AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Del Skrevet 26. juli 2023 Ser på regjeringens sider at det ved reise med barn under 18 år til land som Hellas og Tyrkia (og andre), hvor kun den ene forelderen reiser med barna, så kan myndighetene kreve bekreftelse fra den andre forelderen. Noen som vet om dette faktisk gjennomføres? Har et problematisk forhold til barnefar - en bekreftelse ville han muligens ha signert, men kopi av passet hans vil han neppe gi meg. synes dette hørtes så veldig strengt ut, særlig for Hellas 🤔 Anonymkode: 6f855...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #2 Del Skrevet 26. juli 2023 Har hatt med ungene maaaange ganger, dette har aldri vært et tema. Jeg ante ikke at det var nødvendig heller 🫣 Anonymkode: 5fce1...eb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #3 Del Skrevet 26. juli 2023 Passet er bekreftelse fra andre part. Ville aldri reist til Tyrkia. Anonymkode: c1c6f...dbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har hatt med ungene maaaange ganger, dette har aldri vært et tema. Jeg ante ikke at det var nødvendig heller 🫣 Anonymkode: 5fce1...eb7 Samme her, null problem og utallige reiser. Har til og med reist alene med små bonusbarn flere ganger, ikke vært spørsmål en eneste gang. Tror det hjelper veldig å være lys i huden. Anonymkode: f80ef...0e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Del Skrevet 26. juli 2023 Du har vel passet til barnet? Da skal det gå bra 😊 Anonymkode: dc80d...e70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Del Skrevet 26. juli 2023 Takk for svar! Nytt for meg dette også, syntes det var så rart. vil jo ikke ta sjansen på at noe blir ugreit, men er jo litt rimeligere å reise til disse landene enn Spania el.l. passene til barna har jeg selvsagt med på tur. HI Anonymkode: 6f855...63e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Del Skrevet 26. juli 2023 Jeg har reist mange ganger med barnet vårt både i Europa og utenfor og har aldri blitt spurt. Barnefar (som er mørk) ble spurt første gang han skulle reise med barnet. Heldigvis med på flyplassen og kunne gå med han ned til politikontoret og få bekreftet at jeg var mor og godkjente reisen. Dette har skjedd de fleste gangene han har reist slik at han alltid har med seg fullmakt og kopi av min legitimasjon. Anonymkode: 685f2...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Del Skrevet 26. juli 2023 Vi ble stående fast i tollen i Tyrkia fordi sønnen hadde et annet etternavn enn meg og jeg hadde ikke med fullmakt i fra far. Det koster deg så lite å ha den fullmakten. Det var ikke så kjent, når de forsvant med 12 åringen min og vi måtte "avhøres" i hvert vårt rom. Så ja, av og til praktiseres det. Anonymkode: a621d...27a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Addie Skrevet 26. juli 2023 #9 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi ble stående fast i tollen i Tyrkia fordi sønnen hadde et annet etternavn enn meg og jeg hadde ikke med fullmakt i fra far. Det koster deg så lite å ha den fullmakten. Det var ikke så kjent, når de forsvant med 12 åringen min og vi måtte "avhøres" i hvert vårt rom. Så ja, av og til praktiseres det. Anonymkode: a621d...27a Jeg opplevde dette i England også. I passkontrollen. De tok han bort fra meg og han måtte svare på spm. (10 m kanskje) Vi hadde ikke samme etternavn og etterpå fikk jeg et skriv fra dem om at de var opptatt av barnebortføring Han var bare 10 år og jeg fikk litt angst da. Etter det har jeg bare hatt med et skriv fra barnefar hvor det står at han er ok med at vi er borte fra-til, sted og hans signatur og nummer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Del Skrevet 26. juli 2023 Jeg har svart lengre opp at det aldri har vært et tema, det kan jo muligens være fordi ungene har mitt etternavn at vi aldri har blitt bedt om fullmakt fra far. Anonymkode: 5fce1...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 26. juli 2023 #11 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Passet er bekreftelse fra andre part. Ville aldri reist til Tyrkia. Anonymkode: c1c6f...dbe Hva har det med TS spørsmål å gjøre om du liker deg i Tyrkia eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #12 Del Skrevet 27. juli 2023 Både far og jeg har reist til Tyrkia og Hellas utallige ganger. De første årene hadde vi med bekreftelse, men siden dette aldri har blitt sjekket, har vi droppet det de siste 4 årene. I år igjen, inntet unntak. Vi reiser flere ganger til Tyrkia pga fars familie bor der, men er ofte innom Hellas også. Har til og med tatt med meg fars andre barn med på ferie til Tyrkia uten å bli spurt. Anonymkode: 1c1d1...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå