AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Del Skrevet 26. juli 2023 Hva tenker dere om denne situasjonen: Vi startet å jobbe igjen denne uka, og siden sfo og bhg fortsatt er stengt har vi lappa uka sammen med litt besteforeldre, venner og tante. I morgen skulle bestemor og bestefar passe. Bestemor skulle være hjemme med 2 åringen, mens bestefar skal på Tusenfryd med 7 og 8 åringen (billetter er kjøpt og betalt og barna gleder seg). Nå ringte bestemor og sier at hun har blitt syk - høy feber og dårlig form. Tenker derfor at jeg (eller mannen) må være hjemme fra jobb pga syk barnepasser. Det er vel greit? Vi har ingen andre som kan passe. Men så lurer jeg på - hva tenker dere om at at jeg eller mannen heller blir med gutta på Tusenfryd mens bestefar passer 2 åringen? Innafor å fortsatt bruke syk barnepasser eller bør vi da ta en fridag? Anonymkode: 4d9dd...954 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 26. juli 2023 #2 Del Skrevet 26. juli 2023 Det mest korrekte å gjøre er vel å utsette Tusenfryd. Å dra på tivoli istedenfor jobb vitner ikke om god arbeidsmoral. 23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 26. juli 2023 #3 Del Skrevet 26. juli 2023 Hvorfor ønsker du å ta fra bestefar denne dagen med barnebarna? Er det et ønske fra bestefar selv å slippe? 20 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Del Skrevet 26. juli 2023 Så lenge det er noe bestefar har lyst til og ikke er noe han gruer seg til ville jeg beholdt planen om at han følger på Tusenfryd. Det er jo noe de tre skulle gjøre sammen. Hvorfor skal han ikke få lov til det? Anonymkode: 5efd8...145 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Del Skrevet 26. juli 2023 Rotemor skrev (1 minutt siden): Det mest korrekte å gjøre er vel å utsette Tusenfryd. Å dra på tivoli istedenfor jobb vitner ikke om god arbeidsmoral. At bestefar reiser mrd de store på tusenfryd og at en av dere er hjemme med 2 åringen er innafor. At bestefar er hjemme med 2 åringen og en av dere reiser på tusenfryd, tenker jeg er uklokt selv om det i teorien er lov. Anonymkode: 420cb...5ab 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Del Skrevet 26. juli 2023 La bestefar reise på Tusenfryd med barna. Anonymkode: b6844...2c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 26. juli 2023 #7 Del Skrevet 26. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): At bestefar reiser mrd de store på tusenfryd og at en av dere er hjemme med 2 åringen er innafor. At bestefar er hjemme med 2 åringen og en av dere reiser på tusenfryd, tenker jeg er uklokt selv om det i teorien er lov. Anonymkode: 420cb...5ab Er det i teorien lov? Det kan jeg ikke se Man får i det minste forholde seg til planen om at bestemor er syk og Mamma eller Pappa må passe barnet. Endret 26. juli 2023 av Rotemor 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Del Skrevet 26. juli 2023 Tenker en av dere er hjemme med 2 åringen, og bestefar drar med barna på Tusenfryd som planlagt. Mtp evt smitte så er det vel uansett best at han er med de eldste barna utendørs. Anonymkode: 0e00e...4ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #9 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker en av dere er hjemme med 2 åringen, og bestefar drar med barna på Tusenfryd som planlagt. Mtp evt smitte så er det vel uansett best at han er med de eldste barna utendørs. Anonymkode: 0e00e...4ec Dere? Begge tar vel ikke sykedag. Anonymkode: b6844...2c7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dere? Begge tar vel ikke sykedag. Anonymkode: b6844...2c7 Les en gang til; EN av dere. Anonymkode: 67f46...9f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Del Skrevet 26. juli 2023 Nei, da er jo ikke barnepasser syk dersom bestefar passer barnet. Dersom jeg har fått byttet barnevakt om opprinnelig barnevakt ble syk, tar jeg selvfølgelig ikke ut en omsorgsdag for å finne på noe annet gøy enn jobb. Det er hverken lov eller greit. Anonymkode: f2b06...e2b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #12 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): At bestefar reiser mrd de store på tusenfryd og at en av dere er hjemme med 2 åringen er innafor. At bestefar er hjemme med 2 åringen og en av dere reiser på tusenfryd, tenker jeg er uklokt selv om det i teorien er lov. Anonymkode: 420cb...5ab Det er jo ikke lov. Hallo. Anonymkode: f2b06...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #13 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo ikke lov. Hallo. Anonymkode: f2b06...e2b Hvorfor er ikke dette lov? Anonymkode: def47...9f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 26. juli 2023 #14 Del Skrevet 26. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er ikke dette lov? Anonymkode: def47...9f9 Fordi man ikke da trenger fri pga syk barnepasser. Ganske opplagt at man ikke står fritt til å bytte fra jobb/barnepass til tivoli.. Jobbe går foran. Endret 26. juli 2023 av Rotemor 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #15 Del Skrevet 26. juli 2023 Rotemor skrev (36 minutter siden): Fordi man ikke da trenger fri pga syk barnepasser. Ganske opplagt at man ikke står fritt til å bytte fra jobb/barnepass til tivoli.. Jobbe går foran. Sikker på at bestefar orker å passe alle 3? Tror kanskje han har mer enn nok med sin syke kone. Anonymkode: def47...9f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #16 Del Skrevet 26. juli 2023 Bare dra med barna på Tusenfryd. Det er én dag i deres liv. Ingen som takker deg når du står og sliter på overtid, det er lov å være litt snill med seg selv. Regner med at dette er en engangs løsning og ikke en vane. Anonymkode: e467b...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 26. juli 2023 #17 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Sikker på at bestefar orker å passe alle 3? Tror kanskje han har mer enn nok med sin syke kone. Anonymkode: def47...9f9 Jeg argumenterer ikke for at bestefar skal passe alle tre. Jeg argumenterer for at man ikke kan velge mellom jobb og tivoli med sykt barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 26. juli 2023 #18 Del Skrevet 26. juli 2023 Hadde vel heller forsøkt å tatt med 2åringen på jobb om mulig. Eller hatt hjemmekontor. Om en av dere jobber turnus så er det mulig å høre med noen om å bytte vakt. Hvis en av dere har tidlig vakt så kan den be om/bytte til aftenvakt og være hjemme med toåringen på dagtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #19 Del Skrevet 26. juli 2023 Takk for innspill, syns det var en litt interessant problemstilling når vi først havnet i situasjonen. Ser det er litt delte meninger, men at flest tenkte som meg at det ikke kjennes helt greit å reise på Tusenfryd når man er borte fra jobb. Men hva om det var bestefar som hadde blitt syk, hadde det da vært innafor å ta syk barnepasser og dra på Tusenfryd tro? Denne gangen ordnet vi med avspasering og tar med oss både bestefar og 2 åring på Tusenfryd og gleder oss hele gjengen 😊 Anonymkode: 4d9dd...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 26. juli 2023 #20 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for innspill, syns det var en litt interessant problemstilling når vi først havnet i situasjonen. Ser det er litt delte meninger, men at flest tenkte som meg at det ikke kjennes helt greit å reise på Tusenfryd når man er borte fra jobb. Men hva om det var bestefar som hadde blitt syk, hadde det da vært innafor å ta syk barnepasser og dra på Tusenfryd tro? Denne gangen ordnet vi med avspasering og tar med oss både bestefar og 2 åring på Tusenfryd og gleder oss hele gjengen 😊 Anonymkode: 4d9dd...954 Kanskje, siden billettene var kjøpt på forhånd og opplegget var spikret. Om det ikke var planlagt noe, så nei. Da må bare en være hjemme med alle tre barna. I vurderingen må man også se på hva som skjer dersom begge blir hjemme. Dersom fraværet betyr at en kollega må jobbe ekstra, mener jeg det ikke er greit. Kanskje vedkommende hadde mer lyst til å være sammen med sitt barn enn å dekke opp for kollega. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå