Gå til innhold

Grenser ved flermannsbolig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i første etg, har naboer i 2 etg som oppbevarer ting langs «mine vegger». Feks store hagemaskiner, og nå ser det ut som de skal stable ved under vinduet mitt. Mener det er regler for sånt, men finner det ikke helt. Kan noen hjelpe? De har utebod som alle oss andre, men tar seg voldsomt tilrette

Anonymkode: 384b6...543

Skrevet

Hvem er det som disponerer utearealene da? Er alt felles? 

AnonymBruker
Skrevet

Alle har egne terrasser både oppe og nede. Men vedlikeholdet er delt opp, så første etg har jeg ansvar for. Men kommer ikke til når det står maskiner der. Og ved under soveromsvinduet syns jeg er grisete.. Må ha noe håndfast for de er ikke pratendes til

Skrevet

Er det borettslag/sameie? Kanskje sturet kan hjelpe deg?

AnonymBruker
Skrevet

Det er et sameie, og det er selvfølgelig tatt opp der. Jeg vet det er konkrete regler som feks 1 m inntil husveggen for å komme frem til egen bod/ parkeringsplass el. Er bare ute etter nøyaktig mål

AnonymBruker
Skrevet

Sameiet må ha vedtekter som beskriver grenesene. Det er lovpålagt.

Anonymkode: 0606b...06b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Alle har egne terrasser både oppe og nede. Men vedlikeholdet er delt opp, så første etg har jeg ansvar for. Men kommer ikke til når det står maskiner der. Og ved under soveromsvinduet syns jeg er grisete.. Må ha noe håndfast for de er ikke pratendes til

Ja, vedstabler er edderkoppområde de lux - ville ikke hatt det rett under soveromsvinduet akkurat.

Anonymkode: c3897...c4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...