AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Skrevet 26. juli 2023 Står i valget mellom disse til å bruke i studiene mine. Hadde vært så deilig å slippe notatbøkene. Vi har jo mye utregninger å gjøre og det hadde vært fint å ha en god oversikt over det man har gjort og jeg lurer helt enkelt på deres erfaringer. Bruker mye tid på å søke opp gamle utregninger og ønsker noe som er brukervennlig. Og når det kommer til ipad, må man ha den dyreste eller fungerer det like greit med de billigere modellene til dette formålet? Anonymkode: aec59...1e2
Bruker? Skrevet 26. juli 2023 #2 Skrevet 26. juli 2023 Trenger dere ikke en god pc til mye av programvaren som skal brukes? At du da må handle dobbelt sett med «data»? AutoCAD og liknende krever ganske mye av en maskin 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Skrevet 26. juli 2023 Samboeren min har prøvd begge, uten tvil ipad. Med remarkable måtte han ha pc i tillegg for å finne oppgavene, med ipaden bruker han delt skjerm. Mye mer anvendelig på det meste. Anonymkode: d9e74...553 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Skrevet 26. juli 2023 Ser veldig mange ingeniører som bruker remarkable på jobb. Aldri sett en i genialt som bruker iPad på jobb 😆 Anonymkode: b5482...0b0 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Skrevet 26. juli 2023 45 minutter siden, Bruker? said: Trenger dere ikke en god pc til mye av programvaren som skal brukes? At du da må handle dobbelt sett med «data»? AutoCAD og liknende krever ganske mye av en maskin Jeg har pc. Så trenger kun til notater og manuelle utregninger/oppgaveløsning. Pc fungerer ikke til det. Anonymkode: aec59...1e2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Skrevet 26. juli 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Ipad, 100%!! Anonymkode: 403fe...e18 Hvorfor? Anonymkode: aec59...1e2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Skrevet 26. juli 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Samboeren min har prøvd begge, uten tvil ipad. Med remarkable måtte han ha pc i tillegg for å finne oppgavene, med ipaden bruker han delt skjerm. Mye mer anvendelig på det meste. Anonymkode: d9e74...553 Ja, jeg har jo pc og mobil til å finne oppgaver, men det er jo akkurat det som er bra, å redusere antall skjermer som er positivt. Syns han at det er samme gode følelse å skrive på begge? Anonymkode: aec59...1e2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #9 Skrevet 26. juli 2023 Jeg leder en gjeng med ingeniører og de har vært fall lagt sin elsk på remarkeble. De bruker den i arbeidshverdagen til å ta notater og tegne med. Nå vet ikke jeg hvilken type ingeniør du skal studere til, men noen av programvarene for modellering og tegning krever en god pc. Så legg heller pengene der dersom du allerede ikke har det 🙂 Lykke til med studiene! Anonymkode: 413fa...06b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Skrevet 26. juli 2023 Ingenting slår penn og papir, synes jeg 😅 Husk at dataen må være relativt kraftig om du skal kjøre Inventor eller lignende. Anbefaler en med dedikert skjermkort og sterk prosessor om du ikke ønsker å plages med hakkete grafikk og lang responstid. Selv min laptop til 14k for noen år siden som hadde alt det, slet med de tyngste oppgavene i Inventor, men ellers funket det veldig bra. Anonymkode: b4832...626
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Skrevet 26. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg leder en gjeng med ingeniører og de har vært fall lagt sin elsk på remarkeble. De bruker den i arbeidshverdagen til å ta notater og tegne med. Nå vet ikke jeg hvilken type ingeniør du skal studere til, men noen av programvarene for modellering og tegning krever en god pc. Så legg heller pengene der dersom du allerede ikke har det 🙂 Lykke til med studiene! Anonymkode: 413fa...06b Tusen takk! Anonymkode: aec59...1e2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #12 Skrevet 26. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ingenting slår penn og papir, synes jeg 😅 Husk at dataen må være relativt kraftig om du skal kjøre Inventor eller lignende. Anbefaler en med dedikert skjermkort og sterk prosessor om du ikke ønsker å plages med hakkete grafikk og lang responstid. Selv min laptop til 14k for noen år siden som hadde alt det, slet med de tyngste oppgavene i Inventor, men ellers funket det veldig bra. Anonymkode: b4832...626 Jeg har også vært penn og papir- menneske i alle år, men nå føler jeg at det mest bare blir rot. Pc har jeg som er tilstrekkelig for studiene nå, men trenger å oppgraderes innen et år eller to. Anonymkode: aec59...1e2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #13 Skrevet 26. juli 2023 Re.arkeble 100% utifra det du skriver. Så digg å skrive på, lett å levere oppgaver osv. Elsker min Anonymkode: 1bb1a...204 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #14 Skrevet 26. juli 2023 iPad med Apple Pencil og Paperlike skjermbeskytter Alle iPadene duger til notater, må ikke ha de dyreste Anonymkode: f2140...711 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #15 Skrevet 27. juli 2023 Jeg har selv nettbrett, ikke iPad, men av Samsung. Grunnen til at jeg kjøpte den var fordi den er billigere enn iPad og fikk et godt tilbud på den. Ville definitivt gått for digitalt nettbrett siden du kan ha farger. Det er til stor hjelp når du skal skille mellom ulike tall i beregninger og for å fremheve osv. for deg selv slik at du forstår det bedre. Noen mattestykker har lange og stygge ledd, da er det å skille på farger visuelt lettere å se enn med samme farge på blyanten. Anonymkode: c8e64...a17
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #16 Skrevet 27. juli 2023 Og du slipper i tillegg lagg, som Remarkable har, fikk jeg inntrykk av... Og du har heller ikke digitale funksjoner som nettbrett har, som kan være handy å ha. Anonymkode: c8e64...a17 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #17 Skrevet 27. juli 2023 om du ikke trenger ulike farger til utregninger hadde jeg gått for remarkable. veldig glad i min!!! Anonymkode: 73e52...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #18 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 26.7.2023 den 11.36): Hvorfor? Anonymkode: aec59...1e2 Tro meg, du kommer til å angre om du kjøper noe annet enn iPad. Man kan bruke fargekoder på notatene, ha delt skjerm med oppgavene, søke opp ting på den, se forelesninger osv. I tillegg kan du bruke den til å se på netflix på toget f.eks. Dessuten bruker de fleste studenter iPad, og da er det nice å ha det samme slik at notater kan deles over samme app. Anonymkode: 403fe...e18
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #19 Skrevet 27. juli 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har selv nettbrett, ikke iPad, men av Samsung. Grunnen til at jeg kjøpte den var fordi den er billigere enn iPad og fikk et godt tilbud på den. Ville definitivt gått for digitalt nettbrett siden du kan ha farger. Det er til stor hjelp når du skal skille mellom ulike tall i beregninger og for å fremheve osv. for deg selv slik at du forstår det bedre. Noen mattestykker har lange og stygge ledd, da er det å skille på farger visuelt lettere å se enn med samme farge på blyanten. Anonymkode: c8e64...a17 Ah, farger har jeg ikke tenkt over.. men jeg tror jeg likevel skal gå for å prøve remarkable. Jeg så at man kan prøve den i 100 dager å sende tilbake hvis man ikke er fornøyd. Så hvis jeg ikke liker den så kan jeg sende tilbake og så gå for ipad. Anonymkode: aec59...1e2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #20 Skrevet 27. juli 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tro meg, du kommer til å angre om du kjøper noe annet enn iPad. Man kan bruke fargekoder på notatene, ha delt skjerm med oppgavene, søke opp ting på den, se forelesninger osv. I tillegg kan du bruke den til å se på netflix på toget f.eks. Dessuten bruker de fleste studenter iPad, og da er det nice å ha det samme slik at notater kan deles over samme app. Anonymkode: 403fe...e18 Det meste du lister opp faller bort her. De fleste i klassen bruker penn og papir i kombinasjon med pc. Et par bruker remarkable og et par ipad. Vi deler ikke notater annet enn i pdf:er og vi har ikke innspilte forelesninger. Det eneste som jeg ikke har tenkt over er farger, men så har jeg kun brukt sort penn hele det første året, så tror det går fint. Setter likevel stor pris på innspillet ditt. 😊 Anonymkode: aec59...1e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå