AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Del Skrevet 26. juli 2023 Hei! Trenger å gjøre noe med dosituasjonen for sønnen min på to og et halvt. Vi har for øyeblikket kun et dosete. Vi kastet potta for den har han hatt et år nå, og han klarer å bruke toalettet. Men. Er det noen her som bruker trapp opp til toalettet? Anbefaler dere det? Han er avhengig av hjelp fordi han ikke klarer å ta ned buksa selv, så ser jo for meg at jeg bør løfte ham opp uansett. Bør jeg gå for et sete med høyere sånn hump i midten for mindre søl? Han er ikke helt dreven på det å styre strålen ned bestandig.. Hva bruker folk hjemme og hva anbefaler dere? Når begynte barna å gå selv på do for å tisse? Vi har krakk bare, men den er ikke så høy. Anonymkode: f5d45...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #2 Del Skrevet 26. juli 2023 Vi har bare en krakk, og den er høy nok til vår på 2.5 kan klatre opp selv. Vi har sånn barne-doring med forhøyning foran. Den har vi brukt med begge guttene våre. Eldstemann sluttet vel å bruke den do-ringen da han var 3.5 eller deromkring, da trengte han ikke krakk lenger heller (veldig høy for alderen, da..) Anonymkode: aa556...9b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #3 Del Skrevet 26. juli 2023 Vi hadde krakk fra ikea. Ungene syntes det var tryggere å gå på do når de hadde fast grunn under føttene. Anonymkode: 7c8a7...626 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Del Skrevet 26. juli 2023 Vi hadde både krakk og sete. Så lærte han å sitte når han tisset også. Anonymkode: a983c...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har bare en krakk, og den er høy nok til vår på 2.5 kan klatre opp selv. Vi har sånn barne-doring med forhøyning foran. Den har vi brukt med begge guttene våre. Eldstemann sluttet vel å bruke den do-ringen da han var 3.5 eller deromkring, da trengte han ikke krakk lenger heller (veldig høy for alderen, da..) Anonymkode: aa556...9b2 Takk for svar 😊 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi hadde krakk fra ikea. Ungene syntes det var tryggere å gå på do når de hadde fast grunn under føttene. Anonymkode: 7c8a7...626 Synes doen vår er litt høy, så blir nok en stund til de rekker ned uansett, men hva slags krakk da? Jeg er enig i at det kan føles tryggere, men jeg bør kanskje ha en høyere krakk.. Anonymkode: f5d45...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi hadde både krakk og sete. Så lærte han å sitte når han tisset også. Anonymkode: a983c...9b8 Ja det er jo bedre å sitte. Gutten min gjør begge deler, men det er mer praktisk for ham å sitte hvis han må bæsje også.. Anonymkode: f5d45...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar 😊 Synes doen vår er litt høy, så blir nok en stund til de rekker ned uansett, men hva slags krakk da? Jeg er enig i at det kan føles tryggere, men jeg bør kanskje ha en høyere krakk.. Anonymkode: f5d45...266 Hvilken som helst krakk som er høy nok..? Du trenger ikke en spesiell type krakk, det eneste poenget med krakken er at den er høy nok til at ungen kommer seg opp, og får støtte under beina. Vi har en fra ikea på badet, og en annen to-trinns-krakk på kjøkkenet, som jeg antar funker bra til en høy do. Anonymkode: aa556...9b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 26. juli 2023 #8 Del Skrevet 26. juli 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Så lærte han å sitte når han tisset også. Det ligger i tiden . . . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #9 Del Skrevet 26. juli 2023 Dere må jo uansett ha en krakk til å ha bena på når dere gjør nummer to. Anonymkode: 7ab19...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Del Skrevet 26. juli 2023 senior skrev (3 timer siden): Det ligger i tiden . . . Ja, mennesket har kommet så langt evolusjonsmessig at hankjønnet ikke lenger behøver å skvette urin rundt for å markere revir. Anonymkode: 41f2f...a8f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere må jo uansett ha en krakk til å ha bena på når dere gjør nummer to. Anonymkode: 7ab19...469 Ja vi har krakk til det 😅 best ergonomisk sett. Tror ikke gulvtoalett er å oppdrive i Norge. Anonymkode: f5d45...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #12 Del Skrevet 26. juli 2023 Krakk med to trinn. Babydan eller noe. Anonymkode: d6207...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #13 Del Skrevet 27. juli 2023 Vi hadde dosere med to ringer en til barn og en normal. Vi kjøpte det på obsbygg. Det ble brukt lenge da vi har to barn. Dermed så slapp vi styr med å oppbevare en løs doring. Ellers så brukte de en liten plastikkkrakk fra Ikea. Anonymkode: ee510...a27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 27. juli 2023 #14 Del Skrevet 27. juli 2023 Kjøp todelt familie-dosete på Clas Ohlson. Kjempepraktisk og mye tryggere med et fast sete. Bruker bare en vanlig baderomskrakk 20 cm eller så som kan brukes til do og vask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå