AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #1 Skrevet 25. juli 2023 For ca 2 uker siden merket jeg en følelse av rusk i det ene øyet. Ubehaget kom og gikk litt men har vært mer konstant nå i det siste. Var først hos optiker da jeg ville utelukke tørre øyne/forandring i syn da jeg bruker briller. Alt var fint der, inkl. trykket. De siste dager har det utviklet seg til en mer konstant stikkende/tidvis sviende følelse ved nedre øyelokk og inn mot øyekroken. Var hos fastlegen i går og han sjekket for fremmedlegeme/sår men fant ingenting. Fikk kloramfenikoldråper selv om jeg ikke fikk inntrykk at det kunne være snakk om infeksjon. Har ikke puss eller rødhet. dette er så plagsomt! Noen som har opplevde noe liknende eller vet hva det kan være? Anonymkode: 94305...67b
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #2 Skrevet 25. juli 2023 Kanskje en begynnelse på sti på øyet? I og med at hverken lege eller optiker finner noe så er det nok ikke noe å bekymre seg over. Gi kloramfenikol noen dager og se om det hjelper. Anonymkode: 0c956...22d 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #3 Skrevet 25. juli 2023 Overgangsalder? Da endrer øynene seg. Er det smertefullt? Har du dunket deg? Hodepine? Anonymkode: 437c2...c90
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Skrevet 26. juli 2023 Har du sjekket stoffskiftet? Det kan gi plager med øynene. Anonymkode: 7a1cf...6c9
ThereGoesBob Skrevet 26. juli 2023 #5 Skrevet 26. juli 2023 Det er viktig at du ikke tar på det for da irriterer du bare mer. Er du veldig forsiktig kan du skyve litt på øyelokkene frem og tilbake et par ganger om der er nok slimveske på innsiden. Hvis du er mye oppe om natten kan du få slike problemer i overgangsfaser. Kan være nerver rundt øyelokkene som er i helspenning. Har hatt noe a`la det samme så sikkert relativt normalt.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Skrevet 26. juli 2023 Jeg er glad i Hylogel mot irritasjon i øyet. Skader ikke å se om det gir deg litt lindring nå som du er så godt undersøkt. Bare ikke bruk det samtidig som kloramfenikolen. La det gå litt tid mellom. Anonymkode: df3fc...178 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Skrevet 26. juli 2023 ThereGoesBob skrev (11 timer siden): Det er viktig at du ikke tar på det for da irriterer du bare mer. Er du veldig forsiktig kan du skyve litt på øyelokkene frem og tilbake et par ganger om der er nok slimveske på innsiden. Hvis du er mye oppe om natten kan du få slike problemer i overgangsfaser. Kan være nerver rundt øyelokkene som er i helspenning. Har hatt noe a`la det samme så sikkert relativt normalt. Er bare 30, så tviler på overgangsalder. Husker du hvor lang tid det tok før det gav seg? Gjorde du noe for at det skulle gi seg? Anonymkode: 94305...67b
ThereGoesBob Skrevet 26. juli 2023 #8 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er bare 30, så tviler på overgangsalder. Husker du hvor lang tid det tok før det gav seg? Gjorde du noe for at det skulle gi seg? Anonymkode: 94305...67b Mente overgang fra å sove om natten til å sove på dagtid hvis du gjør det. Jeg har hatt noe slikt mange ganger men det går alltid over av seg selv. Det føles som at det er et fremmedlegeme der inne som irriterer mens det i realiteten ikke er det. Men om det du har er det samme blir bare gjetning.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #9 Skrevet 27. juli 2023 Jeg ville bedt om henvisning til øyelege for å få det sjekket. Anonymkode: a70ce...08a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå