Gå til innhold

Hund som kokker og prøver å glefse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden har plutselig begynte å jakke på meg. Slikker også på armene mine (ikke brukt krem el.). Noen ganger når jeg dytter hunden vekk, så "glefser" hun etter meg. Ikke aggressiv glefs eller tegn på bitt, men akkurat som hun blir irritert og vil si i fra. Hun er sterilisert for flere år siden. Så har neppe noe å gjøre med løpetid osv.

Anonymkode: 4fe00...6b1

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hunden har plutselig begynte å jakke på meg. Slikker også på armene mine (ikke brukt krem el.). Noen ganger når jeg dytter hunden vekk, så "glefser" hun etter meg. Ikke aggressiv glefs eller tegn på bitt, men akkurat som hun blir irritert og vil si i fra. Hun er sterilisert for flere år siden. Så har neppe noe å gjøre med løpetid osv.

Anonymkode: 4fe00...6b1

Håper du får svar her. Det finnes folk her inne som har temmelig peiling. Jeg har ikke erfaring med akkurat dette. At du opplever dette som negativ adferd er ikke vanskelig å forstå.. Korrigering deretter tipper jeg. Lykke til.

Endret av PITTY
Skrevet

Ikke noen ekspert, men det kan være tegn på stress. Min hund gjør også dette noen ganger hvis hun er overstimulert eller veldig trøtt. Hun peser og er urolig i tillegg, så veldig tydelig stresset hund. Hun biter og jokker kun på meg i disse tilfellene, ikke på de andre i familien. Jeg gir henne beskjed om å gå og legge seg i senga, og da ligger hun snart og snorker. 

Skrevet

Hvor gammel er den? Har du vært hos veterinære for å utelukke at det er noe galt? (Ryggproblematikk, nerver i klem o.a.) Har selv opplevd hund med endret oppførsel. Viste seg å være problemer med L7. 

Hvis det ikke er fysisk, ville jeg lett etter en instruktør som kan evaluere deg og hunden sammen. Deretter sette opp et treningsregime som du må følge. Se etter instruktør som har resultater å vise til. Ikke bare en som har tatt et teoretisk kurs. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dyrlegesjekk først og fremst... 

Anonymkode: 2441f...a6b

Skrevet

Det er litt lite informasjon til å si så mye. Som andre sier så kan et dyrlegebesøk være lurt hvis dette har kommet plutselig, for å utelukke at det er sykdommer/smerte bak atferden.

Jukking er som regel tegn på stress. Da blir nøkkelen og finne årsaken til stresset. Det kan være frustrasjon, usikkerhet, smerte, understimulering, endringer i miljøet.... 

Jeg ville også sluttet å dytte på henne siden hun reagerer.

Det kan også være lurt å få hjelp av en atferdsterapeut. (Merk at resultater innen hundesport ikke er så relevant for det å kunne hjelpe med atfersdproblemer).

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk for svulst i hjernen.

Anonymkode: c4058...cc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...