Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #1 Skrevet 16. januar 2006 Hva burde jeg bruke for å vaske laminaten med? (vaskemiddel altså?)
Gjest Gjesta Skrevet 16. januar 2006 #2 Skrevet 16. januar 2006 Ikke noe, alt setter stygge flekker (hater laminat) (og parkett) (vil ha fliser overalt)
Gjest Lea Skrevet 16. januar 2006 #3 Skrevet 16. januar 2006 Jeg bruker en liten svett Zalo i vannet. Men som regel holder det fint med en sånn tørrmopp-sak eller støvsuger. Laminaten vi har er i alle fall enkel å vaske. Om du vrir opp filla (eller moppen) skikkelig, slik at den er bare lett fuktig, så blir det ikke striper eller flekker heller.
Gjest gjest1 Skrevet 16. januar 2006 #4 Skrevet 16. januar 2006 En liten dæsj Zalo i vannet, godt oppvridd klut og voila, gulvet er vasket fortere enn jeg rekker å si "støvsuger"..... Ikke blir det striper eller flekker heller......
Arkana Skrevet 16. januar 2006 #5 Skrevet 16. januar 2006 Vi bruker rett og slett Jif Spray & Mopp. Veldig enkelt, ingen flekker.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #6 Skrevet 16. januar 2006 Skal innrømme at jeg ikke vasker laminat ofte (er i to rom vi nesten ikke bruker), men mener å ha oppfattet at nylonvask funker bra. Og så bruker jeg mikrofibermopp med bare vann, og tørrmopper/støvsuger først.
Gjest gjest1 Skrevet 16. januar 2006 #7 Skrevet 16. januar 2006 Skal innrømme at jeg ikke vasker laminat ofte (er i to rom vi nesten ikke bruker), men mener å ha oppfattet at nylonvask funker bra. Og så bruker jeg mikrofibermopp med bare vann, og tørrmopper/støvsuger først. ← Mm, nylonvask er veldig bra Men det viktigste er å vri opp moppen/kluten veldig godt først. Synes laminat er kjempelett å vaske (i motsetninger til fliser med fuger..grøss og gru).
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #8 Skrevet 16. januar 2006 Jeg flyttet inn i hus med laminat, og fikk beskjed av eier at jeg kun skulle bruke syntetisk vaskemiddel på gulvet, ikke grønnsåpe. Så her går det i vaskemidler ala flytende Ajax.
Gjest vimse Skrevet 16. januar 2006 #9 Skrevet 16. januar 2006 Nylonvask, salmiakk(som egentlig ikke anbefales, men det tar fett osv), rent vann, litt sunlightsepe(i sepestykker). Ajax har jeg dårlig erfaring med, på mitt mørke laminatgulv blir det skjoldete, det samme med grønnsepe, og jif spray&mopp, gulvet blir også veldig glatt av det..
Gjest gjest1 Skrevet 17. januar 2006 #10 Skrevet 17. januar 2006 Jeg bruker alltid nylonvask når jeg skal vaske mine gulv. Har både laminat og parkett og det blir ikke skjolder av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå