Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klare å være lykkelig? ;)

Forholdet mitt til kjæresten lider under at vi begge er litt vinterdeppa i en mørk storby.

Jeg har ikke råd til å reise noe i vinter, og føler at livet står bom stille!! Er 29 år, ferdig m utdannelse for noen år siden, og har bodd i samme by en god stund. Har vært i samme jobb noen år, og selv om jeg trives der, er det ikke veldig store utfordringer lenger.

Har tenkt at jeg burde søke utfordringer andre steder, for eksempel i form av en ny hobby.... Men har ikke råd til å svi av for mye penger på kurs akkurat nå heller..

Hva gjør dere for å holde gnisten oppe, både i forhold til deres kjære og til livet ellers?? :forvirret:

Forslag til utviklende aktiviteter som ikke koster for mye???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ytre "kosmetiske" ting har sjelden innflytelse på lykke og gnist i et forhold. Slike ting må ha et solid grunnlag, for å leve videre.

Det er så utrolig mange som "treffer tiltak" for å bedre forholdet, f eks bytte bolig, få et barn til osv, med et heller dårlig resultat.

Ikke gå i den fellen.

Skrevet
Hvordan klare å være lykkelig? ;)

Forholdet mitt til kjæresten lider under at vi begge er litt vinterdeppa i en mørk storby.

Jeg har ikke råd til å reise noe i vinter, og føler at livet står bom stille!! Er 29 år, ferdig m utdannelse for noen år siden, og har bodd i samme by en god stund. Har vært i samme jobb noen år, og selv om jeg trives der, er det ikke veldig store utfordringer lenger.

Har tenkt at jeg burde søke utfordringer andre steder, for eksempel i form av en ny hobby.... Men har ikke råd til å svi av for mye penger på kurs akkurat nå heller..

Hva gjør dere for å holde gnisten oppe, både i forhold til deres kjære og til livet ellers?? :forvirret:

Forslag til utviklende aktiviteter som ikke koster for mye???

Les boken "Munken som solgte sin Ferrari"

Skrevet

Begynn med deg selv: si til deg selv hver morgen at dette blir en herlig dag. Arbeide med tankene dine - så de blir positive..

Kjøp en vin, tenn et stearinlys. Spill ett spill. Ta en dusj sammen, masser hverandre. Husk å si hverandre gode ord iløpet av dagen. Mimre til bilder.

Husk at det er i tankene du kan være med på forme hvordan du har det.

Og husk å :ler: .

Gjest christineemily
Skrevet

Jeg er lykkelig når jeg tilbringer mye tid sammen med venner jeg :-D. Også må jeg ha frisk luft og lys hver dag!

Skrevet

Tell dine velsignelser!

Tving deg selv til å tenke på tre ting du er glad for, som har vært bra idag, hver dag. Tving deg selv til IKKE å tenke på alt som kunne vært bedre (feks "har ikke nok penger" osv. Selv Donald Trump føler at han ikke har nok spenn, det er jeg sikker på!!). I verste fall: tenk på alt du har å glede deg over som andre mennesker savner! Jeg nevner i fleng: ferdig utdanning, fast jobb, fast forhold...

Hvis du vil endre, så gjør det. Ikke sitt og synes synd på deg selv, men gå til verket. Selvfølgelig har du muligheter til det!

Hvis du ikke har råd til å reise eller gå på kurs, så øk intjeningen eller reduser forbruket slik at du får rom for noe nytt. Eller finn på noe annet gøy som ikke er like dyrt. Svømming er billig og sommeraktig, og noe du kan gjøre sammen med kjæresten.

Når det gjelder forholdet kan du også bestemme deg for å se på det med nye øyne. Hvilke kvaliteter har kjæresten din som du setter mest pris på? Hvorfor ble dere sammen? Forhold er hardt arbeid, det krever aktivt engasjement og innsats!

Se etter mulighetene, ikke begrensningene! Det skjer ikke noe før du begynner! Det er ikke så mye hvordan du har det som hvordan du tar det!

Skrevet (endret)

Var forresten et program på TV2 i går om noen skremmende tåpelige og ignorante idioter av noen amerikanske forskere på lykke. Dette var visstnok noen av verdens fremste "lykkeforskere", og hvis det stemmer blir jeg virkelig bekymret for yrkesgruppen forskere. Det disse såkalte fremste ekspertene kom med i lykkeprogrammet var så befengt med piss, ignoranse, dumskap, vrøvl og reneste sludder at jeg ble alvorlig bekymret. Er det virkelig mulig å være så til de grader dum som disse liksom så seriøse og høyt utdannede menneskene!!!?? :overrasket:

Blant annet påstår de at hvorvidt vi er lykkelige eller ikke avhenger 50% av gener og arv. En av metodene de brukte for å måle hvorvidt en person var lykkelig eller ikke var hvilke donut denne personen valgte som sin favoritt i et utvalg av 10 ulike sorter. Ærlig talt!!! :overrasket::overrasket::overrasket:

De avsluttet selvsagt sludderet med å påstå at de som hadde mer penger var de mest lykkelige, og det var flest lykkelige mennesker i den vestlige verden.

Forskerne var menn, hvite og amerikanske. Ærlig talt! Snakk om å være ignorant -for ikke snakke om regelrett dum! Det er mulig toppen av lykke for en idiot av en amerikaner er å ha nok penger til å kjøpe seg den donut'en han/hun vil ha - men det er da ikke nødvendigvis disse verdiene som står høyeste hos den mer opplyste del av verdens befolkning...

Endret av Nelle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...