Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å gå tom for ideer; noen som har en oppskrift på en vegetargryte med kikerter?

Ellers har jeg squash, paprika, aubergine, gulrøtter, tomater og salat hjemme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke oppskrift, men idé: Det finnes mange gode indiske vegetarretter med kikerter... :)

Skrevet

Jeg har ikke den eksakte oppskriften i hodet, men denne gryten har vi ganske ofte, og den er veldig god. :icon_smile:

Hakk løk og hvitløk, surr lett i en gryte. Tilsett squash, gulrot og paprika skåret i passe biter, stek litt til. Ha så i (ferdigkokte) kikerter, en boks tomater, litt rosiner, litt grønnsakbuljong og spisskummen og cayenne etter smak (jeg bruker bare nok cayenne til at det blir litt "varmt", ikke glohett). Kokes til grønnsakene er møre, serveres med couscous.

Skrevet

Couscoussalat! bland kokt couscous med friske urter, kvernet salt og pepper, god olivenolje og litt balsamicoeddik. Tilsett kikerter, lettsurret squash, aubergine, halve cherrytomater, samt litt fetaost fra glass. Spises lunken :) Alle slags grønnsaker kan brukes på denne måten. Spesielt godt synes jeg det er med lettkokt brokkoli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...