AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #1 Skrevet 25. juli 2023 Bor litt avsides til, så tyveri fra postkassen er ikke en bekymring. Jeg får som oftest med meg når postbudet er her, så henter normalt pakker raskt etter levering. Min bekymring er det å i det hele tatt bestille noe for så mye penger på nett. Har aldri handlet for mer enn maks 500kr. Er redd komplett ikke vil erstatte pakken hvis posten roter den bort om jeg velger billigste fraktalternativ. Jeg har virkelig, virkelig ikke lyst til å ha en fremmed på døren. For neste fraktalternativ er hjemlevering ekspress med Porterbuddy. Jeg tørr ikke å få mat levert på døren en gang, så det har jeg ikke så lyst til. Anonymkode: b940f...a4d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #2 Skrevet 25. juli 2023 Ja. 1500 + er helt normal verdi for ting jeg bestiller på nett Anonymkode: fa57b...441 4
Mezzosoprena Skrevet 25. juli 2023 #3 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bor litt avsides til, så tyveri fra postkassen er ikke en bekymring. Jeg får som oftest med meg når postbudet er her, så henter normalt pakker raskt etter levering. Min bekymring er det å i det hele tatt bestille noe for så mye penger på nett. Har aldri handlet for mer enn maks 500kr. Er redd komplett ikke vil erstatte pakken hvis posten roter den bort om jeg velger billigste fraktalternativ. Jeg har virkelig, virkelig ikke lyst til å ha en fremmed på døren. For neste fraktalternativ er hjemlevering ekspress med Porterbuddy. Jeg tørr ikke å få mat levert på døren en gang, så det har jeg ikke så lyst til. Anonymkode: b940f...a4d Billigste fraktalternativ fra Komplett er vel ikke i postkassa? De blir levert på poste/post i butikk og du henter den der. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #4 Skrevet 25. juli 2023 Mezzosoprena skrev (8 minutter siden): Billigste fraktalternativ fra Komplett er vel ikke i postkassa? De blir levert på poste/post i butikk og du henter den der. Ikke det som står på nettsiden og i handlekurven ved utsjekking. Det står "brev", sendes med posten også står det enkelt og greit "Leveres til postkassen din". Det koster 0kr, neste billigste alternativ er hjemlevering med bud til 29kr. Post i butikk og pakkeboks koster begge 59kr. Det er de fire alternativene som kommer opp hos meg. TS Anonymkode: b940f...a4d
Helene1982 Skrevet 25. juli 2023 #5 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke det som står på nettsiden og i handlekurven ved utsjekking. Det står "brev", sendes med posten også står det enkelt og greit "Leveres til postkassen din". Det koster 0kr, neste billigste alternativ er hjemlevering med bud til 29kr. Post i butikk og pakkeboks koster begge 59kr. Det er de fire alternativene som kommer opp hos meg. TS Anonymkode: b940f...a4d Om du bestiller fra komplett, ville jeg sett på det som helt trygt.
Petra200 Skrevet 26. juli 2023 #6 Skrevet 26. juli 2023 Helt uproblematisk. Hvorfor i alle dager tørr du ikke få mat hjemlevert?? 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Skrevet 26. juli 2023 Det gjør jeg ofte. Er nok ikke mange steder tyver sitter og venter på postbudet for å raskt stjele før eier eller andre ser dem. De kan også bli sett mens de venter på posten. Dersom du bor på lite sted så vil en fremmend bli lagt merke til umiddelbart. Det er nok ikke så enkelt å stjele fra en postkasse med mindre du kjenner de som bor der og vet at de alle er på jobb. Her i nabolaget så er det noen pensjonister og hjemmeværende som alltid er her Anonymkode: b5031...1d2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Skrevet 26. juli 2023 Hvis du er så bekymret for at pakken skal bli borte så velger du fraktalternativet post i butikk til kr 59. Anonymkode: 81db2...7e3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #9 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke det som står på nettsiden og i handlekurven ved utsjekking. Det står "brev", sendes med posten også står det enkelt og greit "Leveres til postkassen din". Det koster 0kr, neste billigste alternativ er hjemlevering med bud til 29kr. Post i butikk og pakkeboks koster begge 59kr. Det er de fire alternativene som kommer opp hos meg. TS Anonymkode: b940f...a4d 59kr er vel den sikkerheten verdt? Anonymkode: 4c0d9...d83 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Skrevet 26. juli 2023 16 hours ago, Mezzosoprena said: Billigste fraktalternativ fra Komplett er vel ikke i postkassa? De blir levert på poste/post i butikk og du henter den der. Det er i grunn helt motsatt. Levering til post i butikk koster, men hvis du har gratis leveranse så kan du velge postkasse, ev. porterbuddy om du har tjent nok poeng til det og bor i et område der de leverer. Å få noe til 1500 og over levert i postkassen er noe jeg gjør fra tid til annen. For litt siden bestilte jeg et sett med ny RAM (minne) og M.2 (disk), hvor begge produkter er i små pakker. Begge levert i postkassen, verdi på rundt 3500,- Nei, det er jeg ikke spes. redd for, når det er Posten som er speditør. Jeg er mye mer bekymret de få gangene jeg blir "tvunget" til å handle fra steder som sender med postnord, for der har jeg opplevd at de henger varer i pose på både postkasse og dørhåndtak. Og jeg bor i et strøk der det er mange nysgjerrige og klåfingrede mennesker, så en pose som henger på et dørhåndtak som er rett ved gangstien blir fort fristende for mange. Anonymkode: 4557b...fb8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Skrevet 26. juli 2023 Hvorfor skulle det være så farlig? Anonymkode: bf16b...108 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #12 Skrevet 26. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor skulle det være så farlig? Anonymkode: bf16b...108 Fordi i en del områder så er det mange som snoker i postkassene, særlig om morgenen, fordi de vet at helthjem leveres med avisen. Andre følger med på postbudet, mens du har og de som bare sjekker vilkårlig i løpet av arbeidsdagen og har flaks. Det finnes mange "fugler" der ute som ikke har så mye fornuftig å gjøre.. Tyveri fra postkasser er ikke akkurat et ukjent fenomen, man ser det særlig i november og desember. Anonymkode: 4557b...fb8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #13 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Bor litt avsides til, så tyveri fra postkassen er ikke en bekymring. Jeg får som oftest med meg når postbudet er her, så henter normalt pakker raskt etter levering. Min bekymring er det å i det hele tatt bestille noe for så mye penger på nett. Har aldri handlet for mer enn maks 500kr. Er redd komplett ikke vil erstatte pakken hvis posten roter den bort om jeg velger billigste fraktalternativ. Jeg har virkelig, virkelig ikke lyst til å ha en fremmed på døren. For neste fraktalternativ er hjemlevering ekspress med Porterbuddy. Jeg tørr ikke å få mat levert på døren en gang, så det har jeg ikke så lyst til. Anonymkode: b940f...a4d Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er så redd, roter posten bort pakken så skal du selvfølgelig ikke betale på nytt. Tror du nettbutikkene hadde klart seg hvis det var så vanlig at pakker forsvinner og at kjøper ikke får pengene tilbake eller erstatning? jeg skjønner jo at du er engstelig for mye utifra innlegget ditt, men tror du har godt av å utfordre deg litt. jeg har bestilt masse på nett og ofte brukt porterbuddy, hvis du er redd for å møte de så kan du feks skrive i instruksjonene at de skal levere i postkassa, eller legge pakken oppå postkassene hvis de er låst, så kan du gå ut 2 sek etter og hente pakken. Anonymkode: a4c23...911
Drizzt Skrevet 26. juli 2023 #14 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Bor litt avsides til, så tyveri fra postkassen er ikke en bekymring. Jeg får som oftest med meg når postbudet er her, så henter normalt pakker raskt etter levering. Min bekymring er det å i det hele tatt bestille noe for så mye penger på nett. Har aldri handlet for mer enn maks 500kr. Er redd komplett ikke vil erstatte pakken hvis posten roter den bort om jeg velger billigste fraktalternativ. Jeg har virkelig, virkelig ikke lyst til å ha en fremmed på døren. For neste fraktalternativ er hjemlevering ekspress med Porterbuddy. Jeg tørr ikke å få mat levert på døren en gang, så det har jeg ikke så lyst til. Anonymkode: b940f...a4d Nei. Jeg bestiller henting fra post i butikk for det pleier å være gratis mens man betaler for levering i postkassen. Noen nettbutikker har også gratis levering på døra, men det har jeg opplevd sjeldent. Alt i alt foretrekker jeg å hente pakken selv hvis det bestilles noe dyrere. Jeg har god erfaring med Porterbuddy - de sender ofte oppdatering, man kan spore pakken og vite ca når den blir levert og jeg har alltid fått levert på døra alt med et smil.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #15 Skrevet 26. juli 2023 Fin mulighet til å utfordre angsten litt dette. Smil, rekk ut handa, si takk og lukk døra. Du vil se at det går kjempefint. Anonymkode: 541ef...f61 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #16 Skrevet 26. juli 2023 Det går helt fint. Men det spørs jo på hvor mye 1500kr er for deg. Det er noe som heter at man skal ikke risikere mer enn man har råd til å tape. Hvis du er ungdom uten jobb som har spinket og spart jule- og bursdagspenger så er det sure penger. Har du fast inntekt og en grei buffer så er ikke 1500kr mye i det større bildet. Er du student som vender på kronene så er det kanskje overkommelig men veldig kjipt. Anonymkode: 08845...3cf
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #17 Skrevet 26. juli 2023 Posten sender sms når pakken er levert i postkassen. Anonymkode: e258f...79d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #18 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er i grunn helt motsatt. Levering til post i butikk koster, men hvis du har gratis leveranse så kan du velge postkasse, ev. porterbuddy om du har tjent nok poeng til det og bor i et område der de leverer. Å få noe til 1500 og over levert i postkassen er noe jeg gjør fra tid til annen. For litt siden bestilte jeg et sett med ny RAM (minne) og M.2 (disk), hvor begge produkter er i små pakker. Begge levert i postkassen, verdi på rundt 3500,- Nei, det er jeg ikke spes. redd for, når det er Posten som er speditør. Jeg er mye mer bekymret de få gangene jeg blir "tvunget" til å handle fra steder som sender med postnord, for der har jeg opplevd at de henger varer i pose på både postkasse og dørhåndtak. Og jeg bor i et strøk der det er mange nysgjerrige og klåfingrede mennesker, så en pose som henger på et dørhåndtak som er rett ved gangstien blir fort fristende for mange. Anonymkode: 4557b...fb8 Har en håndfull dårlige erfaringer med nettshopping og levering, og alle er på grunn av postnord. Velger jeg post i butikk eller pakkeboks hos komplett, så kan jeg ende opp med postnord. Brev i postkassen er med posten. Noen som kan forklare en person med ekstrem angst og agorafobi hvordan hjemmelevering fungerer? Må jeg vise ID? Må jeg signere noe? Hva mener de med kommunikasjon med budet? Får jeg SMS om at de er på vei og det er det? Det er levering med porterbuddy. Noen som kan forklare hvordan det gjøres? Lat som at jeg er 7 år som henger etter sosialt, hvordan mottar man en pakke med porterbuddy? Hva kreves av meg? Hvis jeg vet hva jeg kan forvente, kanskje jeg tørr å velge det alternativet. TS Anonymkode: b940f...a4d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #19 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Posten sender sms når pakken er levert i postkassen. Anonymkode: e258f...79d Aldri opplevd det med brevpost her og jeg får 80% av pakker i postkassen, sendt med posten/bring. Aldri fått SMS. Får vell bare sms når man har sporing, vet ikke om komplett har med sporing som standard på brevpost eller ei. TS Anonymkode: b940f...a4d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #20 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har en håndfull dårlige erfaringer med nettshopping og levering, og alle er på grunn av postnord. Velger jeg post i butikk eller pakkeboks hos komplett, så kan jeg ende opp med postnord. Brev i postkassen er med posten. Noen som kan forklare en person med ekstrem angst og agorafobi hvordan hjemmelevering fungerer? Må jeg vise ID? Må jeg signere noe? Hva mener de med kommunikasjon med budet? Får jeg SMS om at de er på vei og det er det? Det er levering med porterbuddy. Noen som kan forklare hvordan det gjøres? Lat som at jeg er 7 år som henger etter sosialt, hvordan mottar man en pakke med porterbuddy? Hva kreves av meg? Hvis jeg vet hva jeg kan forvente, kanskje jeg tørr å velge det alternativet. TS Anonymkode: b940f...a4d Du får beskjed om at leveringen er på vei, så kan du spore leveringen og se hvor mange som er før deg. Deretter hvis du bor i en blokk så må du slippe vedkommende inn i oppgangen, men du kan be han legge fra seg pakka oppå postkassene istedenfor. Så får du en melding med bilde av at pakka ligger der så går du ned og henter. jeg heier på deg, dette klarer du 😊 Anonymkode: a4c23...911
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå