Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere sett denne: https://www.forbrukerradet.no/tester/solkrem-2023

Sitat

(Nettavisen)

Merker som Cosmica, Nivea og Piz Buin er blant verstingene, ifølge en stor solkremtest utført av Forbrukerrådet.

Det er de kjemiske UV-filtrene octocrylene og benzophenone som skaper bekymring når de brukes i kosmetiske produkter som for eksempel solkrem. Grunnen er at de mistenkes å være hormonforstyrrende og mulig kreftfremkallende for mennesker.

Jeg har selv brukt Cliniderm som jeg mener fikk smilefjes i tidligere tester. Bestilte meg akkurat en ny tube, siden jeg snart er tom. Blir nok å returnere den, å heller kjøpe Derma.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De årlige testene kommer altfor sent!

Anonymkode: 437ae...7bb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker Cliniderm, driter i hva de skriver. Alle solkremer er kreftfremkallende, så da er det samme shit hvilket merke du bruker.

Anonymkode: 4906b...4fb

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det egentlig viktigere at faktoren er bra, enn hva som er i de. Synd det ikke gjøres tester som sjekker både miljø, helse og beskyttelse. Og at de er mulig å stryke utover uten kliss eller man blir hvit. En skikkelig total-test!
La roche posay, som jeg har brukt i alle år, er utsolgt overalt så må finne alternativ før sydentur. Men blir ikke klok på hva jeg bør velge. 

Anonymkode: fd603...d3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...