AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #1 Skrevet 25. juli 2023 De eldste barna har ikke far som lever, og dermed 100% hos meg. De minste drar til sin far ,og jeg planlegger 5 dagers ferie i utlandet senere i år. Barna er rolige og drikker ikke. Begge driver med hest og er gode venninner/søstre. Jeg har en i familien som skal være "verge" og de kan også spise der om de ønsker (10min gåavstand), de kunne også sove der litt men de ville være hjemme. De skal også passe kaninene (2stk). De er pliktoppfyllende. Allikevel har jeg aldri reist fra dem mer enn typisk 1-2 netter i samme by, og vil ringe dem morgen og kveld. Barna ser frem til å styre fortet hjemme,og eldste er flinkere å lage mat enn meg😅 Er det noen som har reist fra nokså store tenåringer i flere dager? 🤔Jeg valgte 5 dager,skulle egentlig være 1uke men synes 5 var nok siden det er første gang. De har ellers ofte vært hos nær familie i annen by når jeg har reist på ferie om sommeren ,men dette er etter ferien og de har skole... De går da i 10 klasse, og eldste på 2 året vgs (hun blir 18 år neste år). Anonymkode: 3c149...c27
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #2 Skrevet 25. juli 2023 Du kjenner barna dine best, og føler du at de greier det fint så hadde jeg gjort det. De har voksne de kan kontakte ved behov, som du sier. Eldste er snart 18 år også, tidligere flyttet vi på hybel da vi var 16. Det går nok kjempefint. Kos deg på tur! Anonymkode: 7e144...646 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #3 Skrevet 25. juli 2023 Er den fritidsreisen så sykt viktig for deg at den ikke kan vente til minst en av ungene dine er myndige? Anonymkode: d34f3...846
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #4 Skrevet 25. juli 2023 Barn i den alderen må jo gjerne bo alene på hybel dersom vgs er langt unna. Jeg tenke det går fint så lenge man har greie barn. Anonymkode: 32402...fb7 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #5 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er den fritidsreisen så sykt viktig for deg at den ikke kan vente til minst en av ungene dine er myndige? Anonymkode: d34f3...846 Ett par måneder gjør ikke barnet noe særlig mer modent… Anonymkode: 32402...fb7 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #6 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er den fritidsreisen så sykt viktig for deg at den ikke kan vente til minst en av ungene dine er myndige? Anonymkode: d34f3...846 Ikke hør på slikt, ts. Enkelte ungdom flytter på hybel fra de er 16 år. Du kjenner barna dine best. At de i tillegg har noen 10 min gangavstand fra seg, er helt topp! Anonymkode: 4226f...145 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #7 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er den fritidsreisen så sykt viktig for deg at den ikke kan vente til minst en av ungene dine er myndige? Anonymkode: d34f3...846 Drit i AB her, TS. Barn blir ikke plutselig voksne og ansvarlige den dagen de fyller 18 år, de blir det fordi de har fått prøvd seg litt her og der gjennom oppveksten. Det er nettopp det du gir dem nå, erfaring under trygge rammer, som gjør at de blir trygge voksne. Anonymkode: 7e144...646 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #8 Skrevet 25. juli 2023 Ut fra det du beskriver så synes jeg dette høres helt ok ut. At det er en «verge» som kan komme på kort varsel hvis det oppstår behov, og som de også kan gå til, er avgjørende. Selv om jentene ikke selv oppsøker fest og fyll, kan det ryktes fort at noen er alene hjemme. Så dere bør snakke sammen om at de ikke forteller /legger ut at de er alene, og heller gir inntrykk av at «vergen» er der mye. Evt om man involverer foreldrene til en klassevenninne slik at det er flere å spille på ved behov. Anonymkode: f4322...1f9 1
anonym111111 Skrevet 25. juli 2023 #9 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er den fritidsreisen så sykt viktig for deg at den ikke kan vente til minst en av ungene dine er myndige? Anonymkode: d34f3...846 Altså, det er jo fint å ha hatt noen netter alene før man flytter for seg selv. Mine barn flyttet for å studere da de var 18. Her er eldste 17 og har i tillegg selskap av et søsken på 15. Tror det går helt fint med 5 dager, når de er flinke til å klare seg selv og lage mat og har forsøkt med 1-2 netter før🙂 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #10 Skrevet 25. juli 2023 Ungdom på den alderen har bare godt av å bli gitt litt ansvar. Er ikke mer enn to generasjoner siden 15 åringer reiste til sjøs. Begge er snart voksne, husk at de som behandles som barn, forblir barn. Anonymkode: 39b11...6d2 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå