Lillefryd Skrevet 25. juli 2023 #1 Skrevet 25. juli 2023 Trenger noen råd og vil lufte dette om dere kanskje har vært i samme situasjon. Vet egentlig svaret på det selv, men ikke sikkert der samsvarer med øvrigheten og er åpen for nye perspektiver. Derfor kommer denne. Ønsker kun konstruktive svar. Er sammen med en kar og vært sammen i ett år og vi bor ikke sammen. Han har 3 barn fra før av på 13,17 og 20. Jeg ei på 10. I helgen var vi på en liten helgeerie. Seks stykk. 17 åringen ville gjøre noe annet da hun var invitert på noe annet. Vi reiste resten. Hans barn hadde satt alle premisser for hvem som skulle bo sammen og hva som skulle skje på turen i forkant. Jeg og min datter ble litt femtehjul på vognen, men det kom litt overraskende på meg. Guttungen på 13 bestemte hvem som skulle sitte i bilene og hadde et ekskluderende uttrykk og oppførsel overfor min 10 åring. Dette til tross for at de to har omgått hverandre i halvt år uten problemer. Det ble rart for hun på 10 år. Søsteren hans på 20 og kjæresten på samme alder dannet seg også ei gruppe sammen med han på 13. Jeg og min datter ble gående litt alene om man kan si det sånn. De hadde satt premissene for alt. Faren sto midt i mellom og jeg ga beskjed til han om at dette ikke var greit av hans etterkommere. Han kom da inn med at jeg måtte ha forståelse for dette osv og at guttungen hadde behov for å bestemme dette. Men hva med min 10 åring. Jeg tenker at dette ikke var en god opplevelse for oss. Det frister ikke akkurat til en ny tur. Jeg forholdt meg rolig overfor barna hans, men oppfordret at vi fikk diskutere og høre på alle om fordeling. Vi har omgått hverandre i halvt år alle sammen, men dette var første tur på alle. Reiste med sønnen på 13 uten problemer i vår. Brått er han en voksenperson som skal ta avgjørelser og få bestemme alt. Jeg ga klar beskjed at her må alle bli hørt og inkludert. Men sønnen på 13 fikk styre showet av faren. Han hadde et sterkt "markeringsbehov:der han også mente at faren skulle tatovere de ekte barnas navn og startet å snakke om hvem som skulle arve ting etter faren. Det var veldig viktig for han og ikke at det er så farlig. Men det var spesielt..Når jeg tok dette opp med faren at han ikke skal få styre showet om hvor folk skal sitte i biler, sove etc. Sa faren at dette måtte han jo få lov til.. Der hans 13 åring bevisst ville pushe ut min 10 åring ved å finne på løgner om henne at hun ikke satt stille I bilen etc. Var intens etc. Noe som ikke stemte. Jeg sa at om dette hadde vært min datter hadde jeg umiddelbart sagt fra at alle må med osv. Hva tenker dere? Faren står fortsatt på at jeg må ha forståelse for 13 åringen behov.. Jeg selv har stor toleranse for mye og har åpnet mitt hjem med stor varme og inkludering her hjemme. Jeg mener at dette må læres alle. Lik jeg gjør med min datter. Hva mener dere? Når han ser at han får lov denne gang uten og bli veiledet satt rammer for hvordan skal dette bli fremover? I
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #2 Skrevet 25. juli 2023 Tenker at faren må på banen og ikke være en slappfisk. Ser samme greiene her. Faren spør hva ungene vil og de får lov til alt omtrent, alt skal gå på deres premisser. Ingen spørsmål om hva vi som familie vil gjøre! Jeg får alltid høre om planene sist, og blir spurt til sist. Han skjønner ikke hva problemet er, for i følge han så blir jeg jo invitert…😤🫠 vet ikke hva man skal gjøre med slike mannfolk altså.. finne seg noen barnløse menn kanskje ? Anonymkode: 89816...1ca 6
Perle Skrevet 25. juli 2023 #3 Skrevet 25. juli 2023 (endret) Du kaster jo datteren din ”under bussen” fordi du vil ha et "mannfolk". Tragisk og dysfunksjonelt. Hun er en liten jente, hvis din eneste oppgave er å ta vare på. Endret 25. juli 2023 av Perle leifer 12 2
Lillefryd Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2023 Helt enig Perle. Det jeg sa i fra om. Så fremover er ikke det aktuelt med slike turer. Helt uaktuelt å gjøre fremover om ikke alle blir hørt.. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #5 Skrevet 25. juli 2023 Tenker at her er det en 13-åring som ikke er helt klar for at pappa har ny kjæreste og bonusdatter… Anonymkode: 9d7d1...518 6 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #6 Skrevet 25. juli 2023 Perle skrev (4 minutter siden): Du kaster jo datteren din ”under bussen” fordi du vil ha en mann. Hun er en liten jente, hvis din eneste oppgave er å ta vare på henne. Helt riktig! Slutt å leke familie med typen, og sett din datter i sentrum. Dere kan møtes uten unger. Anonymkode: 9477f...2fb 3 1
Lillefryd Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2023 Anonym bruker. Har gått smertefritt i halvt år. Selv er han bare hos faren noen helger ettersom alt annet er spennende..
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #8 Skrevet 25. juli 2023 Du vet nå at å flytte sammen ikke er aktuelt. Anonymkode: 23ca2...4d6 6 2
Lillefryd Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #9 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt riktig! Slutt å leke familie med typen, og sett din datter i sentrum. Dere kan møtes uten unger. Anonymkode: 9477f...2fb Ja. Han mente at jeg overreagerer osv. Ungenes ønsker måtte i sentrum. Helt ugreit. Vi ble jo invitert med og det gjentar seg ikke med slikt.
Lillefryd Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #10 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vet nå at å flytte sammen ikke er aktuelt. Anonymkode: 23ca2...4d6 Absolutt ikke. Det skjer ikke. 1
Lillefryd Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #11 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Helt riktig! Slutt å leke familie med typen, og sett din datter i sentrum. Dere kan møtes uten unger. Anonymkode: 9477f...2fb Veldig enig! Det er sagt i fra om
Lillefryd Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #12 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tenker at faren må på banen og ikke være en slappfisk. Ser samme greiene her. Faren spør hva ungene vil og de får lov til alt omtrent, alt skal gå på deres premisser. Ingen spørsmål om hva vi som familie vil gjøre! Jeg får alltid høre om planene sist, og blir spurt til sist. Han skjønner ikke hva problemet er, for i følge han så blir jeg jo invitert…😤🫠 vet ikke hva man skal gjøre med slike mannfolk altså.. finne seg noen barnløse menn kanskje ? Anonymkode: 89816...1ca Har du barn fra før?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #13 Skrevet 25. juli 2023 Far kommer nok ikke til å endre seg; det er slik de fleste fedre ender opp. Selvfølgelig er 13-åringen sjalu og kanskje også bitter på den nye situasjonen. Han er vandt til å bli satt i sentrum siden søsknene er så mye eldre, og plutselig braker du og "lillesøster" inn i livet hans. Én ting hadde vært om du hadde en sønn på hans alder, men en yngre jente er jo det siste en gutt på den alderen er interessert i. Han vil på tur med "sin" familie slik det "alltid" har blitt gjort, der alle sitter i sine gamle seter og bestemmer sammen innad i "familien". Du og din datter er da ikke inkludert. Her er det du som må ta et valg - enten må du belage deg på et distanseforhold, eller så må du slå opp. Rett og slett. Det finnes en tredje mulighet som sjeldent fungerer, nemlig mekling. Som sagt så er ofte dette en tapt innsats. Denne familien har fungert sånn i 13 år. Sønnen kjenner ikke til annet. Du bringer ikke inn noe positivt i livet hans bortsett fra hodebry og tanker/meninger han mest sannsynlig er uenig i. Dermed tror jeg ikke han har planer om å endre seg. Far har nok heller verken ønske/behov om å være strengere, ettersom han heller vil skuffe deg enn å skuffe sønnen (som da kan ha en mor han "rømmer" til). Derfor mener jeg at den eneste fremtiden der du og han er sammen, er en der du aksepterer denne familien slik den er og ikke forventer annet. På den turen her forventet du at familiedynamikken skulle endre seg, det var en feil. De kommer nok ikke til å endre seg noensinne. Kan du ta til takke med familien slik som den er? Hvis svaret er nei bør du slå opp. Hvis svaret er ja må du bare forholde deg til denne familien og håpe på at du får noen øyeblikk som er minneverdige oppi det hele. Dating etter barn/40+ er dessverre ingen dans på roser. Anonymkode: 3c628...844 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #14 Skrevet 25. juli 2023 Lillefryd skrev (8 minutter siden): Ja. Han mente at jeg overreagerer osv. Ungenes ønsker måtte i sentrum. Helt ugreit. Vi ble jo invitert med og det gjentar seg ikke med slikt. Når dere er invitert med er det naturlig at det er andre som allerede gar planlagt et program.og praktisk gjennomføring. Så får heller du og datteren din invitere til arrangementer hvor dere setter dagsorden. Anonymkode: 581c6...7fa 2
Lillefryd Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #15 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Far kommer nok ikke til å endre seg; det er slik de fleste fedre ender opp. Selvfølgelig er 13-åringen sjalu og kanskje også bitter på den nye situasjonen. Han er vandt til å bli satt i sentrum siden søsknene er så mye eldre, og plutselig braker du og "lillesøster" inn i livet hans. Én ting hadde vært om du hadde en sønn på hans alder, men en yngre jente er jo det siste en gutt på den alderen er interessert i. Han vil på tur med "sin" familie slik det "alltid" har blitt gjort, der alle sitter i sine gamle seter og bestemmer sammen innad i "familien". Du og din datter er da ikke inkludert. Her er det du som må ta et valg - enten må du belage deg på et distanseforhold, eller så må du slå opp. Rett og slett. Det finnes en tredje mulighet som sjeldent fungerer, nemlig mekling. Som sagt så er ofte dette en tapt innsats. Denne familien har fungert sånn i 13 år. Sønnen kjenner ikke til annet. Du bringer ikke inn noe positivt i livet hans bortsett fra hodebry og tanker/meninger han mest sannsynlig er uenig i. Dermed tror jeg ikke han har planer om å endre seg. Far har nok heller verken ønske/behov om å være strengere, ettersom han heller vil skuffe deg enn å skuffe sønnen (som da kan ha en mor han "rømmer" til). Derfor mener jeg at den eneste fremtiden der du og han er sammen, er en der du aksepterer denne familien slik den er og ikke forventer annet. På den turen her forventet du at familiedynamikken skulle endre seg, det var en feil. De kommer nok ikke til å endre seg noensinne. Kan du ta til takke med familien slik som den er? Hvis svaret er nei bør du slå opp. Hvis svaret er ja må du bare forholde deg til denne familien og håpe på at du får noen øyeblikk som er minneverdige oppi det hele. Dating etter barn/40+ er dessverre ingen dans på roser. Anonymkode: 3c628...844 Akkurat det jeg selv også tenker... Men neste dame med barn blir også et problem for 13 åringen..når det er sagt så er det ikke noe han har valgt i livet sitt.. hva om han treffer en uten barn som vil ha barn. Ja, det er ingen dans på roser. Forventet ikke at familiedynamikk skulle være rosa. Til tross for at alt har gått smertefritt i et halvt år. Brått ble nok 13 åringen sjalu..ja. Samtidig er jeg en positiv person for han. Gjør mange aktiviteter med han. Noe moren hjemme ikke orker osv..
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #16 Skrevet 25. juli 2023 Lillefryd skrev (55 minutter siden): Anonym bruker. Har gått smertefritt i halvt år. Selv er han bare hos faren noen helger ettersom alt annet er spennende.. Her har du forklaringen. Far forsøker å gjøre ferien til beste for sine barn, som han ser sjelden. Tipper datteren din er hos deg hele tiden ? Uansett, så er du ansvarlig for at din datter får en god opplevelse- skjønner dere hadde vær deres bil, hadde tatt med meg barnet og funnet på noe annet. Anonymkode: 42bba...0f6
Perle Skrevet 25. juli 2023 #17 Skrevet 25. juli 2023 (endret) Lillefryd skrev (40 minutter siden): Akkurat det jeg selv også tenker... Men neste dame med barn blir også et problem for 13 åringen..når det er sagt så er det ikke noe han har valgt i livet sitt.. hva om han treffer en uten barn som vil ha barn. Ja, det er ingen dans på roser. Forventet ikke at familiedynamikk skulle være rosa. Til tross for at alt har gått smertefritt i et halvt år. Brått ble nok 13 åringen sjalu..ja. Samtidig er jeg en positiv person for han. Gjør mange aktiviteter med han. Noe moren hjemme ikke orker osv.. Hvilken releveans har dette for deg og din datter? Bruk all din tid og ökonomi på dere to, ikke på en ubruklig mann med tre store barn. Endret 25. juli 2023 av Perle 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #18 Skrevet 25. juli 2023 Høres helt latterlig ut Anonymkode: f104d...1d9 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #19 Skrevet 25. juli 2023 Hvordan kunne du akseptere dette? Anonymkode: 13065...8ae 1
BobbySocks Skrevet 25. juli 2023 #20 Skrevet 25. juli 2023 Pappaen er en tivolipappa som ikke vil sette grenser. Han hadde fått reist alene heretter, jeg godtar ikke slik oppførsel hverken fra 13 åringer eller fedre. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå