Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er like bra å føde rundt juletider, og rundt nyttår, som ellers i året? Eller er det mindre folk på jobb på Føden da, sånn at man kan risikere å f.eks. ikke bli igangsatt osv? 

Anonymkode: 50ba5...099

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er mindre på jobb, men som regel mindre fødende også. 

Anonymkode: 21ccd...3c0

Skrevet (endret)

Det er som regel få fødsler i jula, så fødevdelingen har som regel god kapasitet selv om de er litt færre ansatte på.

Endret av Lorieen
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde termin rundt julaften, men fødte rett etter nyttårsaften. Det var veldig god kapasitet på både fødeavdelingen og barsel. 

Anonymkode: 85367...e5c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt det kan være veldig koselig å føde rundt da faktisk🥰 

Anonymkode: 53528...0a9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde termin 28. desember, skulle bli satt i gang over nyttår, men måtte vente helt til siste dag overtid, 10.01., fordi det var fullt på føden 🤷‍♀️

Anonymkode: 9ebe2...aff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte på lille julaften. Det var fullt på føden... Måtte reise til et annet sykehus, hadde en kjempefin opplevelse der 🙂

Anonymkode: 144ac...09a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på om det er like bra å føde rundt juletider, og rundt nyttår, som ellers i året? Eller er det mindre folk på jobb på Føden da, sånn at man kan risikere å f.eks. ikke bli igangsatt osv? 

Fødte midt i desember og var på barsel til lillejulaften. Var jævlig. Men så er KK i Bergen generelt jævlig da. 

De var sinnsykt travle og sure de som jobbet der. Det var nye folk HELE tiden. Lover deg. Annen hver time var det en ny jordmor. Og jordmødrene lekte tydeligvis en interessant versjon av hviskeleken noe

som betød at beskjeder bare delvis gikk fra ene vakt til andre. Var helt ekstremt. 

Anonymkode: e51a3...f34

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Venninna mi ble iallfall igangsatt på nyttårsaften i Oslo og sa hun fikk god oppfølging :) (Baby ble født dagen etter 01.01)

Det varierer nok fra år til år hvor mange som skal føde og fra sted til sted hvor mange som jobber. Mulig de har bedre dekning feks i Oslo enn på et lite sted når det er ferietid. 

Anonymkode: 299c8...840

AnonymBruker
Skrevet

Fødte 8. desember. Var skikkelig koselig på barsel. Fikk enerom med pappaen siden det var så få andre der. Pleierne hadde masse tid, så vi ble avlastet på natten for å sove. Skulle hente pumpeutstyr på natten og gikk forbi rommet hvor de har sofa osv, å der satt det ei å kosa med en liten baby og så på juleprogram 🥰 MEN man vet aldri hvordan det blir. Brått er det en babyboom. 

Anonymkode: 80b16...23b

AnonymBruker
Skrevet

Ikke jul, men påske. Ble bedt om å vente to dager med igangsettelse fordi det er færre leger på vakt når poliklinikkene er stengt.

Anonymkode: 8203c...0e9

AnonymBruker
Skrevet

Fødte en uke før julaften ca. Var rolig og stille på føden, fikk hjelp på natt hvis de hadde tid. Mindre by i sør Norge. Men tror dette varierer fra føde til fødeavd.

Anonymkode: 3d971...7ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fødte midt i desember og var på barsel til lillejulaften. Var jævlig. Men så er KK i Bergen generelt jævlig da. 

De var sinnsykt travle og sure de som jobbet der. Det var nye folk HELE tiden. Lover deg. Annen hver time var det en ny jordmor. Og jordmødrene lekte tydeligvis en interessant versjon av hviskeleken noe

som betød at beskjeder bare delvis gikk fra ene vakt til andre. Var helt ekstremt. 

Du må ha vært maks uheldig da.. For min opplevelse av KK er rake motsetningen. Sist hadde jeg samme jordmor hele hennes skift + en jordmor- student. Neste skift hadde jeg også samme jordmor. De var kjempe hyggelig. Tente lys i vinduene om kvelden og gjorde rommet skikkelig koselig! Har kun hatt lignende gode opplevelser alle mine 3 fødsler på KK. Etter ene fødselen låg jeg der i 4 uker. Såg ikke en sur mine på noen. 

Anonymkode: 6c1a0...3ce

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte i begynnelsen av desember. Helt annen opplevelse enn i begynnelsen av februar. Jordmor sa at desember var den desidert roligste mnd i året. 

Anonymkode: 1fc54...a16

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er stort sett mer behagelig siden det er færre fødende da 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

KK i Bergen har jeg gitt 2 sjanser resterende er født på Voss nettopp pga at KK = rot og en føler seg kun til bry. Andre fødselen min på KK endte med at Jordmor som tok imot oss ikke fikk forlenget vikariat. 
Hadde ikke problemer med skifte av jordmor på vakt men så føder jeg kjapt (lengste VF tok 45 min). De dreit i at jeg hadde gitt klar beskjed om at jeg ikke ville ha studenter m m

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du må ha vært maks uheldig da.. For min opplevelse av KK er rake motsetningen. Sist hadde jeg samme jordmor hele hennes skift + en jordmor- student. Neste skift hadde jeg også samme jordmor. De var kjempe hyggelig. Tente lys i vinduene om kvelden og gjorde rommet skikkelig koselig! Har kun hatt lignende gode opplevelser alle mine 3 fødsler på KK. Etter ene fødselen låg jeg der i 4 uker. Såg ikke en sur mine på noen. 

Merkelig. Jeg hadde kun nye fjes hver dag. Ingen ante noe om noe. Barnet var overopphetet en morgen muligens feber. Sa Hun skulle si til neste vakt at de skulle måle igjen. Neste vakt hadde ikke hørt om noe sånt og jeg måtte mase og passe på. 

Men du var neppe på barsel 1?

AnonymBruker
Skrevet

Fødte førstemann i romjula. Fikk ikke innrykk av at det var veldig travelt. 

Anonymkode: 0c158...ee8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Samme gode erfaring som deg. Syns det er så unødvendig med de som har født en eller to ganger på KK og så føler seg berettighet til å idioterklære hele klinikken. Det er en av landets største fødesteder. Selvsagt er mange misfornøyde - men det betyr ikke at alle negative enkeltopplevelser er representative.

Anonymkode: e97bb...380

AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (23 timer siden):

Er stort sett mer behagelig siden det er færre fødende da 🙂

Hvorfor er det slik? Folk puler jo året rundt liksom . . .

Anonymkode: adb4f...a69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...