AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Skrevet 26. juli 2023 Noen gang følt at du har gitt et veldig godt og presist svar, men hvor ingen ser ut til å legge merke til det? Selv har jeg sett i noen tråder at en stor mengde av svarene, selv de hvor det er 95-100 % piss, har fått mye oppmerksomhet. Mens enkelte svar som skiller seg positivt ut, har fått lite til ingen oppmerksomhet. Anonymkode: 9772d...9a3 10 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #2 Skrevet 26. juli 2023 Veldig vanlig på KG. Er vel KG i et nøyteskall. De mest populære brukerne blir hørt. Anonymkode: 23b25...bab 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Noen gang følt at du har gitt et veldig godt og presist svar, men hvor ingen ser ut til å legge merke til det? Selv har jeg sett i noen tråder at en stor mengde av svarene, selv de hvor det er 95-100 % piss, har fått mye oppmerksomhet. Mens enkelte svar som skiller seg positivt ut, har fått lite til ingen oppmerksomhet. Anonymkode: 9772d...9a3 Det er problemet med sosiale medier i et nøtteskall. Det en er uenig med får mye større plass. Er en uenig argumenterer en imot. Men det en er enig i? Det er jo liksom ikke noe å si? ‘Ja, det tenker jeg også!’ Tilfører ikke en diskusjon noe. Så de innlegg en er enig i, får ofte ikke mer enn et liker/interessant-klikk. Anonymkode: 2aaea...f35 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Veldig vanlig på KG. Er vel KG i et nøyteskall. De mest populære brukerne blir hørt. Anonymkode: 23b25...bab Dette 👆🏻 Anonymkode: f6546...90a
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Noen gang følt at du har gitt et veldig godt og presist svar, men hvor ingen ser ut til å legge merke til det? Selv har jeg sett i noen tråder at en stor mengde av svarene, selv de hvor det er 95-100 % piss, har fått mye oppmerksomhet. Mens enkelte svar som skiller seg positivt ut, har fått lite til ingen oppmerksomhet. Anonymkode: 9772d...9a3 Det er ofte de som roper høyest og har minst presise og mest provoserende svar som blir sett. De som kommer med saklige svar blir oversett. Anonymkode: d595b...748 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Veldig vanlig på KG. Er vel KG i et nøyteskall. De mest populære brukerne blir hørt. Anonymkode: 23b25...bab Nå poster de fleste brukerne her anonymt da Denne effekten skjer like mye i tråder der alle er anonyme. En reagerer bare mer på det en er uenig i, enn det en er enig i. Menneskelig greie. Anonymkode: 2aaea...f35 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ofte de som roper høyest og har minst presise og mest provoserende svar som blir sett. De som kommer med saklige svar blir oversett. Anonymkode: d595b...748 Akkurat som rage-bait (finnes det noe norsk ord?) overskrifter i aviser. De vet at det folk blir provosert av blir lest og delt. Mens de gode, balanserte dybdeartiklene ofte går under radaren. Vi burde alle øve oss til å sitte på hendene når vi kjenner vi blir provosert. Anonymkode: 2aaea...f35 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #9 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Noen gang følt at du har gitt et veldig godt og presist svar, men hvor ingen ser ut til å legge merke til det? Selv har jeg sett i noen tråder at en stor mengde av svarene, selv de hvor det er 95-100 % piss, har fått mye oppmerksomhet. Mens enkelte svar som skiller seg positivt ut, har fått lite til ingen oppmerksomhet. Anonymkode: 9772d...9a3 Jeg tenker at dersom TS har stilt et saklig spørsmål, så leser nok hen de saklige svarene og setter pris på de. Resten av oss ( jeg er også tidvis skyldig i dette) kan rote oss bort i diskusjoner som sporer av og plutselig handler om noe helt annet… Anonymkode: 3c5a7...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ofte de som roper høyest og har minst presise og mest provoserende svar som blir sett. De som kommer med saklige svar blir oversett. Anonymkode: d595b...748 Nettopp. Når folk blir provosert over usaklige svar, svarer de på de usaklige innleggene istedet for å diskutere temaet i tråden, og så blir det en voldsom diskusjon helt på siden av temaet. De som prøver å diskutere saken drukner helt i alle innleggene som diskuterer sidesporet. Anonymkode: d6706...38a 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå poster de fleste brukerne her anonymt da Denne effekten skjer like mye i tråder der alle er anonyme. En reagerer bare mer på det en er uenig i, enn det en er enig i. Menneskelig greie. Anonymkode: 2aaea...f35 Ja, jeg gjør nok også ofte dette.. jeg trykker gjerne et liker/nyttig på det jeg er enig i, men kommenterer stort sett på de jeg er uenige med… Bortsett fra akkuratt nå 😊 Anonymkode: 3c5a7...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #12 Skrevet 26. juli 2023 Ja, hele tiden, men trur jeg vet hvorfor. Jeg kommer inn i en diskusjon med 4-5 siden. Jeg leser første siden, og skriver et godt innlegg. Ingen ser mitt gode innlegg, fordi på side 4 handler diskusjonen om noe helt annet, og det er 2-3 personer som går frem og tilbake med personangrep og bryr seg kun om det, ikke poster fra andre personer. Anonymkode: b568e...d38 1 2
Duff Skrevet 26. juli 2023 #13 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nettopp. Når folk blir provosert over usaklige svar, svarer de på de usaklige innleggene istedet for å diskutere temaet i tråden, og så blir det en voldsom diskusjon helt på siden av temaet. De som prøver å diskutere saken drukner helt i alle innleggene som diskuterer sidesporet. Anonymkode: d6706...38a Uff ja. Av og til tenker jeg at det må være sårt for ts som strever med noe og ber om råd bare for å få svar som er helt eller nesten helt utenfor det h*n trenger hjelp med. 2
Trolltunge Skrevet 26. juli 2023 #14 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Veldig vanlig på KG. Er vel KG i et nøyteskall. De mest populære brukerne blir hørt. Anonymkode: 23b25...bab Det er ofte årsaker til at de mest populære brukerne er mest populære også. Dessuten legger man nok mer merke til hva noen man "kjenner" skriver, på godt og vondt. Jeg får min del av likes, men også min del av kritikk, fordi det er en del (jeg muligens ved en anledning har tråkket på tærne) som bare ikke liker meg som bruker. Det der tenker jeg er to sider av samme sak. Jeg er "et kjent fjes", på godt og vondt. Jeg skriver forøvrig også som anonym en god del, spesielt når jeg er periodisk lei slike som er mer opptatt av meg som bruker enn av temaet som diskuteres, og kan egentlig ikke si at det utgjør noe på antall likes jeg får. Temaet/underforumet har mer å si for det. Man får få/ingen likes i de underforumer som er mest for spesielt interesserte, og som har få lesere. Naturligvis. Jeg er ikke opptatt av å delta i diskusjoner for å få flest mulig likes. Jeg tror det er feil fokus. Er man opptatt av å få flest mulig likes har jeg likevel notert meg noe som kan være tips for dere som ønsker å samle på likes: Er man tidlig med i en tråd får man ofte flere likes enn om man kommer sent med i tråden. Som nevnt over, man får veldig lite likes i underforumer med få lesere, så dem bør man holde seg unna om man er opptatt av likes. Har man en og samme bruker i mange år vil man få noen som kjenner deg godt og generelt liker deg, som sikkert lettere trykker liker på det du skriver. (Baksiden av å ha en og samme bruker over år er nevnt ovenfor.) Korte treffende spissformuleringer, gjerne sarkastiske eller humoristiske, kan fort få flere likes enn lange og velformulerte svar. Om noen lurer, nei jeg følger ikke dette selv for å få flest mulig likes. Jeg hopper inn i tråder akkurat når jeg vil/oppdager dem, trives godt i en del upopulære underforumer, og er absolutt ikke kjent for korte og spissformulerte innlegg. 😁 Samme bruker over år har jeg imidlertid. På godt og vondt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #15 Skrevet 26. juli 2023 Som anonym er det lett å bli oversett i et mylder av anonyme. Men orker ikke varsler så da tåler jeg å bli oversett. Anonymkode: a8346...de5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #17 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Som anonym er det lett å bli oversett i et mylder av anonyme. Men orker ikke varsler så da tåler jeg å bli oversett. Anonymkode: a8346...de5 Einus skrev (48 minutter siden): Kanskje anonyme blir oversett…. Nei, det opplever jeg virkelig ikke. Det jeg ser på mine egne innlegg, er mer en sammenheng med hvor godt formulert innlegg er. Anonymkode: 2aaea...f35 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #18 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, hele tiden, men trur jeg vet hvorfor. Jeg kommer inn i en diskusjon med 4-5 siden. Jeg leser første siden, og skriver et godt innlegg. Ingen ser mitt gode innlegg, fordi på side 4 handler diskusjonen om noe helt annet, og det er 2-3 personer som går frem og tilbake med personangrep og bryr seg kun om det, ikke poster fra andre personer. Anonymkode: b568e...d38 Folk som gjør det - de overser jeg med vilje. Er sykt irriterende! Folk som bare er nødt til å si sin mening, men ikke gidder å lese tråden, får ikke med seg spørsmål og svar fra trådstarter - og bare må stille samme spørsmål eller komme med samme bemerkning som er gjort tusen av før, og som trådstarter har korrigert eller svart på. Det er ren støy. Forsøpling av tråden. Anonymkode: 2aaea...f35 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #19 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nei, det opplever jeg virkelig ikke. Det jeg ser på mine egne innlegg, er mer en sammenheng med hvor godt formulert innlegg er. Anonymkode: 2aaea...f35 Jeg synes generelt at velformulerte, tydelig gjennomtenkte og reflekterte innlegg oftere overses til fordel for korte, slagord-lignende ytringer. Litt lengre innlegg der vedkommende kommer med argumenter både mot og for, blir ofte også ignorert. De kommentarene som får flest svar og likes er ofte av typen "Dump ham!" "Han oppfører seg som en unge, og unger har du nok av fra før!". Anonymkode: fa765...51a 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #20 Skrevet 26. juli 2023 Generelt opplever jeg det motsatt. Reflekterte svar verdsettes. Men om det første svaret på en relasjonstråd er f.eks "dump han" så vil folk som bare er såvidt innom trykke liker på det. Om svaret ditt er reflektert, men kommer på side 6 av en tråd som ble startet for 5 dager siden, så har forbipasserende mistet interessen. Så vær tidlig ute med et godt svar! Anonymkode: 0ffbe...54a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå