AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Skrevet 26. juli 2023 Hei! Vi venter barn og har så smått begynt å kikke på litt utstyr, blant annet barnevogn. Stokke Trailz er den vi har mest lyst på, men den tar jo så fryktelig stor plass i bilen! Vi har en Volvo XC60 2014-modell, og til tross for at det er en liten SUV, har den ganske dårlig bagasjeplass. Vi har også to mellomstore hunder som har hvert sitt bur i bagasjen, noe som snevrer inn plassen ytterligere. Foreløpig vil vi prøve å finne en løsning som ikke innebærer å måtte kjøpe ny bil, og jeg lurer derfor på om noen andre har hatt samme problemstilling og har fått det til å fungere på ett eller annet vis? Hvilke barnevogner tar minst plass i bil? Er det eventuelt plass til understellet på vogna i en takboks? Anonymkode: f9aaa...688
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #2 Skrevet 26. juli 2023 Understellet til andre vogner får helt sikkert plass i takboks, men akkurat Stokke understell et svært så det må være en bred og høy takboks i så fall. Evt må dere ta av hjulene hver gang. Og uansett så er det tungt å løfte det så høyt og opp for hver gang dere skal farte. Jeg anbefaler sterkt en annen bil, å ikke ha med hunder, eller å kjøpe en liten trille til bilturer. Ergobaby Metro+ er en genial vogn til de aller minste. Så kan dere ha Trailz hjemme, og til turene dere ikke har hundene med på (barseltreff, kafé etc). Ingen barnevogner med bagdelen vil jeg tørre påstå går enkelt inn i et så lite bagasjerom, med hundebur. Fra sportsdelen tar over vil kanskje noen gå, men fortsatt få. Dere bør nok over på Passat eller Superb-størrelse hva gjelder bagasjerom, men fortsatt i disse bilene er Trailz enorm (ja, vi hadde begge bilene og den vognen). Dropp Trailz, eller kjøp caravelle 😅 Anonymkode: 83e4f...ac9 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #3 Skrevet 26. juli 2023 Vi har xc60 2016, ikke snakk om at vi hadde fått med to hunder, vogna og ting man trenger på tur. Bytt bil. Anonymkode: 5b61a...539
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Skrevet 26. juli 2023 Vogner som ikke står på hjulene tar mindre plass i bilen. Om man klikker av hjulene, tar vognen også mindre plass. Jeg får plass til Britax Go Big 2 vognen vår i bagasjerommet til en Opel Corsa, om jeg tar av hjulene og setter den på høykant. Da er det fremdeles plass til et par handleposer, men hadde ikke hatt plass til mer enn et par ankelbiter-hunder, da Ville ikke anbefalt å belage meg på å måtte løfte et understell opp og ned i en takboks, altså.. Det er tungt og knotete, og så er gjerne understellet vått og skittent.. Bagdelen tar stor plass åkke som vogn og bil, men så lenge dere bare har ett barn, kan dere ha bag-delen på den siden av baksetet babyen ikke sitter i. Anonymkode: 4c8a4...c41 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #5 Skrevet 27. juli 2023 Har du sett på britax smile? Vi valgte den bl.a fordi den tok veldig liten plass i bilen 😊 God trillekomfort, lufthjul, lang i ryggen så den varer lenge. Vi var veldig fornøyd med den. Jeg ville ikke kjøpt de to eldste generasjonene, de har kortere rygg, men fra og med smile 3 får du gjort gode kjøp på finn. Anonymkode: 3f841...41e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #6 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vogner som ikke står på hjulene tar mindre plass i bilen. Om man klikker av hjulene, tar vognen også mindre plass. Jeg får plass til Britax Go Big 2 vognen vår i bagasjerommet til en Opel Corsa, om jeg tar av hjulene og setter den på høykant. Da er det fremdeles plass til et par handleposer, men hadde ikke hatt plass til mer enn et par ankelbiter-hunder, da Ville ikke anbefalt å belage meg på å måtte løfte et understell opp og ned i en takboks, altså.. Det er tungt og knotete, og så er gjerne understellet vått og skittent.. Bagdelen tar stor plass åkke som vogn og bil, men så lenge dere bare har ett barn, kan dere ha bag-delen på den siden av baksetet babyen ikke sitter i. Anonymkode: 4c8a4...c41 Kan selvfølgelig ikke ha bagdelen stående i baksetet, vil jo være katastrofalt ved en kollisjon. Anonymkode: c3982...5c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå