Gjest Vikarsykepleier Skrevet 26. juli 2023 #1 Skrevet 26. juli 2023 Det svenske forskningsformidlingsnettstedet viser til en dansk forskning som har tatt i bruk kunstig intelligens som sammenligner helse og boforhold. Noen innspill? Både interessant at KI kan brukes til dette, men også resultatet selvfølgelig.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #2 Skrevet 26. juli 2023 Hus og rekkehus bringer med seg mye mer ansvar, jobb og bekymring for penger. Ikke spesielt overrasket. Anonymkode: 3be25...2e8 5
900 Skrevet 26. juli 2023 #3 Skrevet 26. juli 2023 Selvfølgelig kommer den fram til det. Den samler jo inn det samme ledende datagrunnlaget boligbyggerene har skapt fram for å rettferdiggjøre å tjene seg søkkrike på å stue det norske folk i fuglekasser i en årrekke. Men selv ikke AI lurer det norske folk. 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Skrevet 26. juli 2023 Jeg legger mye av min lykke inn i det faktum at jeg lever langt under evne, og er derfor ikke bekymret over økonomi. Jeg leier og er ikke bekymret over bolig. Er helt gjeldsfri. Kan flytte på kort notis, etc. Jeg har designet et liv fritt for stress og bekymringer. Anonymkode: ace8c...906 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Skrevet 26. juli 2023 1 minutt siden, 900 said: Selvfølgelig kommer den fram til det. Den samler jo inn det samme ledende datagrunnlaget boligbyggerene har skapt fram for å rettferdiggjøre å tjene seg søkkrike på å stue det norske folk i fuglekasser i en årrekke. Men selv ikke AI lurer det norske folk. Hva med oss som vil bo i fuglekasser, og som hater alt utenfor Ring 2? Anonymkode: ace8c...906 2
Rødstrupa Skrevet 26. juli 2023 #6 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hus og rekkehus bringer med seg mye mer ansvar, jobb og bekymring for penger. Ikke spesielt overrasket. Anonymkode: 3be25...2e8 Tull og tøys. Alt er relativt! De av oss som ikke lever over evne har stor glede av å bo i hus/rekkehus. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg legger mye av min lykke inn i det faktum at jeg lever langt under evne, og er derfor ikke bekymret over økonomi. Jeg leier og er ikke bekymret over bolig. Er helt gjeldsfri. Kan flytte på kort notis, etc. Jeg har designet et liv fritt for stress og bekymringer. Anonymkode: ace8c...906 Får ikke boliglån? Anonymkode: 5ac73...e66
900 Skrevet 26. juli 2023 #8 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med oss som vil bo i fuglekasser, og som hater alt utenfor Ring 2? Anonymkode: ace8c...906 Når Ai ikke kan lure det norske folk så kan heller ikke dekadentene det.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #9 Skrevet 26. juli 2023 Jeg lever også innenfor Ring 2, bodd her i over 20 år. Elsker å ha liv rundt meg og får energi av det. Nyter å dra på hytta, men blir rastløs etter få dager. Anonymkode: f8a57...1fb 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Skrevet 26. juli 2023 Bor på landet og er deprimert. Anonymkode: d31db...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bor på landet og er deprimert. Anonymkode: d31db...1cb Bor i blokk og er deprimert Anonymkode: 5ac73...e66 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #12 Skrevet 26. juli 2023 Rødstrupa skrev (1 minutt siden): Tull og tøys. Alt er relativt! De av oss som ikke lever over evne har stor glede av å bo i hus/rekkehus. Det fører uansett med seg hage som skal stelles, snø som skal måkes. Bare der er to hverdagsbelastninger en helt slipper i leilighet. Så kan vi begynne å legge til alt vedlikeholdet av huset. Det er mye mer jobb å bo i hus, uansett åssen du snur og vender det. Mange trives selvfølgelig med det, men ikke overrasket over at mange også oppdager at det ikke var så stas med hus som de hadde trodd. Anonymkode: 3be25...2e8 1
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 26. juli 2023 #13 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bor på landet og er deprimert. Anonymkode: d31db...1cb AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bor i blokk og er deprimert Anonymkode: 5ac73...e66 Ja, de er ikke kommet frem til at det bare er velstand i blokk eller på landet, bare at det er verre for flere som bor i villa eller rekkehus.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #14 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det fører uansett med seg hage som skal stelles, snø som skal måkes. Bare der er to hverdagsbelastninger en helt slipper i leilighet. Så kan vi begynne å legge til alt vedlikeholdet av huset. Det er mye mer jobb å bo i hus, uansett åssen du snur og vender det. Mange trives selvfølgelig med det, men ikke overrasket over at mange også oppdager at det ikke var så stas med hus som de hadde trodd. Anonymkode: 3be25...2e8 Den aller minste risikoen hadde de som bodde på landet. De må i de aller fleste tilfeller både måke snø og stelle hagen. Anonymkode: 1899a...1f7 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #15 Skrevet 26. juli 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Får ikke boliglån? Anonymkode: 5ac73...e66 Har aldri prøvd, men kan ikke tenke meg at jeg ikke skulle fått det. Har ikke lyst på masse gjeld, jeg liker livet mitt som det er nå. Som sagt, det er designet rundt å ha få ting som kan stresse meg og gi meg bekymringer. Anonymkode: ace8c...906 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #16 Skrevet 26. juli 2023 Liker å bo i blokk! Liker naboene mine (ikke alle, men de fleste), liker at ungen møter på andre å leke med nesten hver dag, liker å slå av en prat uten å måtte orge voldsomme greier og liker å holde meg inne når jeg ikke orker møte mennesker. Anonymkode: 37e5f...cec 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #17 Skrevet 26. juli 2023 Vikarsykepleier skrev (8 minutter siden): Noen innspill? Både interessant at KI kan brukes til dette Kunstig intelligens er et buzzord som jeg synes en bør holde seg unna om en skal bli tatt på alvor. Data-assistert analyse av bygg-høyde, er greit nok, men ikke noe "intelligent", og ikke noe nytt. Vikarsykepleier skrev (15 minutter siden): resultatet selvfølgelig. Som andre har nevnt, kostnadene/kreftene for å opprettholde slike bygg er enorme og det er å kjempe i motbakke hele livet i forhold til en bekymringsfri blokk-tilværelse f.eks, hvor du kan nyte livet og hvor bygget ikke faller fra hverandre dagen lang. Det er som å prøve å leve et liv med en 100kg ryggsekk, mens andre rundt deg kan slappe av og ha det morro. Har du milliarder av kroner så for all del da kan du bare hyre inn folk og ikke bekymre deg for noe, men det er veldig få av disse folk Anonymkode: 40887...77e 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #18 Skrevet 26. juli 2023 En gammel leilighet er heller ingen ting som gir glede Anonymkode: 05893...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #19 Skrevet 26. juli 2023 Tanken på å bo i blokk gjør meg deprimert. Bor i enebolig så lenge som mulig men i Oslo. Litt usikker på ring grensene, men bor veldig sentralt i Oslo. Anonymkode: 310f1...702
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #20 Skrevet 26. juli 2023 Folk "på landet" har andre oppsider og nedsider, må heller sammenligne i samme geografisk område, ellers blir det epler og bananaer Anonymkode: 40887...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå