 2023 #5 Skrevet 26. juli 2023 Dere er unge uten barn. Hva dere gjør er likegyldig. Du vil ikke gå fordi du har investert 5 år. Spørsmål er om du vil investere 5 år til? Er han det beste du kan få?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Skrevet 26. juli 2023 Det er ikke liv laga, dropp dritten! Anonymkode: 8699d...0fb 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Skrevet 26. juli 2023 tidsfordriv2023 skrev (1 minutt siden): Dere er unge uten barn. Hva dere gjør er likegyldig. Du vil ikke gå fordi du har investert 5 år. Spørsmål er om du vil investere 5 år til? Er han det beste du kan få? Dette handler om at 5 års forhold er ofte litt vanskeligere å avslutte, fordi man har delt mye og man aldri vet om man tar rett valg🥺. Jeg er redd for å angre etterpå selv om jeg ikke har det noe bra Anonymkode: 23253...c2c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette handler om at 5 års forhold er ofte litt vanskeligere å avslutte, fordi man har delt mye og man aldri vet om man tar rett valg🥺. Jeg er redd for å angre etterpå selv om jeg ikke har det noe bra Anonymkode: 23253...c2c Skal love deg at du vil angre om du blir. Det er nå du er ung og kan velge deg en god partner. Om noen år er alle disse opptatt. Anonymkode: d1195...347 4
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 26. juli 2023 #9 Skrevet 26. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette handler om at 5 års forhold er ofte litt vanskeligere å avslutte, fordi man har delt mye og man aldri vet om man tar rett valg🥺. Jeg er redd for å angre etterpå selv om jeg ikke har det noe bra Anonymkode: 23253...c2c Helt normalt tankegang. Alt vi investerer lenge i er vanskelig å avslutte. Hvis du kjøper en dum kaktus plante som du passer på i 5 år, så er det vanskelig å kvitte seg med den selv om den er døende. Dette heter investerings teori. Jo mer tid og energi du bruker på noe, jo viktigere er det for å få det til og vanskeligere å kvitte seg med. Når det gjelder kjærlighet så bygger vi opp håp og drømmer over lengre tid. Å avslutte dette betyr å skaffe nye håp og drømmer. Som er den vanskelige delen. Folk vil ikke starte alt på nytt. Derfor er det viktig å sette seg ned med noen og få pratet ut og ha støtte hvis man går ut av et sånt forhold, for det er ikke lett. Verken avgjørelsen eller nærmeste etter tiden. Lykke til videre
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette handler om at 5 års forhold er ofte litt vanskeligere å avslutte, fordi man har delt mye og man aldri vet om man tar rett valg🥺. Jeg er redd for å angre etterpå selv om jeg ikke har det noe bra Anonymkode: 23253...c2c Når du ikke har det bra, hvorfor skulle du da angre? Med mindre du ikke ønsker å ha det bra da. Ting blir ikke bedre, uten at han innser han må bedre seg. Ting blir heller verre med tiden. Anonymkode: 19c43...2be 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han vet ikke hvordan jeg har det i forholdet, og han vet ikke at min nærmeste venninne døde av kreft i går. Jeg kan ikke si noen ting til han for han er aldri der for meg. Jeg sitter å lytter og lytter meg i hjelp på has problemer, og han gidder ikke å lytte på meg i 2 sekunder Anonymkode: 23253...c2c Er ikke dette veldig vondt for deg? AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette handler om at 5 års forhold er ofte litt vanskeligere å avslutte, fordi man har delt mye og man aldri vet om man tar rett valg🥺. Jeg er redd for å angre etterpå selv om jeg ikke har det noe bra Anonymkode: 23253...c2c Ja, det skjønner jeg. jeg er dobbelt så gammel som deg og vil bare si at forhold ikke skal være slik. Og i alle fall ikke når man er i midten av 20-årene! Joda, man kan i alle faser av livet få perioder der man tar hverandre for gitt, men slik skal det ikke være og det må man, dvs begge to, være enige om å gjøre noe med. Hva gir dette forholdet deg? Forhold skal ikke være noe vondt. Man skal ikke starte voksenlivet sitt med å venne seg til at forhold er noe vanskelig og vondt der den andre er utro og selvopptatt og ignorerer en og skriker til en. Her på KG leste jeg en gang om sunken cost-fallacy som nettopp handler opp det du har investert (av tid, krefter og følelser) som gjør det vanskelig å gå. Det er litt som med min gamle bruktbil som jeg reparerte for 15 000 i fjor og som nå trenger en ny reparasjon for 10 000. Etter denne kan den bli helt fin. Men når skal jeg sette strek og innse at denne bilen ikke varer evig og kjøpe meg en ny? Litt satt på spissen. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal love deg at du vil angre om du blir. Det er nå du er ung og kan velge deg en god partner. Om noen år er alle disse opptatt. Anonymkode: d1195...347 Dette er faktisk et lite poeng. Det blir vanskeligere i midten av 30-årene. Anonymkode: b36e0...52c 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #12 Skrevet 26. juli 2023 - Han var utro med ei dame i 3 måneder før dere ble samboere, noe som ville ha forhindret deg fra å bli samboer med ham hadde du bare visst om det tidsnok. - Du er usikker på hva du føler for ham. - Han skriker til deg fordi han mener at nå skal han snakke, og du lytte. - Han har ikke noen interesse av å finne på noe sammen med deg fordi "han ser deg hver dag". - Din nærmeste venninne døde nettopp av kreft, noe du ikke engang kan snakke med ham om fordi han aldri lytter til deg eller støtter deg. Spørsmålet her er vel ikke om du burde gå, men hvorfor i alle dager du nøler! Du har allerede godtatt for mye dritt av denne mannen, og blir du værende vil han bare anta at det er akseptabelt å behandle sin partner på denne måten. Du er fortsatt ung, du vil være mer skuffet over å kaste bort mer tid på dette forholdet enn om du går nå. Anonymkode: 1a8e5...e39 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #13 Skrevet 26. juli 2023 Du er bare 24 år! Ikke sløs bort mer tid på en idiot! Du finner en bedre! Lag en avstemning her inne; hvor gammel var du da du fant mannen i ditt liv, så ser du.. (jeg var forresten 27 år) Anonymkode: ec331...44d 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #14 Skrevet 26. juli 2023 Dette hadde jeg ikke giddet! At han står og skriker til deg fordi han ikke er interessert i dialog, men kun sine egne monologer, er helt uholdbart. At han i tillegg aldri gidder å finne på noe eller gjøre noe sammen med sin egen samboer, sier jo litt om hvor dødt dette er. Jeg ville gått fra han var jeg deg. Hvis dere bor et sted der mange studenter flytter til for å studere, begynner det å bli ganske vanskelig å finne seg en ny bolig å leie for deg på denne tiden av året. Skoleåret begynner snart, alle studentene har kapret det som er av leieboliger til overkommelige priser. Anonymkode: cf13f...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #15 Skrevet 26. juli 2023 Hadde gjort det slutt da jeg fant ut av han var utro. Høres heller ikke ut som at dere har en relasjon det er verdt å satse på. Anonymkode: cb406...c28 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå