AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #1 Skrevet 25. juli 2023 Har vært på reise rundt om i Norge, og handlet i dag litt forskjellige plagg på H&M-butikken i ene byen vi var i (handlet til både meg og et par familiemedlemmer, og sjekket derfor ikke nøye over kvittering der og da, da vi hadde det travelt). Når jeg kommer hjem oppdager jeg at selgeren har slått inn en dressjakke som ble kjøpt, to ganger, dvs at jeg har betalt for to jakker når jeg bare kjøpte én. Den kostet 699kr, så er jo litt penger og ønsker derfor å få pengene tilbake på en eller annen måte. Noen som vet om dette kan løses? Jeg får ikke dratt tilbake til butikken, og har jo ikke et tydelig bevis på at det bare ble kjøpt én jakke, med mindre jenta som tok betaling er på jobb hvis jeg feks ringer butikken. Noen som har opplevd lignende og vet om det kan løses? Har selv jobbet i kjedebutikk, og vet at vi kunne søke opp kvitteringer. Men ikke vært borti ligende situasjon selv. Anonymkode: 1e7fb...164
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #2 Skrevet 25. juli 2023 Jeg hadde ringt og prøvd å få tak i jenta som ekspederte deg. Kanskje navnet eller nr på kassen står på kvitteringen? Ring H&M hovedkontoret og forklar situasjonen? 699,- er ikke altfor mye penger, så hvis det ikke løses så overlever du selv om det er irriterende. Anonymkode: a63c8...9b5 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #3 Skrevet 25. juli 2023 Send mail til kundeservice og forklar situasjonen, send med bilde av kvitteringen. De kommer mest sannsynlig be deg om å gå til nærmeste H&M for å få pengene refundert. Anonymkode: 8ff5d...20c 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #4 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde ringt og prøvd å få tak i jenta som ekspederte deg. Kanskje navnet eller nr på kassen står på kvitteringen? Ring H&M hovedkontoret og forklar situasjonen? 699,- er ikke altfor mye penger, så hvis det ikke løses så overlever du selv om det er irriterende. Anonymkode: a63c8...9b5 Syv hundre kroner er faktisk ganske mye penger! Anonymkode: 37009...559 16
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #5 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syv hundre kroner er faktisk ganske mye penger! Anonymkode: 37009...559 Ja men summen kunne vært 1500,- og det hadde vært verre. Anonymkode: a63c8...9b5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #6 Skrevet 25. juli 2023 Lol, hvorfor kan du ikke dra tilbake? H&M har jo åpent hver eneste dag mandag til lørdag. Og ta skjermbilde av det doble uttaket som er trekt ifra kontoen din, du ser uttak på nettbanken. Og uansett så syns jeg det er veldig rart du ikke har kvittering. De pleier alltid å legge kvittering i baggen. Hvorfor tuller du? Anonymkode: a3eef...ed9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #7 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Lol, hvorfor kan du ikke dra tilbake? H&M har jo åpent hver eneste dag mandag til lørdag. Og ta skjermbilde av det doble uttaket som er trekt ifra kontoen din, du ser uttak på nettbanken. Og uansett så syns jeg det er veldig rart du ikke har kvittering. De pleier alltid å legge kvittering i baggen. Hvorfor tuller du? Anonymkode: a3eef...ed9 TS har kvitteringen, men vanskelig å bevise at TS fikk med seg kun en jakke hjem og ikke to - uten å prate med noen som jobber der. Tror det beste er å ta kontakt med den aktuelle butikken, og prøv å få taki jenta som betjente deg. Anonymkode: d726a...873
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #8 Skrevet 25. juli 2023 Butikken kan sjekke lagerbeholdning for aktuelle jakke. Har de for mange vil de kanskje tro deg og overføre pengene. Sjekket du ikke prisen på jakka FØR du betalte? Veldig rart synes jeg da.. Anonymkode: 1e938...55c 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #9 Skrevet 26. juli 2023 Går du tilbake til butikken med kvittering og forklaring vil de nok returnere pengene. Det kan hende de i kassa snakker med butikksjef, men du skal nok ikke trenge å bevise at du bare kjøpte én. Anonymkode: abf17...d36
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Skrevet 26. juli 2023 Er det i det hele tatt noen som leser innlegg lenger? TS HAR kvittering. TS er IKKE i nærheten av butikken, da hun handlet varene på ferie. Prøve å få kontakt med den aktuelle butikken via epost eller telefon er kanskje det beste. Evt kundeservice på h&m.no. Anonymkode: 4bea1...845 9 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Skrevet 26. juli 2023 Kommer ikke langt uten å kontakte butikken. Som noen sier, så har de kanskje oversikt via varebeholdning. Kan vel også hende de har kamera ved disken, da skulle det være enkelt å finne tidspunktet på kvitteringen. Anonymkode: bb9cf...b2d 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #12 Skrevet 26. juli 2023 Be butikken om pengene tilbake Hvis ikke be banken om pengene tilbake for urettmessig trekk Anonymkode: 497bc...e81
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #13 Skrevet 26. juli 2023 Altså hvis de nekter, går du til banken. ^ Anonymkode: 497bc...e81
Bålkaffe Skrevet 26. juli 2023 #14 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Lol, hvorfor kan du ikke dra tilbake? H&M har jo åpent hver eneste dag mandag til lørdag. Og ta skjermbilde av det doble uttaket som er trekt ifra kontoen din, du ser uttak på nettbanken. Og uansett så syns jeg det er veldig rart du ikke har kvittering. De pleier alltid å legge kvittering i baggen. Hvorfor tuller du? Anonymkode: a3eef...ed9 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har vært på reise rundt om i Norge, og handlet i dag litt forskjellige plagg på H&M-butikken i ene byen vi var i (handlet til både meg og et par familiemedlemmer, og sjekket derfor ikke nøye over kvittering der og da, da vi hadde det travelt). Når jeg kommer hjem oppdager jeg at selgeren har slått inn en dressjakke som ble kjøpt, to ganger, dvs at jeg har betalt for to jakker når jeg bare kjøpte én. Den kostet 699kr, så er jo litt penger og ønsker derfor å få pengene tilbake på en eller annen måte. Noen som vet om dette kan løses? Jeg får ikke dratt tilbake til butikken, og har jo ikke et tydelig bevis på at det bare ble kjøpt én jakke, med mindre jenta som tok betaling er på jobb hvis jeg feks ringer butikken. Noen som har opplevd lignende og vet om det kan løses? Har selv jobbet i kjedebutikk, og vet at vi kunne søke opp kvitteringer. Men ikke vært borti ligende situasjon selv. Anonymkode: 1e7fb...164 Om du hadde lest HI, hadde du fått svar på begge spørsmålene dine, både kvitteringen og hvorfor hun ikke kan dra tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #15 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): TS har kvitteringen, men vanskelig å bevise at TS fikk med seg kun en jakke hjem og ikke to - uten å prate med noen som jobber der. Anonymkode: d726a...873 Det burde ikke være vanskelig, da alle butikker har datakasse der det holdes orden på hvor mange plagg de har inne i ulike størrelser. Dersom TS har betalt for to jakker men fått bare en med seg, vil det være feil i beholdningen i kassa. Det er jo dessuten svært sjeldent at man kjøper to helt like plagg i samme størrelse, så jeg tror ikke det burde være noe problem å få tilbake pengene. Anonymkode: 97f6b...7da 2
BobbySocks Skrevet 26. juli 2023 #16 Skrevet 26. juli 2023 Hadde bare kontaktet HM og spurt hvordan vi løser dette.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #17 Skrevet 26. juli 2023 Har ikke HM 30 dagers åpent kjøp? Bare å gå i en hvilken som helst HM-butikk med jakke og kvittering og si at man vil ha pengene tilbake for den? Anonymkode: b955c...d1e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #18 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ikke HM 30 dagers åpent kjøp? Bare å gå i en hvilken som helst HM-butikk med jakke og kvittering og si at man vil ha pengene tilbake for den? Anonymkode: b955c...d1e Hun vil nok ha jakken, men ikke betale to ganger for den... Det løser seg sikkert om ts kontakter kundeservicen til HM og legger ved kvitteringen og forklarer saken. Anonymkode: 25c38...855 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #19 Skrevet 26. juli 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Har vært på reise rundt om i Norge, og handlet i dag litt forskjellige plagg på H&M-butikken i ene byen vi var i (handlet til både meg og et par familiemedlemmer, og sjekket derfor ikke nøye over kvittering der og da, da vi hadde det travelt). Når jeg kommer hjem oppdager jeg at selgeren har slått inn en dressjakke som ble kjøpt, to ganger, dvs at jeg har betalt for to jakker når jeg bare kjøpte én. Den kostet 699kr, så er jo litt penger og ønsker derfor å få pengene tilbake på en eller annen måte. Noen som vet om dette kan løses? Jeg får ikke dratt tilbake til butikken, og har jo ikke et tydelig bevis på at det bare ble kjøpt én jakke, med mindre jenta som tok betaling er på jobb hvis jeg feks ringer butikken. Noen som har opplevd lignende og vet om det kan løses? Har selv jobbet i kjedebutikk, og vet at vi kunne søke opp kvitteringer. Men ikke vært borti ligende situasjon selv. Anonymkode: 1e7fb...164 Ta kontak med kundeservice på HM, de løser nok dette Anonymkode: a36bb...b7a
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #20 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun vil nok ha jakken, men ikke betale to ganger for den... Det løser seg sikkert om ts kontakter kundeservicen til HM og legger ved kvitteringen og forklarer saken. Anonymkode: 25c38...855 Ja, uff, jeg leste litt for fort. Sorry. Anonymkode: b955c...d1e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå