AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #21 Del Skrevet 25. juli 2023 Jeg jobber i barneavdelingen på H&M, og vi har ikke lov til å ta i mot undertøy eller badetøy i retur. Er ikke fordi vi ønsker å være vanskelige, men sånn er reglene! Står også på kvitteringen at undertøy ikke byttes. Anonymkode: 0ceb0...7fb 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #22 Del Skrevet 25. juli 2023 Kroneksempel på hvorfor butikkjobb kan være så ræva. Man har alle mulige regler å følge som vi ikke har noen mulighet til å gjøre noe med. Allikevel må vi stå å ta imot kjeft fra kunder som ikke liker reglene Anonymkode: a267b...792 8 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #23 Del Skrevet 26. juli 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Kroneksempel på hvorfor butikkjobb kan være så ræva. Man har alle mulige regler å følge som vi ikke har noen mulighet til å gjøre noe med. Allikevel må vi stå å ta imot kjeft fra kunder som ikke liker reglene Anonymkode: a267b...792 Er det noen her som har kjeftet? Skjønner jo at noen blir frustrerte når reglene er så ulike på samme vare fra butikk/nettbutikk. Anonymkode: 942af...f8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #24 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Meg over, måtte sjekke på nett - ser ut som disse kan returneres på nett også, så gir ikke mening at butikken sier nei. Anonymkode: 942af...f8a Hæ? Hvordan klarer du få det til man kan returnere truser, når det står at uåpnet kosmetikk kan returneres? Det gir jo absolutt ingen mening at du sidestiller undertøy og kosmetikk... Anonymkode: dce34...bd9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #25 Del Skrevet 26. juli 2023 De posene der er IKKE forseglet. Det er heller ikke en ukjent regel at undertøy ikke kan byttes. Heldigvis for det. Anonymkode: 06be6...05d 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #26 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Min datter på 12 år kjøpte en pakke truser til lillebror i feil str. Trusene var pakket i plast, forseglet i åpningen og umulig å få ut uten å åpne pakken. Jeg dro tilbake dagen etter for å bytte dem til riktig str. men de ansatte nektet å ta den i retur fordi de ikke bytter inn truser. Greit nok det, selvfølgelig! Men disse trusene var forseglet, noe jeg påpekte for de to bak kassen. Da fikk jeg beskjed om at jeg jo faktisk kunne pirket den ut, siden forseglingen ikke gikk hele veien, og at det var umulig å bytte. Altså what?! Nå var ikke dette et stort problem for meg, men for en horribel kundeservice og for et firkantet regelverk! Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 37780...20a Det er ikke lov og ta inn truser som ikke er plombert. Denne forseglingen er ikke god nok. Du får klage til helserådet. Anonymkode: 30d17...fbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starken Skrevet 26. juli 2023 #27 Del Skrevet 26. juli 2023 Da har du lært at til neste gang så ber du/datteren din om å få trusene plombert slik at de kan byttes senere hvis det skulle være noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 26. juli 2023 #28 Del Skrevet 26. juli 2023 Hvis HM begynner å bytte undertøy så slutter jeg å handle undertøy hos dem. Joda, folk prøver undertøyet i prøverommene, men da er det begrenset hvor møkkete det kan bli. Vasker alltid (under)tøy før bruk uansett, men ønsker ikke å kjøpe noe som andre har brukt over tid. Æsj! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #29 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tenker at jeg ikke er redd for at noen skal «pirke inn» en brukt truse i det lille hullet som er i disse pakkene (tro meg, det er bortimot umulig) og at det må være mulig å bruke noe skjønn som ansatt. Anonymkode: 37780...20a Hm har åpenbart ikke lov og selge disse trusene. Det har gått litt rykter om at hm bruker « skjønn” som og ta inn truser og kaste dem. Miljøversting. Dette var gode nyheter, kanskje en kan ta hm seriøst og handle der med god samvittighet igjen. Flott at den ansatte var voksen og ansvarlig. Truser skal være blombert for og kunne byttes. Anonymkode: 30d17...fbd 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #30 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hovedregelen er jo at man bytter ikke undertøy. Men jeg har pleid å vise skjønn når jeg har jobbet i butikk, er pakken forseglet på en sånn måte at den ikke kan åpnes uten at det vises har jeg latt kunden bytte. Anonymkode: 7eb2c...4f9 Hvilken butikk var dette? Anonymkode: 30d17...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #31 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sånn er det i alle butikker. Burde vært en annen løsning på barnetruser. Der kan jo det faktisk tenkes at det innimellom blir kjøpt feil og at man må bytte, uten å åpne pakken. De skulle kanskje ha forseglet pakkene skikkelig slik at det gikk an å bytte Anonymkode: 30263...cf2 De må være plombert. Ikke « forseglet riktig». Hvirfor skulle det være en annen løsning på barnetruser? Hvis du vil ha brukte truser til ditt barn er det jo bare og kjøpe brukt på nett, helserådet kommer neppe til og godta at du får kjøpt det over disk. Anonymkode: 30d17...fbd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #32 Del Skrevet 26. juli 2023 37 minutter siden, AnonymBruker said: Er det noen her som har kjeftet? Skjønner jo at noen blir frustrerte når reglene er så ulike på samme vare fra butikk/nettbutikk. Anonymkode: 942af...f8a Det er ikke samme regler for nettbutikker og fysiske butikker. Dette er noe alle voksne burde ha fått med seg til nå. Anonymkode: 860f0...456 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #33 Del Skrevet 26. juli 2023 Er det virkelig sååå vanskelig å forholde seg til superenkle regler? "Undertøy byttes ikke." Det er faktisk så enkelt. Dette dreier seg om undertøy, og det byttes ikke. Hva er så ufattelig vanskelig å forstå med det? Man kan sammenligne det med fartsgrense kanskje. Om jeg kjører på natten i en 50-sone som er satt pga. mye trafikk og myke trafikanter, så kan jeg ikke gi faen og kjøre i 80 bare fordi det er trygt å kjøre så fort så lenge det ikke er andre trafikanter ute. Regler er ikke til for å bendes og bøyes, og forsøkt omgått. Og denne regelen er VELDIG enkel; undertøy byttes ikke. Punktum. Anonymkode: f6954...f7c 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 26. juli 2023 #34 Del Skrevet 26. juli 2023 (endret) Undertøy byttes ikke. Hvis undertøy skal kunne byttes, så må undertøyspakken være plombert. Pakken som du har er bare en knapp. Du kan ha åpnet den, tatt ut en truse for å sjekke størrelse, for så å pakke den pent tilbake igjen. Da er pakken åpnet og kan ikke returneres. Noen ganger er regelverket litt firkantet, men sånn er det bare. Jeg har selv kjøpt undertøy i feil størrelse, men der måtte jeg faktisk åpne pakken for å sjekke om det passet (jeg var usikker på størrelse, så jeg kjøpte to forskjellige størrelser). Det ene settet ble et bomkjøp, men det var ikke store summen som ble tapt. Det står klart og tydelig i undertøysavdelingen, i prøverommet og flere steder ellers i butikken at undertøy ikke kan byttes. Hva med å kjøpe et nytt sett med truser og ha det andre settet til det passer? (hvis det er for stort nå altså). Endret 26. juli 2023 av Kittykat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Folkeridioter Skrevet 13. mars #35 Del Skrevet 13. mars Du din forbanna idiot, de er langt ifra forseglet og kan lett åpnes og lukkes uten at man kan merke det. Som sagt regler er regler og jeg godter meg godt når slike som deg kommer inn. Det hjelper ALLLLLLTID å våre ydmyk og hyggelig, kanskje jeg hadde tatt den den. Sucks to be sucky, du og duste datteren din 🩷🩷🩷 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #36 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 22.32): Min datter på 12 år kjøpte en pakke truser til lillebror i feil str. Trusene var pakket i plast, forseglet i åpningen og umulig å få ut uten å åpne pakken. Jeg dro tilbake dagen etter for å bytte dem til riktig str. men de ansatte nektet å ta den i retur fordi de ikke bytter inn truser. Greit nok det, selvfølgelig! Men disse trusene var forseglet, noe jeg påpekte for de to bak kassen. Da fikk jeg beskjed om at jeg jo faktisk kunne pirket den ut, siden forseglingen ikke gikk hele veien, og at det var umulig å bytte. Altså what?! Nå var ikke dette et stort problem for meg, men for en horribel kundeservice og for et firkantet regelverk! Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 37780...20a Rart da nettbutikken er det ingen problem Anonymkode: 66531...d70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #37 Del Skrevet 13. mars Kittykat skrev (På 26.7.2023 den 17.22): Undertøy byttes ikke. Hvis undertøy skal kunne byttes, så må undertøyspakken være plombert. Pakken som du har er bare en knapp. Du kan ha åpnet den, tatt ut en truse for å sjekke størrelse, for så å pakke den pent tilbake igjen. Da er pakken åpnet og kan ikke returneres. Noen ganger er regelverket litt firkantet, men sånn er det bare. Jeg har selv kjøpt undertøy i feil størrelse, men der måtte jeg faktisk åpne pakken for å sjekke om det passet (jeg var usikker på størrelse, så jeg kjøpte to forskjellige størrelser). Det ene settet ble et bomkjøp, men det var ikke store summen som ble tapt. Det står klart og tydelig i undertøysavdelingen, i prøverommet og flere steder ellers i butikken at undertøy ikke kan byttes. Hva med å kjøpe et nytt sett med truser og ha det andre settet til det passer? (hvis det er for stort nå altså). Aldri hatt prblemer på HM eller Lindex ved bytte av undertøy, utenom holdin på lindex Anonymkode: 66531...d70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #38 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 23.07): Jobber selv på H&M.. Den posen med truser du la ut her er IKKE forseglet, slik som du sier den er. Man åpner posen med å klipse opp plastikken helt øverst på posen, den klypen eller hva jeg skal kalle det og så åpner en zippen. Når en slik pose med truser FAKTISK er forseglet så er den skjøte gjennom med en pistol og en skyter gjennom plastikken rett over zipp-åpningen på posen. Vi bruker å være ganske greie med retur og bytte av vare... men på hygiene må en butikk dessverre være strenge. Tenk om vi videreselger truser, voksenbodyer, bikinitruser etc med avføring på. Anonymkode: 3c195...8ba Man kan jo bæsje på en T-skjorte også om man skal være uhygienisk. Anonymkode: 859be...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #39 Del Skrevet 13. mars Folkeridioter skrev (25 minutter siden): Du din forbanna idiot, de er langt ifra forseglet og kan lett åpnes og lukkes uten at man kan merke det. Som sagt regler er regler og jeg godter meg godt når slike som deg kommer inn. Det hjelper ALLLLLLTID å våre ydmyk og hyggelig, kanskje jeg hadde tatt den den. Sucks to be sucky, du og duste datteren din 🩷🩷🩷 Det var da voldsomt å gå inn i en ett år gammel tråd for å spre eder og galle.. Føler du deg bedre nå? 😅 Anonymkode: c8203...209 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #40 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Rart da nettbutikken er det ingen problem Anonymkode: 66531...d70 Det er fordi det er lovfestet angrerett på varer kjøpt på nett. Undertøy som kommer i retur til nettbutikker blir kastet om de ikke er plombert (og kommer tilsvarende tilbake) Anonymkode: 580c2...016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå