AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #1 Del Skrevet 25. juli 2023 Min datter på 12 år kjøpte en pakke truser til lillebror i feil str. Trusene var pakket i plast, forseglet i åpningen og umulig å få ut uten å åpne pakken. Jeg dro tilbake dagen etter for å bytte dem til riktig str. men de ansatte nektet å ta den i retur fordi de ikke bytter inn truser. Greit nok det, selvfølgelig! Men disse trusene var forseglet, noe jeg påpekte for de to bak kassen. Da fikk jeg beskjed om at jeg jo faktisk kunne pirket den ut, siden forseglingen ikke gikk hele veien, og at det var umulig å bytte. Altså what?! Nå var ikke dette et stort problem for meg, men for en horribel kundeservice og for et firkantet regelverk! Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 37780...20a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #2 Del Skrevet 25. juli 2023 Det høres jo helt klin kokos ut, hadde nok ikke gitt meg på det der. Anonymkode: 631e7...78b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #3 Del Skrevet 25. juli 2023 Herregud, du skjønner vel at de må ha en policy på å ikke bytte undertøy? Det kan uansett ikke de i kassa gjøre noen ting med. Klærne er delt inn i kategorier, og da vil det iblant skje denne typen «ulogiske» hendelser. Men jeg antar at du heller ønsker at alt undertøy ikke kan byttes, enn å risikere å kjøpe brukt undertøy? Anonymkode: 2125b...66b 28 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #4 Del Skrevet 25. juli 2023 Har det ikke alltid vært slik? Anonymkode: ae9e4...f4f 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #5 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Herregud, du skjønner vel at de må ha en policy på å ikke bytte undertøy? Det kan uansett ikke de i kassa gjøre noen ting med. Klærne er delt inn i kategorier, og da vil det iblant skje denne typen «ulogiske» hendelser. Men jeg antar at du heller ønsker at alt undertøy ikke kan byttes, enn å risikere å kjøpe brukt undertøy? Anonymkode: 2125b...66b Jeg tenker at jeg ikke er redd for at noen skal «pirke inn» en brukt truse i det lille hullet som er i disse pakkene (tro meg, det er bortimot umulig) og at det må være mulig å bruke noe skjønn som ansatt. Anonymkode: 37780...20a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clumsy Skrevet 25. juli 2023 #6 Del Skrevet 25. juli 2023 Men er det ikke knapp på den posen, som er lukkingen? Da er jo isåfall ikke trusene forseglet, jeg skjønner at de da ikke tok i mot! Hvis posen er helt forseglet (helt limt fast, ikke mulig å åpne) da er jeg enig med deg, og ville gått tilbake.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #7 Del Skrevet 25. juli 2023 Tenker at det er helt greit at de ikke tar retur på undertøy til tross for forsegling! Anonymkode: e8c16...00f 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #8 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at jeg ikke er redd for at noen skal «pirke inn» en brukt truse i det lille hullet som er i disse pakkene (tro meg, det er bortimot umulig) og at det må være mulig å bruke noe skjønn som ansatt. Anonymkode: 37780...20a Men forstår du ikke at en regel er en regel? En 19 åring i kassa på HM kan ikke bruke «skjønn» og overprøve regler satt av ledelsen, det er jo utrolig enkelt å forstå. Som sagt, ALT undertøy går i samme kategori. Sannsynligvis er det ikke engang mulig å ta truser i retur på datasystemet der, slik var det der jeg jobbet i klesbutikk. Det er ditt problem at du kjøpte feil størrelse, og det står TYDELIGE skilt og merking i butikken om at undertøy IKKE kan returneres eller byttes. Det er så narsissistisk å mene at regler skal bøyes kun for akkurat deg og litt spesielle og viktige tilfelle. Anonymkode: 2125b...66b 28 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #9 Del Skrevet 25. juli 2023 Jobber selv på H&M.. Den posen med truser du la ut her er IKKE forseglet, slik som du sier den er. Man åpner posen med å klipse opp plastikken helt øverst på posen, den klypen eller hva jeg skal kalle det og så åpner en zippen. Når en slik pose med truser FAKTISK er forseglet så er den skjøte gjennom med en pistol og en skyter gjennom plastikken rett over zipp-åpningen på posen. Vi bruker å være ganske greie med retur og bytte av vare... men på hygiene må en butikk dessverre være strenge. Tenk om vi videreselger truser, voksenbodyer, bikinitruser etc med avføring på. Anonymkode: 3c195...8ba 30 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #10 Del Skrevet 25. juli 2023 Hovedregelen er jo at man bytter ikke undertøy. Men jeg har pleid å vise skjønn når jeg har jobbet i butikk, er pakken forseglet på en sånn måte at den ikke kan åpnes uten at det vises har jeg latt kunden bytte. Anonymkode: 7eb2c...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 25. juli 2023 #11 Del Skrevet 25. juli 2023 Undertøy byttes ikke selvfølgelig - og dette er undertøy. Som noen over her skriver, den personen som sto i kassa skal ikke vurdere hver enkelt situasjon for så å ta et valg etter skjønn, det er en fast policy. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #12 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men forstår du ikke at en regel er en regel? En 19 åring i kassa på HM kan ikke bruke «skjønn» og overprøve regler satt av ledelsen, det er jo utrolig enkelt å forstå. Som sagt, ALT undertøy går i samme kategori. Sannsynligvis er det ikke engang mulig å ta truser i retur på datasystemet der, slik var det der jeg jobbet i klesbutikk. Det er ditt problem at du kjøpte feil størrelse, og det står TYDELIGE skilt og merking i butikken om at undertøy IKKE kan returneres eller byttes. Det er så narsissistisk å mene at regler skal bøyes kun for akkurat deg og litt spesielle og viktige tilfelle. Anonymkode: 2125b...66b ....regler skal bøyes.... ???? Anonymkode: bbe03...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #13 Del Skrevet 25. juli 2023 Synes det var dårlig service når de er så tydelig ubrukt. Hvem greier å få de så pent brettet om de ble stappet gjennom et lite hull. Har fått pengene igjen for samme 5 pakk med annet motiv, det var ikke noe problem, så de gjør det sikkert forskjellig i de ulike butikkene. Anonymkode: 942af...f8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #14 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Min datter på 12 år kjøpte en pakke truser til lillebror i feil str. Trusene var pakket i plast, forseglet i åpningen og umulig å få ut uten å åpne pakken. Jeg dro tilbake dagen etter for å bytte dem til riktig str. men de ansatte nektet å ta den i retur fordi de ikke bytter inn truser. Greit nok det, selvfølgelig! Men disse trusene var forseglet, noe jeg påpekte for de to bak kassen. Da fikk jeg beskjed om at jeg jo faktisk kunne pirket den ut, siden forseglingen ikke gikk hele veien, og at det var umulig å bytte. Altså what?! Nå var ikke dette et stort problem for meg, men for en horribel kundeservice og for et firkantet regelverk! Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 37780...20a Ja jeg kjøpte truser der i går og da sa hun i kassen det eksplisitt til meg «har du riktig størrelse, disse kan ikke byttes» var en sånn pakke som vist her. Kanskje det er mange som har klaget på dette i det siste Anonymkode: 935cc...937 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #15 Del Skrevet 25. juli 2023 Er glad de ikke tar retur på undertøy det går an å åpne og prøve, for så å legge tilbake. Anonymkode: 27c39...ffd 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #16 Del Skrevet 25. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Synes det var dårlig service når de er så tydelig ubrukt. Hvem greier å få de så pent brettet om de ble stappet gjennom et lite hull. Har fått pengene igjen for samme 5 pakk med annet motiv, det var ikke noe problem, så de gjør det sikkert forskjellig i de ulike butikkene. Anonymkode: 942af...f8a Meg over, måtte sjekke på nett - ser ut som disse kan returneres på nett også, så gir ikke mening at butikken sier nei. Quote Unntak: Vennligst merk at vår returpolicy kan variere for designer- og spesialkolleksjoner. Varer som er kjøpt i butikk, må returneres til butikk. Av hygiene- og sikkerhetsmessige årsaker kan ikke ansiktsmasker returneres, og vi kan kun akseptere returer av Beauty-varer dersom produktet er uåpnet. Anonymkode: 942af...f8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #17 Del Skrevet 25. juli 2023 Artig at du skriver dette for jeg var på hm i går med eldste som skulle ha klær til skolestart. Fant noen kule truser til yngste som var med pappaen i en annen butikk. Han er litt kresen på motivet så da det ble vår tur i kassa skulle jeg spørre om det gikk an å bytte disse mtp motivet. Før jeg rakk å åpne munn og uten blikkontakt og et hei så sa hun i kassen surt "disse kan ikke byttes!" Jeg ble egentlig ganske sur og kjøpte truser på Lindex. Ikke pga bytte, men fordi det er tydeligvis helt uhørt å ha kundeservice i en butikk. Skal sies at en ansatt lengre inn i butikken stod å blokkerte veien til prøverommet når eldste skulle prøve klær. Så jeg sa spurte pent om vi kunne komme forbi å prøve noen klær. Da så hun bare surt på meg og flyttet seg typ 10 cm. Ja, dette ble en avsporing, hadde visst litt agg som måtte ut 😅 Anonymkode: 243fe...2aa 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #18 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Men forstår du ikke at en regel er en regel? En 19 åring i kassa på HM kan ikke bruke «skjønn» og overprøve regler satt av ledelsen, det er jo utrolig enkelt å forstå. Som sagt, ALT undertøy går i samme kategori. Sannsynligvis er det ikke engang mulig å ta truser i retur på datasystemet der, slik var det der jeg jobbet i klesbutikk. Det er ditt problem at du kjøpte feil størrelse, og det står TYDELIGE skilt og merking i butikken om at undertøy IKKE kan returneres eller byttes. Det er så narsissistisk å mene at regler skal bøyes kun for akkurat deg og litt spesielle og viktige tilfelle. Anonymkode: 2125b...66b Helt enig. Hvor dum går det an å bli... Anonymkode: d8dce...dac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #19 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men disse trusene var forseglet, noe jeg påpekte for de to bak kassen. Forseglet eller ei, det er fortsatt truser. Truser byttes ikke, og i følge deg selv er det jo "greit nok det, selvfølgelig!". Så hva er da problemet? Anonymkode: 0c56a...617 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #20 Del Skrevet 25. juli 2023 Sånn er det i alle butikker. Burde vært en annen løsning på barnetruser. Der kan jo det faktisk tenkes at det innimellom blir kjøpt feil og at man må bytte, uten å åpne pakken. De skulle kanskje ha forseglet pakkene skikkelig slik at det gikk an å bytte Anonymkode: 30263...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå