Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så lei meg over mannen. Hadde fått en kommentar på jobb av en kunde at jeg går som en mann. Altså gangstilen min. Traff litt, men fullførte dagen uten å bryte mye  sammen. 

Kom hjem å sa det til mannen. Jeg spurte han, synes du jeg går maskulint. Han sa nei. Ble glad da han sa det. Men rett etterpå ropte  han at jeg så ut som en mann på håret. Og noe om at han setter pris på det om jeg får mer feminint hår.

Hva svarer man på slikt? Ble rent sjokkert og nesten så jeg vil nekte han s*x. Har hatt håret mitt i samme stil siden lenge før corona.  Dette er utilgivelig å si. Hva kan jeg si til han?

Anonymkode: b38e7...8c8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er jo at du er fornøyd selv. Jobb med selvtilliten din og spør til mannen hvorfor han slenger ut sårende kommentarer til han er ment til å elske

Anonymkode: 661e0...9c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så lei meg over mannen. Hadde fått en kommentar på jobb av en kunde at jeg går som en mann. Altså gangstilen min. Traff litt, men fullførte dagen uten å bryte mye  sammen. 

Kom hjem å sa det til mannen. Jeg spurte han, synes du jeg går maskulint. Han sa nei. Ble glad da han sa det. Men rett etterpå ropte  han at jeg så ut som en mann på håret. Og noe om at han setter pris på det om jeg får mer feminint hår.

Hva svarer man på slikt? Ble rent sjokkert og nesten så jeg vil nekte han s*x. Har hatt håret mitt i samme stil siden lenge før corona.  Dette er utilgivelig å si. Hva kan jeg si til han?

Dette må være tull🙄

Anonymkode: 6a1a1...182

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Er dette tull?

Anonymkode: 01d75...ba6

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ikke ta seg selv så høytidelig? Vi har da alle våre "feil" og mangler.

Jeg kan starte med mine:

• Jeg vagger litt når jeg går
  • Jeg har alt for brusete hår
  • Jeg har mellomrom mellom fortennene, som jeg enda ikke har orket å gjøre noe med
  • På vinteren fliser neglene mine seg
  • Jeg får innimellom hår på haka (er jeg en mann? neppe ;) )
  • Jeg snorker når det er varmt der jeg sover
  • Jeg er vimsete og kan streve med å gjennomføre det jeg planlegger (øver på å bli bedre på det)
  • Jeg er godt voksen, men strever med å få meg en stil som hører med alderen (kanskje jeg er litt umoden)
  • Og MANGE andre ting :)

Vi har alle våre greier. Javel, så kanskje går du som en mann og håret ditt er litt mindre feminint. Hva så? Så lenge du trives og har det bra så spiller det ingen rolle. Gjør det vel?

Anonymkode: e7af9...d0e

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette må være tull🙄

Anonymkode: 6a1a1...182

Sånne svar hjelper meg ikke. Kutt ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det viktigste er jo at du er fornøyd selv. Jobb med selvtilliten din og spør til mannen hvorfor han slenger ut sårende kommentarer til han er ment til å elske

Anonymkode: 661e0...9c5

Du ba om et ærlig svar på noe annet, og det fikk du. Når han ‘’var i farta’’ fikk du oppfordring om noe du ikke hadde bedt om. Slutt å sutre. Kanskje du er vakrere og litt mykere med litt lengre hår. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Trudde på deg helt til du skrev "nekte ham sex". Trolleri trollera.

Anonymkode: e08f4...089

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt er greit så lenge man skriver s*x og ikke sex. Du reddet deg der. Tenk å skrive sex!!

Anonymkode: 623aa...395

AnonymBruker
Skrevet

Er det utilgivelig å si hva man mener om noe som lett lar seg forandre? Hvordan du har håret ditt velger du. Men din man må ikke synes du har en fin frisyre. Min mann liker ikke maxikjoler, jeg elsker det. Hadde det viktigeste for meg vært hva mannen min synes der hadde jeg jo aldri gått i det. Men for meg er klær noe jeg velger og han velger sine, som oftest er noe jeg aldri hadde kjøpt. 

Ditt hår, din frisyre, men andre må ikke like den.

Anonymkode: 4d955...b94

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men rett etterpå ropte  han at jeg så ut som en mann på håret. Og noe om at han setter pris på det om jeg får mer feminint hår.

Kan du finne et bilde som illustrerer sånn ca hvordan frisyre du har ? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du spurte og må tåle et svar. Er det ikke fint at han sier hva han liker da? 

Anonymkode: 7a283...5e9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"Hjerteskjærende" og "utilgivelig" at han synes hårklippen din er maskulin, og liker feminin klipp bedre - har du psykiske problemer? Jeg trodde tråden handlet om noe ille,da jeg leste overskriften.

Anonymkode: bcae5...a6f

• Liker 20
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da er terskelen lav om det er utilgivelig. 

Anonymkode: 6eddd...328

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det utilgivelig? Han må vel ikke like måten du har håret på? Du spurte han om noe, og han svarte, men tilførte at hvis det var noe å utsette på det som ikke var feminint nok, så var det håret. ...som han sikkert gjerne vil ha lengre. 

Det er jo bare hår. 

Anonymkode: 02345...57f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville satt pris på ærligheten hans, ikke tatt det personlig og spurt etter bilder av frisyrer han tror du kunne sett bra med. Det betyr ikke at du endrer det, men du viser at du lytter til han og viser at du er åpen for muligheten om å vurdere noe annet. 

Kanskje håret ditt var ett av trekkene han forelsket seg i, og om du har endret det så savner han det, kanskje? Jeg bare teoriserer.

Min type er menn med fyldig skjegg og bart. Kjæresten har fyldig skjegg og bart som han bruker mye tid på. Jeg har sagt det til han: Dersom han fjerner skjegget (med mindre han har en kjempegod grunn (jobb, sykgdom) vet jeg ikke om jeg klarer å se på han på samme måte. Skal også nevnes at vi møttes i et spill og jeg forelsket meg i personligheten hans før jeg så et bilde av han, og når jeg så han første gang var jeg bergtatt. Skal også nevnes at han er fryktelig til å stelle skjegget sitt, noe som for min del er sjarmerende i seg selv samtidig som han er fullt klar over når han klipper litt skjevt. Da trenger han ikke høre det fra meg. Om han tok vekk alt en dag derimot... tror jeg hadde dånt. Det vokser ut igjen, jeg vet jo det, men allikevel. For øvrig hater han brillene jeg har brukt i mange år da han sier det får ansiktet mitt til å se tykkere ut enn det er. Jeg liker brillene mine, men det er ikke jeg som skal se på ansiktet mitt hver dag. Syntes på ingen måte jeg er stygg, er helt "innafor" så selvtillitsmessig er det ikke så nøye. Så for noen dager siden hadde jeg med tenåringsdattera mi på Brilleland og jeg fikk teste flere fasonger. Skal gjøre det samme med han, og tenker etter hvert å legge ut favorittbrillene til både han og dattera mi på en plass og be folk stemme over hvilket som passer ansiktet mitt best. Mitt eneste krav er at de komfortable og jeg også like de greit.

Dette med kollegaene dine var derimot veldig kjipt, og når du i tillegg får to lignende kommentarer på samme dag skjønner jeg at det går innpå deg. Jeg vokste opp med at mange trodde jeg var gutt fordi mamma insisterte på å klippe håret mitt guttekort, og jeg er veldig fornøyd med lengden i dag. Har klippet det kort èn gang som voksen, men følte meg ikke hjemme i det og grodde det ut igjen. Jeg setter pris på fine kommentarer om håret mitt, men tar det også til meg om noen sier jeg ikke kler en frisyre jeg prøver på. Tar det ikke personlig, jeg bare tar det til meg, vurderer det, og ser det an. 

Anonymkode: 1e863...441

• Liker 1
Skrevet

Hvis du virkelig fant det som hjerteskjærende synes jeg du kanskje er litt for hårsår . . .

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du spurte og må tåle et svar. Er det ikke fint at han sier hva han liker da? 

Anonymkode: 7a283...5e9

Får mye spydig her. Men siden du sier det sånn, hadde du likt at mannen din har syns frisyren din har vært grusom helt siden 2017-2018 og sir fra først nå?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får mye spydig her. Men siden du sier det sånn, hadde du likt at mannen din har syns frisyren din har vært grusom helt siden 2017-2018 og sir fra først nå?

Han turte vel ikke. Og etter reaksjonen din så forstår jeg han jo. 

Anonymkode: 4d955...b94

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hjerteskjærende var det nå ikke da…. Har du pinnekort hår så er det ikke utenkelig at mannen din syns du hadde vært litt finere med litt lengre hår, selv om du selvfølgelig bestemmer dette selv. 
Min mann ser ikke klok ut uten skjegg, men er kjempebarsk med skjegg. De gangene han har barbert seg helt har han fått høre det. Jeg har halvlangt blondt hår, og vet mannen liker det. Hvis jeg klipper meg kort og farger det rustrødt vil han garantert kommentere det.  

Anonymkode: 4e082...b83

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...