Gå til innhold

KI viser at folk i villa og rekkehus er mer deprimert enn folk i blokk og på landet

Anbefalte innlegg

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Det svenske forskningsformidlingsnettstedet viser til en dansk forskning som har tatt i bruk kunstig intelligens som sammenligner helse og boforhold.

Noen innspill? Både interessant at KI kan brukes til dette, men også resultatet selvfølgelig.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hus og rekkehus bringer med seg mye mer ansvar, jobb og bekymring for penger. Ikke spesielt overrasket.

Anonymkode: 3be25...2e8

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig kommer den fram til det. Den samler jo inn det samme ledende datagrunnlaget boligbyggerene har skapt fram for å rettferdiggjøre å tjene seg søkkrike på å stue det norske folk i fuglekasser i en årrekke. Men selv ikke AI lurer det norske folk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger mye av min lykke inn i det faktum at jeg lever langt under evne, og er derfor ikke bekymret over økonomi. Jeg leier og er ikke bekymret over bolig. Er helt gjeldsfri. Kan flytte på kort notis, etc. Jeg har designet et liv fritt for stress og bekymringer.

Anonymkode: ace8c...906

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, 900 said:

Selvfølgelig kommer den fram til det. Den samler jo inn det samme ledende datagrunnlaget boligbyggerene har skapt fram for å rettferdiggjøre å tjene seg søkkrike på å stue det norske folk i fuglekasser i en årrekke. Men selv ikke AI lurer det norske folk.

Hva med oss som vil bo i fuglekasser, og som hater alt utenfor Ring 2?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hus og rekkehus bringer med seg mye mer ansvar, jobb og bekymring for penger. Ikke spesielt overrasket.

Tull og tøys. Alt er relativt! De av oss som ikke lever over evne har stor glede av å bo i hus/rekkehus.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg legger mye av min lykke inn i det faktum at jeg lever langt under evne, og er derfor ikke bekymret over økonomi. Jeg leier og er ikke bekymret over bolig. Er helt gjeldsfri. Kan flytte på kort notis, etc. Jeg har designet et liv fritt for stress og bekymringer.

Får ikke boliglån? 

Anonymkode: 5ac73...e66

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med oss som vil bo i fuglekasser, og som hater alt utenfor Ring 2?

Når Ai ikke kan lure det norske folk så kan heller ikke dekadentene det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever også innenfor Ring 2, bodd her i over 20 år. Elsker å ha liv rundt meg og får energi av det. 

Nyter å dra på hytta, men blir rastløs etter få dager. 

Anonymkode: f8a57...1fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor på landet og er deprimert. 

Anonymkode: d31db...1cb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bor i blokk og er deprimert 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (1 minutt siden):

Tull og tøys. Alt er relativt! De av oss som ikke lever over evne har stor glede av å bo i hus/rekkehus.

Det fører uansett med seg hage som skal stelles, snø som skal måkes.

Bare der er to hverdagsbelastninger en helt slipper i leilighet.

Så kan vi begynne å legge til alt vedlikeholdet av huset.

Det er mye mer jobb å bo i hus, uansett åssen du snur og vender det.

Mange trives selvfølgelig med det, men ikke overrasket over at mange også oppdager at det ikke var så stas med hus som de hadde trodd.

• Liker 1
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor i blokk og er deprimert 

Ja, de er ikke kommet frem til at det bare er velstand i blokk eller på landet, bare at det er verre for flere som bor i villa eller rekkehus.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det fører uansett med seg hage som skal stelles, snø som skal måkes.

Bare der er to hverdagsbelastninger en helt slipper i leilighet.

Så kan vi begynne å legge til alt vedlikeholdet av huset.

Det er mye mer jobb å bo i hus, uansett åssen du snur og vender det.

Mange trives selvfølgelig med det, men ikke overrasket over at mange også oppdager at det ikke var så stas med hus som de hadde trodd.

Den aller minste risikoen hadde de som bodde på landet. De må i de aller fleste tilfeller både måke snø og stelle hagen. 

Anonymkode: 1899a...1f7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Får ikke boliglån? 

Har aldri prøvd, men kan ikke tenke meg at jeg ikke skulle fått det. Har ikke lyst på masse gjeld, jeg liker livet mitt som det er nå. Som sagt, det er designet rundt å ha få ting som kan stresse meg og gi meg bekymringer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker å bo i blokk! Liker naboene mine (ikke alle, men de fleste), liker at ungen møter på andre å leke med nesten hver dag, liker å slå av en prat uten å måtte orge voldsomme greier og liker å holde meg inne når jeg ikke orker møte mennesker. 

Anonymkode: 37e5f...cec

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Vikarsykepleier skrev (8 minutter siden):

Noen innspill? Både interessant at KI kan brukes til dette

Kunstig intelligens er et buzzord som jeg synes en bør holde seg unna om en skal bli tatt på alvor. Data-assistert analyse av bygg-høyde, er greit nok, men ikke noe "intelligent", og ikke noe nytt.

Vikarsykepleier skrev (15 minutter siden):

resultatet selvfølgelig.

Som andre har nevnt, kostnadene/kreftene for å opprettholde slike bygg er enorme og det er å kjempe i motbakke hele livet i forhold til en bekymringsfri blokk-tilværelse f.eks, hvor du kan nyte livet og hvor bygget ikke faller fra hverandre dagen lang. Det er som å prøve å leve et liv med en 100kg ryggsekk, mens andre rundt deg kan slappe av og ha det morro. Har du milliarder av kroner så for all del da kan du bare hyre inn folk og ikke bekymre deg for noe, men det er veldig få av disse folk

Anonymkode: 40887...77e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En gammel leilighet er heller ingen ting som gir glede 

Anonymkode: 05893...ecd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tanken på å bo i blokk gjør meg deprimert. Bor i enebolig så lenge som mulig men i Oslo. 

Litt usikker på ring grensene, men bor veldig sentralt i Oslo.

Anonymkode: 310f1...702

AnonymBruker
Skrevet

Folk "på landet" har andre oppsider og nedsider, må heller sammenligne i samme geografisk område, ellers blir det epler og bananaer

Anonymkode: 40887...77e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...