Gå til innhold

Faste til middag. Noen som gjør det her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går det greit på jobb? 

Jeg pleier å spise dagens første måltid ca 12, men jeg har lurt på om jeg kanskje kan vente til 17-18 pg middag. 

Anonymkode: f95dd...b16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri klart, spiser jo for å få næring og energi gjennom dagen. Hvorfor vil du vente?

Jeg prøvde 16/8 fasting i 300 dager. Ble mentalt helt utmattet av å tenke på klokka og at det var lov og ikke lov å spise, spiste masse rett før jeg ikke hadde lov osv. Jeg tenker at dersom man er sulten, bør man spise.

Anonymkode: 042ae...fec

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde jeg aldri klart, spiser jo for å få næring og energi gjennom dagen. Hvorfor vil du vente?

Jeg prøvde 16/8 fasting i 300 dager. Ble mentalt helt utmattet av å tenke på klokka og at det var lov og ikke lov å spise, spiste masse rett før jeg ikke hadde lov osv. Jeg tenker at dersom man er sulten, bør man spise.

Ser også for meg at man ikke nødvendigvis går ned så mye i vekt? At man overkompenserer med å spise for mye når man kan spise? Eller jeg er sikker på at det hadde jeg gjort da🙈

Anonymkode: 9769e...a4f

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ser også for meg at man ikke nødvendigvis går ned så mye i vekt? At man overkompenserer med å spise for mye når man kan spise? Eller jeg er sikker på at det hadde jeg gjort da🙈

Litt usikker på hvorfor dere svarer i en tråd om fasting når dere ikke kan noe om det. I alle fall du siste anonymbruker her.

TS, for meg går det helt fint å faste til etter jobb. Har en stillesittende kontorjobb. 

Anonymkode: a475f...3f3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For min del går det helt fint å faste til middagstid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ha ett måltid i løpet av arbeidsdagen. Jeg trener på vei hjem fra jobb, og går fullstendig tom og i kjelleren uten noe mat først. 
Men jeg spiser kun ett måltid på jobb, og middag. Lunsjen på jobb er som oftest havregrøt med kanel. 

Det er mange ulike måter å faste på, så jeg vet ikke helt hva du legger i det? Vil du ha spisevindu som 16:8 eller 20:4? Eller vil du over på "one meal pr day" ? 
Jeg synes du bare kan prøve deg frem en stund med fasting frem til middag, å se hvordan det fungerer for deg. 

Anonymkode: bdb05...8f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint for min del. Jeg spiser kun lunsj de dagene jeg trener om formiddagen (noe jeg gjør et par dager i uken). Ellers faster jeg alltid til middag. 

Anonymkode: 12ebc...f5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Man trenger ikke spise mange ganger om dagen for å få næring og energi. Kroppen henter næring og energi fra lagrede ressurser, blant annet kroppsfett. 

Jeg BLIR sulten av å spise ;) Jeg er ikke sulten på dagtid. Før jeg spiser. Det trigger sulten min. Så om jeg spiser frokost, er jeg dausulten lenge før klokken er i nærheten av lunsjtid. Samme med lunsj, jeg er mye mer sulten før middag de dagene jeg har spist lunsj, enn de dagene jeg ikke har gjort det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

At du har gjort det, betyr ikke at andre gjør det. 

Folk er veldig forskjellig. Ja, det er nok en god del som hadde "overkompensert", men det er også veldig mange som ikke er slik. 

Jeg spiser ikke noe mer til de andre måltidene de dagene jeg ikke spiser noe før middagstid, kontra de dagene jeg gjør det. 

Og det er jo ikke alle som prøver å gå ned i vekt heller..? Jeg spiser sånn fordi det er det mest komfortable og praktiske for meg. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjør jeg støtt og stadig. Sitter på hjemmekontor fra 8 til 16. Trenger ikke noe særlig energi ut over hva et par kaffekopper gir meg når jeg skal sitte helt stille hjemme.

Anonymkode: a2c46...dec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir mer sulten av å spise normalt jeg. Spiser jeg frokost så får jeg lyst på snacks og dritt lenge før lunsjtid. Faster jeg så spiser jeg en gang eller to og kjenner ikke sult før dagen etter. Sånn har jeg vært lenge før det var snakk om fasting her til lands, vært slik siden puberteten jeg. Spiser jeg frokost så går hele dagen i et sug etter snacks og mat. Derfor lever jeg bedre med fasting. :) 

Foretrekker middag mellom 13 og 17 og så kanskje en snack eller to. Helst ferdig med spising før 17 men ikke etter 19. Faster alt mellom 16 til 22 timer, som oftest 20 timer og jeg går ikke å sjekker klokken eller stresser med det.

Anonymkode: 71a88...0e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger faster jeg til godt utpå ettermiddagen, mest fordi det bare blir sånn og passer meg godt i øyeblikket. Men da bryter jeg ikke fasten med et tungt måltid som middag, men en smoothie, frukt, eller noe annet lett. Så kommer tyngre måltid litt senere. Viktig å ikke sjokke fordøyelsen. 

Anonymkode: dd0ca...7d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har gått ned veldig mye på den måten,  men jeg føler meg faktisk ikke så sulten. Spiser første måltidet i 11 tiden , spiser ikke noe mer fordi jeg er mer sulten,  så spiser jeg middag i 17- 18 tiden. Litt mellommåltid mellom der, kanskje en avokado eller noe sånt. Jeg tror egentlig ikke at man trenger så veldig mye mat i løpet av dagen. Det er bare en uvane. Jeg spiste endel snacks på kvelden før jeg begynte med dette. Nå spiser jeg ikke noenting etter 18 tiden. Jeg drikker en del soda stream og kaffe da. 

Anonymkode: 566cc...24d

Skrevet

Jeg holder på med 16/8 fasting.

jeg har fastet mye lenger enn 16 timer, og i blant føles det veldig godt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2023 den 13.41):

Man trenger ikke spise mange ganger om dagen for å få næring og energi. Kroppen henter næring og energi fra lagrede ressurser, blant annet kroppsfett. 

Jeg BLIR sulten av å spise ;) Jeg er ikke sulten på dagtid. Før jeg spiser. Det trigger sulten min. Så om jeg spiser frokost, er jeg dausulten lenge før klokken er i nærheten av lunsjtid. Samme med lunsj, jeg er mye mer sulten før middag de dagene jeg har spist lunsj, enn de dagene jeg ikke har gjort det. 

Har samme erfaring som deg! Jeg bruker 16/8 fasting og det fungerer helt utmerket for meg.

Men spiser ganske sunt og kanskje bare 1-2 måltider innenfor de 8 timene, føler ikke noe spesiell sult i løpet av døgnet.

Man må prøve hva som passer en selv best :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...