Gå til innhold

Hvorfor er en så stor andel menn så ufattelig selvsaboterende?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor så mange er sånn. Men at de er det er sikkert og visst. Så og si alle menn som driver med nettdating i alle fall. Cluet må nok være å treffe menn på andre arenaer. 

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke sender bilder liggende i senga så blir det ikke noe mann på deg heller. Så det går begge veier. Vil man ha noe fra den andre må man møte de på deres banehalvdel.

Anonymkode: 6666f...ad2

AnonymBruker
Skrevet

Sender ut sånn til alle. Er jo mange nok som svarer. Gidder ikke sitte å snakke og prate i det evinnelige, vil ha action.

Anonymkode: 37daf...f1a

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg tror det først og fremst er formatet (tinder) som får fram det verste i enkelte. Det er lite sannsynlig at de fleste av dem ville vært sånn om du møtte dem i en annen situasjon. Noen er selvsagt som de framstår - kun ute etter sex og legger ikke skjul på det. Tinder o.l. har jo i stor grad blitt en sex-arena etter hva jeg forstår.

Bra menn finnes (selv om de fleste nok er opptatt når man kommer opp i en viss alder), men det er nok langt mellom dem på tinder. 

Jeg ville forsøkt andre plattformer for sjekking. Hobbyer eller til og med ut på byen er jo bedre enn dette.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Sender ut sånn til alle. Er jo mange nok som svarer. Gidder ikke sitte å snakke og prate i det evinnelige, vil ha action.

Anonymkode: 37daf...f1a

Det stemmer ikke. Jeg har menn som har skrevet til mer i måneder og ÅR uten å få svar, men de fortsetter å spør om jeg vil bli kjent.

-

Ts, det er jo logisk at mange menn er slik på markedet, nettopp fordi de aldri har blitt og blir valgt opptar de stor plass i datingpoolen

Anonymkode: 71313...7cc

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg ble skilt for et års tid siden og kastet meg nylig inn på tinder. Jeg er en helt vanlig dame, med et helt vanlig liv. Når venninner tidligere har klagd over menn de møter gjennom nettdating har jeg tenkt at de overdriver, men jeg må innrømme at jeg er blitt helt sjokkert! Har kjedet meg litt i regnet og gjort litt undersøkelser, siden jeg er litt nysgjerrig av meg og kjedet meg litt. 

For det første, profilene deres. Hva i alle dager er det flere av dem tenker på? Det er tiss, bæsj og promp-humor, tomme ølbokser overalt i bakgrunnen, selfier i (veldig) skitne speil.. Altså, forstår de ikke at de er der for å faktisk tiltrekke seg noen? Og da ikke nye kompiser som liker å komme med propmevitser, men at noen faktisk skal å lyst til å bli kjent med dem, være nær dem? De siste dagene har jeg av ren nysgjerrighet matchet med noen av dem, for å se om jeg bare har vært forutinntatt og at de viser seg å være ganske hyggelige. Dessverre er de ikke. Får kommentarer som "Hei, leken?" eller "Fine pupper! Står i stil med henda mine" osv.. Andre sier bare "Hei" for å så sende en tirade med stygge meldinger fordi jeg ikke svarte før det hadde gått en stund.. Blir helt skremt.  Ser for meg at det er disse som klager over norske damer.. Skjønner de ikke at de spiller seg dårlige? At de motarbeider seg selv.. Og om de ikke forstår det er det litt foruroligende.  

Så er det de mennene som virker skikkelig hyggelige, man får en god tone. Prater, avtaler å møtes. Legger hverandre til på snap f.eks, for å da bare bli bombandert med spørsmål om å få bilde. Ikke noe "Hei, hvordan var dagen din?", nei, det er "Hei, bilde? Det gjør ikke noe at du ligger i senga hehehehe". Når jeg da backer unna blir de skikkelig furte.. Dette er alt fra jurister, til leger, lærere, sykepleiere osv.. Det er ingen dybde noe sted.. Ikke noe ønske om å komme under overflaten. Forferdelig kjedelig... Det rare er at de alltid vil mer, og føler at vi har en så god tone.  

Da fikk jeg ideen om å se om det er likt om jeg matchet med kvinner. Kvinners profiler var informative og fine, og ja, veldig mye repetitivt med bunad og toppturer. Allikevel var det noe helt annet.. Når man pratet var det faktisk for å bli kjent, og det var en helt annen varme og interesse der. Nå er ikke jeg lesbisk, men herregud som jeg skulle ønske jeg var det.. 

Hvor finner man oppegående og genuine menn, med litt dybde? Er det bare jeg som er for gammel, som ikke får noe ut av å kommunisere med gifs, snaps og emojier? Jeg liker stemmer, latter, berøring og det å bli kjent med et annet menneske.. 

Anonymkode: 1ca88...24e

Menn funker grovt sett på en måte, og kvinner på en annen. Som du selv har erfart: kvinner kommuniserer på en måte som tiltaler kvinner. Jeg vil føye til at menn kommuniserer på måter som tiltaler menn.

For de flertallet av oss som foretrekker partner av det annet kjønn så ligger det an til at vi må tilpasse oss litt til hverandre i kommunikasjonen, og være litt rause.

Nett-dating er et «spill» som når jeg prøvde det (for veldig mange år siden) er asymmetrisk. Et mindretall kvinner møter et flertall menn. Kvinners utfordring er ofte å finne ut om mannen er genuint ute etter å bli kjent. Mannens utfordring er at 99 av 100 kvinner snakker med ham men ikke har noen seriøs intensjon om at det skal gå videre.

Dermed er det kanskje rasjonelt av menn å «pushe» for å sile ut de kvinnene som faktisk er keen. Mens det kanskje er rasjonelt av kvinner å være avventende for å sile ut de som bare vil tømme seg. Og så er det endel menn og kvinner som ikke er så fornuftige og rasjonelle.

Anonymkode: 241af...8f9

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke på Tinder lenger men laget meg en bruker på Møteplassen. Men det er samme greia der, vil påstå at det er enda verre. 
For et par dager siden var det en mann som la ut et bilde av seg selv med potetskruer i neseborene og ørene 😧

Flere misforstår og tror Møteplassen er Facebook eller chat med kompiser.  De legger ut dumme vitser og menes som latterliggjør kvinner. 
Utrolig sjarmerende, jeg tenker lav sosial kompetanse. 

Anonymkode: 89279...4eb

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg skjønner ikke…Du går på Tinder og forventer intellektuelle akademikere der eller? Du er på Tinder, akkurat som dem, og da er du på ingen måte bedre. 

Anonymkode: 70a30...357

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvis du ikke sender bilder liggende i senga så blir det ikke noe mann på deg heller. Så det går begge veier. Vil man ha noe fra den andre må man møte de på deres banehalvdel.

Anonymkode: 6666f...ad2

Hvis det må til for å ha en mann kommer mange til å finne ut at de klarer seg greit uten.

Anonymkode: 49e2e...315

• Liker 21
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Da fikk jeg ideen om å se om det er likt om jeg matchet med kvinner. Kvinners profiler var informative og fine, og ja, veldig mye repetitivt med bunad og toppturer. Allikevel var det noe helt annet.. Når man pratet var det faktisk for å bli kjent, og det var en helt annen varme og interesse der. Nå er ikke jeg lesbisk, men herregud som jeg skulle ønske jeg var det.. 

Hvor finner man oppegående og genuine menn, med litt dybde? Er det bare jeg som er for gammel, som ikke får noe ut av å kommunisere med gifs, snaps og emojier? Jeg liker stemmer, latter, berøring og det å bli kjent med et annet menneske..

Nettopp av den grunn har jeg tenkt at min neste mann vil være en kvinne. Jeg har i hovedsak vært sammen med menn, men ingen har vist seg å være til å stole på når ting blir vanskelig.  Føler at seksualiteten min har endret seg, eller at jeg kanskje bare har blitt mer selvbevisst, og både hjerte og begjær er mer retta mot kvinner de siste årene. 

Jeg har aldri brukt datingapper e.l. selv, men jeg leser det venninnene mine får, og det er mye både motbydelig og sjokkerende. Det må være noe med kulturen mellom mennesker som har endret seg i den digitale tidsalderen. Ville aldri utsatt meg for Tinder eller noe i den gata der.
Siden jeg kommuniserer mye med folk på digitale flater får jeg likevel kjenne på mye av den samme skikken i andre innbokser på ulike nettforum og sosiale medier, og det er virkelig ikke noe som gir meg en større generell tillit til menn.
Heldigvis er de mennene jeg kjenner og møter i levende live helt annerledes, og det gir håp for menneskeheten.
Mange av de vennene jeg har blitt kjent med i sosiale medier, og møtt i virkeligheten, er av de mest solide vennskapene jeg har. - Med både kvinner og menn. Det har også ledet til et par romanser gjennom årene, men mest vennskap.

Skal man møte folk med dybde, sjarm og oppriktig vilje til å bli kjent, så tror jeg den beste sjansen er å engasjere seg i temaer man er opptatt av, i aktiviteter man liker, og evt. ta det videre derfra - om det skulle oppstå søt musikk med noen man blir kjent med - uten at intensjonen var sjekking. Det gir bedre tid til å vite hvem du har med å gjøre, hva hen står for og hvordan vedkommende oppfører seg på overfor andre. Det er sånne ting som gjør en person interessant og tiltrekkende i mine øyne.

Nå har jeg nylig hatt en ikke-date med en venn jeg ble kjent med på fb for 12-13 år siden. Vi møttes i en gruppe for en særinteresse, og begynte å snakke sammen. Ble stadig mer kompiser, møtes i ferier, og har funnet tonen. Han har gått fra sin kone, jeg har droppet min kjæreste. Vi trengte en date-weekend - som ikke innebærer forventninger om sex og forhold. Ikke noe annet enn å dele og bearbeide følelser sammen med en på samme sted i livet, og som vi stoler på. Bare et dypere vennskap, der vi fikk snakket oss skikkelig tomme, spist fint, ledd, drukket, grått og lagd en plan for veien videre i livet. På hver vår kant av landet.
Hadde rammene i livene våre vært annerledes ville vi kanskje innledet noe mer, men det passer ikke å gå videre - og ingen av oss ønsker å såre oss selv med å dyrke noen vi ikke kan få - igjen. Hvorfor forteller jeg om min lille pensjonatferie? For å si at disse fantastiske mennene; de finnes der ute, men de henger ikke på datingplattformer. De lever livet sitt, tar vare på barn og barnebarn, drar på seilkurs, er på bridgekvelder eller fotturer, og de er kanskje med i et partilag, en forening eller henger på favorittkafeen din? Og du treffer de sunneste individene der, på dine egne arenaer - der du kan være deg selv.
Det gir ikke kjappe resultater, men det er slik du finner kvalitetsfolk med samfunnsengasjement og dybde.

Anonymkode: ea5a0...750

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Av min erfaring som tiltrekker det en god del damer. Gjerne de unge

Anonymkode: c9345...db6

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg som var så irritert for en time siden fordi det var klin umulig å få logget seg inn igjen i Tinder-appen etter flere års opphold. Noen med tlf.nr. Så leser jeg dette og tenker at det kan jammen være det samme. 

Anonymkode: c7ec7...b2e

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånt som dette er grunnen til at jeg etterhvert har valgt vekk menn og foretrekker kvinner. Jeg liker både menn og kvinner i utgangspunktet,men det har faktisk bare blitt sånn.

Anonymkode: e2819...728

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Om disse mennenes eneste bane er senga så beviser de jo ts sitt poeng helt glimrende; de er grunne og uinteressante.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS, jeg skjønner ikke…Du går på Tinder og forventer intellektuelle akademikere der eller? Du er på Tinder, akkurat som dem, og da er du på ingen måte bedre. 

Man forventer at folk som er på Tinder og hvor som helst ellers har folkeskikk og er interessert i kontakt. Skal man få og beholde kontakt må man også være interessant. Selvfølgelig forventer man at intellingente folk kan føre en samtale, der de presenterer seg selv - akademikere eller ei.

Du framstiller det som om det å være på Tinder er noe galt. Selvfølgelig er man på alle måter bedre om man kan føre en saklig og hyggelig samtale, og finne ut av ting sammen enn om man bare en en kortfatta løkrull, som er der for å få grisepreik og makenbilder. Da hjelper det ikke å påstå at man er ute etter et forhold; det slår man ihjel med å oppføre seg dritt. 

Jeg kjenner folk som har møttes på Tinder, og fått det fint, men jeg kjenner flest av dem som opplever det som et helvete.

Mitt inntrykk er at Tinder er et tilholdssted for heterofile menn som ikke liker kvinner, men egentlig hadde trengt å pule. De er sint på kvinner for at de må forholde seg til dem som mennesker, og oppfører seg deretter.
Aggresjonen sitter løst hos mange som bærer på mye skam, og jeg tror mange henger på sjekkenettsteder for å få finne utløp for det sinnet på noen, både på nett og i.r.l. Sånne som ikke har kontakt med egne følelser, og lever ut alt enten som sex eller sinne - og for noen av de mennene slås de elementene ofte sammen. Det er viktig å unngå menn uten kvinnelige venner, og som prøver å forhandle på grensene dine eller fortelle deg hva du egentlig trenger.

• Liker 20
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann og har nå aldri holdt på slik trådstarter beskriver. 
Jeg er helt normal, ikke under normalen hverken jobb eller mht utseende.
Men har bevisst lagt ut nøytrale bilder, dvs ikke på fjelltopper eller i fallskjermhopping. Heller ikke en lang avhandling i profilen, men både konkret, saklig og kort.
Resten tar man i kommunikasjonen tenker jeg.

Men, opplever nesten ingen som ønsker kontakt, eller kommunikasjon, kanskje fordi jeg bevisst ikke legger ut bilder fra gymstudioet eller siste triatlon konkurransen (egentlig bare spekulasjon fra min side). Når kvinner nå har fått silet gjennom alle disse useriøse "barna" som TS skriver, så burde folk som meg vært nedsyltet i kommunikasjon. Men den gang ei. Jeg tror mange kvinner kan være både urealistiske og overflatiske, selv om de ikke skjønner det selv eller ønsker å innrømme det. Jeg merker stor forskjell på de jeg møter
PS! Har funnet andre "markeder" enn disse appene som fungerer mye bedre for å oppnå sunn kontakt.

Er det noen som vil noe så må man lete, tror nå jeg.

Anonymkode: cd5df...0f0

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Om disse mennenes eneste bane er senga så beviser de jo ts sitt poeng helt glimrende; de er grunne og uinteressante.

Man forventer at folk som er på Tinder og hvor som helst ellers har folkeskikk og er interessert i kontakt. Skal man få og beholde kontakt må man også være interessant. Selvfølgelig forventer man at intellingente folk kan føre en samtale, der de presenterer seg selv - akademikere eller ei.

Du framstiller det som om det å være på Tinder er noe galt. Selvfølgelig er man på alle måter bedre om man kan føre en saklig og hyggelig samtale, og finne ut av ting sammen enn om man bare en en kortfatta løkrull, som er der for å få grisepreik og makenbilder. Da hjelper det ikke å påstå at man er ute etter et forhold; det slår man ihjel med å oppføre seg dritt. 

Jeg kjenner folk som har møttes på Tinder, og fått det fint, men jeg kjenner flest av dem som opplever det som et helvete.

Mitt inntrykk er at Tinder er et tilholdssted for heterofile menn som ikke liker kvinner, men egentlig hadde trengt å pule. De er sint på kvinner for at de må forholde seg til dem som mennesker, og oppfører seg deretter.
Aggresjonen sitter løst hos mange som bærer på mye skam, og jeg tror mange henger på sjekkenettsteder for å få finne utløp for det sinnet på noen, både på nett og i.r.l. Sånne som ikke har kontakt med egne følelser, og lever ut alt enten som sex eller sinne - og for noen av de mennene slås de elementene ofte sammen. Det er viktig å unngå menn uten kvinnelige venner, og som prøver å forhandle på grensene dine eller fortelle deg hva du egentlig trenger.

Jeg sa at du ikke kan forvente noe høyt nivå av Tinder folka. Likevel velger du å være der. Så…

Anonymkode: 70a30...357

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts. her 

Interessant at dere opplever mye av det samme. Jeg har ingenting i mot menn, og vet det finnes mange fantastiske mannfolk. Men det virker som mange av menn ikke helt forstår hvordan man forfører eller dater. Det de gjør kan jo omskrives til å dukke opp på jobbintervju til en potensielt drømmejobb i skittent treningstøy og ha glemt papirene sine. Det som setter meg litt ut (og samtidig fascinerer meg dypt) er at mange av dem ikke ser ut til å forstå dette selv. Det kan jo være forklaringen på det man har sett tidligere med at en gruppe menn ikke blir valgt som partnere. 

Prøver på en måte å finne ut hva som kom først. Er problemet:

• At en gruppe menn ikke forstår hvordan de skal være med kvinner. Og ja, det er uten tvil mennene som er problemet i denne situasjonen. De fleste kvinner hadde enkelt endret seg - og selv forstått hvordan - dersom de ønsket seg disse mennene. Samt at tinder bare synliggjør dette veldig. 
  • Eller er problemet at nettdating bare trekker frem det verste i dem? 

Anonymkode: 1ca88...24e

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Kjapt spørsmål angående de du eventuelt swiper til høyre og matcher med. Er profilbildene dems også med slengende ølbokser, skitne speil osv? Har de også de døve, barnslige vitsene og billig tiss/bæsj/promp humor? Har de utfyllende profiler i det hele tatt? 

Hvis du swiper til høyre på tilsynelatende "samme" profil, men forskjellig ansikt så er vel kjangsen større for at du vil oppnå akkurat det samme.

Siden du prøvde å swipe med kvinner for å se om det var forskjell, prøvd det på mennene du normalt ikke swiper til høyre? Samme utfallet der ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...