Gå til innhold

Gode, mettende lunsj til å ha med på jobb?b

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg starter opp jobb på mandag, etter 4 uker sommerferie. Jeg trenger tips til gode lunsjer.

Jeg er stort sett på jobb fra 0730-1730 og ofte senere.  Jobber som leder og er mye stillesittende (møter og pc jobbing). Jeg trenger god mat som holder meg gående disse timene, men som ikke har alt for mye kalorier, da jeg ikke er så mye i hard fysisk jobbing.

Har tilgang til kjøleskap og micro.

Ønsker deres tips til lunsj. Jeg kan feks lage ting i helgen og fryse ned, lage opp større porsjoner og ha flere dager. Ofte fungerer lunsjen som middag for meg, da jeg ofte jobber sent.

Har dere forslag med oppskrifter på gode salater, sandwich, varmmat og andre ting ut over vanlig brødskiver og knekkebrød med pålegg?

Anonymkode: c9513...4f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

kyllingfilet/laks/indrefilet av svin/kjøttkaker og ovnsbakte grønnsaker
Lasagne på søtpotet - uten pasta
Chili con carne

Anonymkode: 2143a...4e9

AnonymBruker
Skrevet

Noen av mine gjengangere;

Tunfisksalat (tunfisk i vann, dill, egg, selleri, litt majones, sitron), spises på hjertesalat eller rugbrød. Tåler 3-4 dager i kjøleskap. 

Fritatta. Ovnsbakt omelett med det du har av grønnsaker, rester poteter, etc. Tåler fryser. 

Spinatpai. Paibunn, spinat, løk, hvitløk og eggebase. Kan også ha i kylling eller laks. Tåler fryser. 

Squashnudler med pest, cherrytomat og skinke (ferskvare, men kan lages kvelden før) 

Vegetarisk moussaka (fryses)

Søtpotetvafler med hummus og avokado (lunsjboks med flere rom) 

Den såkalte friends-salaten. Kikerter, quinoa, pistasjenøtter, sitron, agurk, persille, rødløk, fetaost. (tåler 2-3 dager i kjøleskap) 

Ellers prepper jeg gjerne for noen dager; steker kylling, laks, koker noen egg, vasker og skreller grønnsaker/salat, koker opp byggryn, lager en viniagrette, etc. Da kan du enkelt slenge sammen en salat. 

Anonymkode: 1f605...caa

AnonymBruker
Skrevet