AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #1 Skrevet 25. juli 2023 Spoler ein filmen tilbake til 1970- 1980 årene vart det oppfattet som luksus blandt menn om kvinner tok initiativet til sex. Kvinner blei underkuet, på sex, og den skulle helst skje på menn sine premisser 1960- og 1970-årene skjedde hva som siden er blitt kalt en seksuell revolusjon i den vestlige verden. En jente fra bygda blei gravid av en anleggarbeider i 16.-17 års alderen, og slikt blei det selvsagt bygdeprat av, og jenta valgte å flytte fra bygda. Uekte barn er betegnelsen på barn født utenfor ekteskap. Det å få et barn uten å være gift var i mange hundre år sett på som svært umoralsk .Samboerskap (tidligere konkubinat eller papirløst ekteskap) var ikke tillatt i Norge frem til 1972 Spørsmålet er hvordan har igrunnen kvinner flest som opplevde tidligere regime samanlignet med idag taklet omstillngen den sexuelle frigøringen. Det at kvinner idag tar initiativet til sex, og setter ord på sine sexuelle behover har m.a. ført til større forståelse omkring kvinners sexualitet. Anonymkode: ea5b1...400
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #3 Skrevet 25. juli 2023 Formulering av spørsmålsstillinger har aldri vært din sterke side. Prøv i edru tilstand. Anonymkode: 5898b...53e 9 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Formulering av spørsmålsstillinger har aldri vært din sterke side. Prøv i edru tilstand. Anonymkode: 5898b...53e Bekalger ! Tenkte ikkje over at du var svaksynt så du får lest KUN overskriften. Spørsrsmålet er hvordan har igrunnen kvinner flest som opplevde tidligere sexregime samanlignet med idag taklet omstillngen til den sexuelle frigøringen. Det at kvinner idag tar initiativet til sex, og setter ord på sine sexuelle behover har m.a. ført til større forståelse omkring kvinners sexualitet. Anonymkode: ea5b1...400 Anonymkode: ea5b1...400
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager så meget ! Tenkte ikkje over at du var svaksynt så du får lest KUN overskriften. Spørsrsmålet er hvordan har igrunnen kvinner flest som opplevde tidligere sexregime samanlignet med idag taklet omstillngen til den sexuelle frigøringen. Det at kvinner idag tar initiativet til sex, og setter ord på sine sexuelle behover har m.a. ført til større forståelse omkring kvinners sexualitet. Anonymkode: ea5b1...400 Anonymkode: ea5b1...400 Anonymkode: ea5b1...400
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #6 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bekalger ! Tenkte ikkje over at du var svaksynt så du får lest KUN overskriften. Spørsrsmålet er hvordan har igrunnen kvinner flest som opplevde tidligere sexregime samanlignet med idag taklet omstillngen til den sexuelle frigøringen. Det at kvinner idag tar initiativet til sex, og setter ord på sine sexuelle behover har m.a. ført til større forståelse omkring kvinners sexualitet. Anonymkode: ea5b1...400 Anonymkode: ea5b1...400 Ikke overskriften, men akkurat det du skriver der. Totalt uforståelig. Anonymkode: 5898b...53e 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #7 Skrevet 27. juli 2023 Nå svarer jeg ut fra slik jeg tolker spørsmålet ditt, så er godt mulig jeg har misforstått. Denne «seksuelle frigjøringen» har jo ikke skjedd over natten og det jobbes fortsatt aktivt rundt kvinners seksuelle helse. Derfor har samfunnet fått en gradvis tilvenning i takt med utviklingen. Den eldre generasjon tror jeg ikke har vanskelig for å akseptere og takle at det er fokus på kvinners seksuelle helse eller at kvinner kan omfavne sin seksualitet i større grad en tidligere. Mange strever nok mer med å forstå aksepten for at kvinner ukritisk deler så mye som de gjør (Instagram, onlyfans etc.) og hvordan mange kvinner spiller så mye på sin seksualitet og likevel kan oppleve respekt fra samfunnet rundt. Dette var aldri intensjonen med den «seksuelle frigjøringen» for kvinner. Man kan dra til syden uten å legge ut bilde av rumpa i stringtruse og likevel være for at kvinner skal ha en fri seksualitet. Det er bra det er mer fokus på kvinners nytelse, rettigheter og behov. At kvinner kan, på lik linje som menn, søke seksuell nytelse uten at det skal få negative konsekvenser. Dette tror jeg ingen kvinner, hverken de fra tidligere generasjoner eller de unge, har noe i mot. Anonymkode: 1e487...673
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #8 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 26.7.2023 den 0.08): Formulering av spørsmålsstillinger har aldri vært din sterke side. Prøv i edru tilstand. Anonymkode: 5898b...53e Kan ikke du bare godta at du har tosifret IQ og dermed ikke kan forstå komplekse spørsmål, slik som det ts stiller? Det er patetisk at dere skal angripe ts i alle tråder. Anonymkode: d1505...6a5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #9 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kan ikke du bare godta at du har tosifret IQ og dermed ikke kan forstå komplekse spørsmål, slik som det ts stiller? Det er patetisk at dere skal angripe ts i alle tråder. Anonymkode: d1505...6a5 Jeg aksepterte tidlig min høyst middelmådige iq, men likevel forventer jeg at folk som stiller komplekse spørsmål, stiller dem på en leselig måte. Hvorfor avslutter han ikke med spørsmålet, men kommer med en betraktning midt inni der, og hvem er kvinner flest i denne sammenheng? Et semester med retorikk, hadde vært på sin plass. Anonymkode: 5898b...53e 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #10 Skrevet 27. juli 2023 Mulig min IQ er lav i TS sin verden for innlegget og svarene gir ikke mening for meg heller - eller, det vil si jeg TROR jeg skjønner hva TS forsøker få frem men da må jeg JAGGU legge mye god vilje til. Videre tror jeg ikke kvinner som var unge på 60 tallet manglet frigjøring seksuelt sett med woodstock og hippietiden, tvert imot! Men for noen som fortsatt hang fast i små bygder og gamle mønstre og måtte gifte seg osv for å unngå skammen hang det kanskje igjen, og for de tror jeg det fortsatt er slik fordi de ble oppdratt slik. Samtidig tror jeg ikke unge i dag (under 25) er så frigjorte som man vil ha det til, tvert imot syns de generasjonene mellom disse, de som insisterer på å sole seg toppløs og gå i bikini i byn er flaut å se på og litt kleint, de er opptatt av å oppføre seg og ikke stikke seg ut, å passe inn og ordentlighet slik jeg ser det, men igjen er det selvsagt litt forskjell på hvilken del av landet man kommer fra og hvem man henger med. Anonymkode: 23ba7...a30 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå