Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge et innlegg i Dagens Næringsliv er det skattepakken til oljenæringa Høyre innførte i 2020 som har ført til inflasjon, skriver Brita Staal. 

Dette har på grunn av mye frigjorte midler i oljesektoren ført til for høy aktivitet i norsk økonomi og vi vanlige folk sitter igjen med regninga i form av inflasjon og renteøkninger. 

Anonymkode: 1d346...77c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så alle verdens regjeringer innførte samme type skattepakke? Det er inflasjon i hele verden, så at det er hovedårsaken tviler jeg sterkt på. Og hvorfor skal prisene på telefoner og agurker øke pga oljenæringens eventuelle aktiviteter? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (2 timer siden):

Så alle verdens regjeringer innførte samme type skattepakke? Det er inflasjon i hele verden, så at det er hovedårsaken tviler jeg sterkt på. Og hvorfor skal prisene på telefoner og agurker øke pga oljenæringens eventuelle aktiviteter? 

Beklager. Innlegget var kanskje utydelig og inflasjonen har selvsagt internasjonale årsaker. Poenget i artikkelen jeg referer til er at skattepakken er en sterkt medvirkende årsak. Slik jeg tolker det er det et forsøk på å forklare en mystisk fallende kronekurs. Mulig jeg tar feil men artikkelen må leses i sin helhet for å se argumentasjonen. 

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

Jeg synes det er nye forklaringer hele tiden. Politikerne skylder på hverandre, EU, strømkabler, pandemien, krigen, vær og klima. Jeg merker at det er inflasjon og tøffere tider økonomisk.

Endret av Adobyen
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Beklager. Innlegget var kanskje utydelig og inflasjonen har selvsagt internasjonale årsaker. Poenget i artikkelen jeg referer til er at skattepakken er en sterkt medvirkende årsak. Slik jeg tolker det er det et forsøk på å forklare en mystisk fallende kronekurs. Mulig jeg tar feil men artikkelen må leses i sin helhet for å se argumentasjonen. 

Om du linker til artikkelen blir kommentarer litt mer treffende. Da kan man i det minste snakke om samme tema

Når det gjelder fallende kronekurs kan nok en medvirkende årsak være at norske regjeringen ikke har kontroll på kostnadene, og brenner oljepenger som bare det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...