AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Skrevet 26. juli 2023 Man skal ikke bruke nest, det vet jeg. Men hvilket underlag har dere for å dra baby til dere for nattamming? Alle tips til samsoving mottas med store takk! Anonymkode: bd254...407
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #2 Skrevet 26. juli 2023 Er bedside crib helt utelukket? Ville brukt et tynt stoff som glir lett og som ikke er tungt å puste gjennom. Anonymkode: 9e1f3...62d 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #3 Skrevet 26. juli 2023 Babyen sov i vår seng. Hadde egen dyne til babyen, men ellers gjorde vi ikke noe annet enn å legge babyen i armkroken. Anonymkode: b0cda...53a 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Skrevet 26. juli 2023 Underlag..? Med eldstemann samsov jeg ikke, for der var madrassen vår for myk. Der ble det nedoverbakke mot meg når jeg lå, og det er farlig, siden det gjør at babyen kan rulle mot meg og ende på magen mens jeg sover. Med minstemann hadde vi kjøpt en ny, fast madrass. Han bare lå ved siden av meg i soveposen sin? Jeg hadde på meg amme-singlet og en kort cardigan på overkroppen. Da var det jo bare å åpne singleten når han skulle amme, så lå han ellers inntil meg. Jeg lå på siden, med nederste armen slik at den lå bøyd under puten min, med albuen ut, så jeg ikke kunne rulle fremover. Så hadde jeg en fast ammepute i ryggen, så jeg ikke kunne rulle bakover ( og dermed rulle over babyen om jeg rullet fremover igjen). Dynen lå på underkroppen min, klemt fast under meg, så den ikke kunne komme over babyen. Så lå babyen altså i soveposen sin ved siden av/inntil meg. Om jeg ville ha litt avstand etter amming, og han sov inntil meg, så bare lirket jeg meg bakover (praktisk om man har dobbeltsengen for seg selv, da...) Anonymkode: fd107...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Skrevet 26. juli 2023 Sover naken slik at puppen raskt kan rulles ut, passe fast madrass og dobbeltdyne. Jeg aker meg ned sånn at dyna ligger høyt på meg men bare på midten av barnet. Pleier flytte barnet til midten av sengen etter amming. Sovet slik siden fødsel, 7 mnd nå. Anonymkode: 445df...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sover naken slik at puppen raskt kan rulles ut, passe fast madrass og dobbeltdyne. Jeg aker meg ned sånn at dyna ligger høyt på meg men bare på midten av barnet. Pleier flytte barnet til midten av sengen etter amming. Sovet slik siden fødsel, 7 mnd nå. Anonymkode: 445df...9d5 Ved samsoving skal barnet aldri ligge under samme dyne som deg. Det er et av de viktigste punktene for trygg samsoving. Dette er for å unngå overoppheting. Anonymkode: fd107...2cd 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Skrevet 26. juli 2023 Nå ga vi flaske, men baby sov enten i bedside crib eller mellom meg og samboer i posen sin. Anonymkode: 642ff...629 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er bedside crib helt utelukket? Ville brukt et tynt stoff som glir lett og som ikke er tungt å puste gjennom. Anonymkode: 9e1f3...62d Hadde jeg hatt plass skulle jeg ha hatt bedside. Som silke eller sateng? AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Underlag..? Med eldstemann samsov jeg ikke, for der var madrassen vår for myk. Der ble det nedoverbakke mot meg når jeg lå, og det er farlig, siden det gjør at babyen kan rulle mot meg og ende på magen mens jeg sover. Med minstemann hadde vi kjøpt en ny, fast madrass. Han bare lå ved siden av meg i soveposen sin? Jeg hadde på meg amme-singlet og en kort cardigan på overkroppen. Da var det jo bare å åpne singleten når han skulle amme, så lå han ellers inntil meg. Jeg lå på siden, med nederste armen slik at den lå bøyd under puten min, med albuen ut, så jeg ikke kunne rulle fremover. Så hadde jeg en fast ammepute i ryggen, så jeg ikke kunne rulle bakover ( og dermed rulle over babyen om jeg rullet fremover igjen). Dynen lå på underkroppen min, klemt fast under meg, så den ikke kunne komme over babyen. Så lå babyen altså i soveposen sin ved siden av/inntil meg. Om jeg ville ha litt avstand etter amming, og han sov inntil meg, så bare lirket jeg meg bakover (praktisk om man har dobbeltsengen for seg selv, da...) Anonymkode: fd107...2cd Jeg er helt grønn på dette, leste at man skulle ha underlag som man kunne dra baby til seg, men så klart kan man flytte seg selv og. 😆😆 Jeg har jo dobbeltsengen for meg selv. Takk for alle tips. Anonymkode: bd254...407
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #9 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde jeg hatt plass skulle jeg ha hatt bedside. Som silke eller sateng? Jeg er helt grønn på dette, leste at man skulle ha underlag som man kunne dra baby til seg, men så klart kan man flytte seg selv og. 😆😆 Jeg har jo dobbeltsengen for meg selv. Takk for alle tips. Anonymkode: bd254...407 Har aldri hatt behov for noe å dra babyen til meg for med nattamming. Har enten kravlet meg bort til babyen, skjøvet dem mot meg, og ligeså bare flyttet meg etter amming selv. Anonymkode: fd107...2cd
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde jeg hatt plass skulle jeg ha hatt bedside. Som silke eller sateng? Jeg er helt grønn på dette, leste at man skulle ha underlag som man kunne dra baby til seg, men så klart kan man flytte seg selv og. 😆😆 Jeg har jo dobbeltsengen for meg selv. Takk for alle tips. Anonymkode: bd254...407 Mine babyer var svært små da de lærte å bare forsyne seg selv på natta. 😊 Anonymkode: b0cda...53a 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Mine babyer var svært små da de lærte å bare forsyne seg selv på natta. 😊 Anonymkode: b0cda...53a Jeg var nødt til å sove med amme-singlet/bh med ammeinnlegg, ellers lekket det melk over hele sengen/babyen/meg så jeg våknet i en dam😛 Så jeg kunne aldri ha "Åpen butikk" Anonymkode: fd107...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #12 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ved samsoving skal barnet aldri ligge under samme dyne som deg. Det er et av de viktigste punktene for trygg samsoving. Dette er for å unngå overoppheting. Anonymkode: fd107...2cd Det er kaldt i rommet og barnet har bare dyne opp til magen. Hadde egen dyne før, men barnet klarte få den over ansiktet flere ganger så turte ikke mer. Til vinteren kjører vi sovepose, for jeg tør ikke ha dyna lengre opp enn magen. Jeg sover ekstremt lett og rolig, hadde ikke delt dyne om jeg sov tungt og urolig. Anonymkode: 445df...9d5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #13 Skrevet 26. juli 2023 Du kan kjøpe en ammemadrass som dette: https://www.rudo.no/products/easygrow-amme-og-samsovings-madrass?utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_Velka Shopping - EU Fungerte bra for oss da madrassen vår var litt for myk. Da kunne jeg dra ham til meg eller flytte på ham ved behov. Anonymkode: e4d87...ed1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #14 Skrevet 26. juli 2023 Fast madrass, sovepose på baby (ikke dyne). 0 bamser osv. Ikke sove i samme rom som barnet hvis vi har drukket alkohol (vi drikker aldri alkohol samtidig). lufter godt ut så det er god luft i rommet. bruker smokk (innførte smokk ganske tidlig, noen dager etter baby ble født) Anonymkode: 32da1...ef6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå