AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Del Skrevet 26. juli 2023 Jeg har i en alder av snart 50 år meldt meg på en 8 ukers utendørs bootcamp. Har aldri vært glad i å trene, men må av helseårsaker endre livsstil og trene for å minimerer smerter. Hva slags klær trengs for utetrening? Har gorertex sko og et par scetchers. Har bomulls tskjorter, jeans og allværsjakke(ikke skalljakke). Kan jeg bruke noe av dette? Eller må jeg kjøpe helt nye klær? Anonymkode: ea471...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 26. juli 2023 #2 Del Skrevet 26. juli 2023 ikke jeans! Jeg ville kjøpt en treningsbukse. Enten en litt løs bukse, eller tights, etter hva du selv foretrekker. Jeg trener helst i tights, siden jeg føler det gir mer uhemmet bevegelse. Man får kjøpt løse bukser som er godt egnet for trening til 150-300 kr. Bomullsskjorte går fint, men en treningsskjorte i hurtigtørkende stoff er lettere og bedre. De trenger ikke være dyr, jeg synes de fra Biltema eller Sparkjøp er veldig gode, de koster 100-150 kr stk. Allværsjakker er ofte dårlig på pusting, jeg blir i alle fall veldig klam av de, så jeg ville ha vurdert en skalljakke. Og en hettegenser eller lignende, til dagene hvor det er for kaldt til tskjorte, men ikke nødvendig med jakke. Nå er det stor forskjell på hvordan man trener på bootcamps, men du må tenke på at du skal være ute i all slags vær, og at du skal bevege deg. Du skal bøye og tøye, og det er sjeldent veldig godt i jeans, og spesielt ikke dersom jeansen blir fuktig av regn/svette. Du skal bli svett, da er det godt med noe som enten er hurtigtørkende, eller som transporterer bort fukt. Bomullsskjorter kan ofte gjøre det motsatte, de legger seg våt inntil huden og gjør deg kald. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 26. juli 2023 #3 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har i en alder av snart 50 år meldt meg på en 8 ukers utendørs bootcamp. Har aldri vært glad i å trene, men må av helseårsaker endre livsstil og trene for å minimerer smerter. Hva slags klær trengs for utetrening? Har gorertex sko og et par scetchers. Har bomulls tskjorter, jeans og allværsjakke(ikke skalljakke). Kan jeg bruke noe av dette? Eller må jeg kjøpe helt nye klær? Anonymkode: ea471...0ca Taluno svarte godt, men når det blir litt kaldere så bruker jeg gjerne langt ullundertøy. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Del Skrevet 26. juli 2023 Sport Outlet har mye ok klær til en billig penge. Jeg ville gått for tightser med lommer, langermede tynne treningsoverdeler. (som treningst-skjorte) Tynt ullundertøy, tynn vannavstøtende treningsjakke. Er også fan av Jotunheim packable vindjakke (finnes blant annet på Sport1) De er så greie å ha inni tightsen om det trengs mer klær og du blir ikke klissvåt så fort. Ville også sørget for gode joggesko (mørke) Har du litt bedre økonomi ville jeg satset på klær med høy vannsøyle. Tenk lagvis og ikke tykke lag. Ville droppet allværsjakke til fordel fir treningoverdel med høy vannsøyle. Anonymkode: d053a...bdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå