Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

er førstegangsgravid og litt nysgjerrig på når toppen av livmor når navlen? Jeg er i uke 20 og toppen av livmor ligger kanskje fire-fem centimeter under navlen. Er jo ikke redd for at noe er galt, men lurer likevel på om det er lavere enn gjennomsnittet og om det i det hele tatt har noe å si:-)

Anonymkode: 319de...bf6

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du det?

Anonymkode: 49d27...0a5

Skrevet

Jeg er 22+4 og merker baby sparker ved navlen enkelte ganger, og andre ganger helt nederst i magen. Akkurat nå ligger hun langt ned og sparker meg i bukselinjen. Foreløpig har de relativt god plass og flytter seg litt overalt. Usikker på nøyaktig hvor livmor starter og slutter,  men jeg har den hvertfall til navlen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan vet du det?

Anonymkode: 49d27...0a5

Jeg vet ikke hundre prosent sikker avstand, men jeg kjenner hvor «toppen av kulen» på livmor er når jeg logger nede, og den er ikke på høyde med navlen:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her;

bare regnet med at toppen er der man kjenner at livmor er høyest, men jeg er jo ikke helt sikker på hvordan man måler sånn uansett😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her;

bare regnet med at toppen er der man kjenner at livmor er høyest, men jeg er jo ikke helt sikker på hvordan man måler sånn uansett😅

Vet ikke selv, jeg. Førstegangs jeg og  :ler: Har bare gått ut i fra hvor jeg merker at baby ligger

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Fame skrev (Akkurat nå):

Vet ikke selv, jeg. Førstegangs jeg og  :ler: Har bare gått ut i fra hvor jeg merker at baby ligger

Haha, er så mye jeg ikke skjønner av å være gravid merker jeg. Men spennende er det! 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts her;

Det var sånn legen målte mine magemål. :nikke: Brukte flat hånd og kjente hvor hun kjente toppen av "ballongen" som det kjennes ut som.  Tror mitt magemål i uke 24, når hun begynte å kjenne på og måle magen, lå ca ved navelhøyde da. 

• Liker 1
Skrevet

Det er sikkert en grunn til at man først begynner å måle disse tingene i uke 24. Det er for usikkert tidligere.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...