AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #1 Skrevet 25. juli 2023 Vil si først at jeg er veldig glad i samboeren min, men jeg er også glad i å ha tid alene. Før jeg var sammen med han var jeg vant til å være alene omtrent hele tiden. Det var litt ensomt av og til, men jeg lærte meg å trives i eget selskap og finne på ting alene. Jeg og samboer bor sammen og er sammen omtrent hele tiden når vi ikke er på jobb. Jeg har veldig lite venner hvor vi bor og han oppsøker ikke vennene sine så mye + at han har ikke så mange. Jeg syns det er litt godt å ha tid til meg selv og være alene når han er på jobb, mens han ofte savner meg når han er borte og ringer meg ofte flere ganger i løpet av arbeidsdagen sin. Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i å snakke i tlf heller, så det gjør ikke saken bedre. Hvis vi kan ha en ordentlig samtale eller snakke om noe viktig syns jeg tlf samtaler er greie, men når det bare blir at samboer driver å fjaser og tuller, snakker med kollegaer samtidig som med meg på tlf, og det blir til slutt bare snakk om hva vi skal ha til middag eller hvor lenge det er til han er ferdig på jobb da syns jeg det er veldig irriterende, fordi jeg føler jeg bare sitter og kaster bort "alenetid" på "smalltalk" i tlf med min egen samboer... En liten stund med slikt er greit, men når det begynner å bli over 15 min vet jeg ikke hva jeg skal si lengre. Noen andre som har opplevd lignende? Hvordan si dette på en grei måte som ikke sårer? Anonymkode: c7d81...9b8 3
Andro Skrevet 25. juli 2023 #2 Skrevet 25. juli 2023 Jeg fikser ikke denslags jeg. Hvilken jobb har han der dette er mulig? Har aldri hatt tid til eller interesse av privattelefoner i arbeidstida, ikke ut over nødvendige beskjeder i alle fall. 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #3 Skrevet 25. juli 2023 Å du et heldig ❤️🥺 Anonymkode: 77add...d32 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #4 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vil si først at jeg er veldig glad i samboeren min, men jeg er også glad i å ha tid alene. Før jeg var sammen med han var jeg vant til å være alene omtrent hele tiden. Det var litt ensomt av og til, men jeg lærte meg å trives i eget selskap og finne på ting alene. Jeg og samboer bor sammen og er sammen omtrent hele tiden når vi ikke er på jobb. Jeg har veldig lite venner hvor vi bor og han oppsøker ikke vennene sine så mye + at han har ikke så mange. Jeg syns det er litt godt å ha tid til meg selv og være alene når han er på jobb, mens han ofte savner meg når han er borte og ringer meg ofte flere ganger i løpet av arbeidsdagen sin. Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i å snakke i tlf heller, så det gjør ikke saken bedre. Hvis vi kan ha en ordentlig samtale eller snakke om noe viktig syns jeg tlf samtaler er greie, men når det bare blir at samboer driver å fjaser og tuller, snakker med kollegaer samtidig som med meg på tlf, og det blir til slutt bare snakk om hva vi skal ha til middag eller hvor lenge det er til han er ferdig på jobb da syns jeg det er veldig irriterende, fordi jeg føler jeg bare sitter og kaster bort "alenetid" på "smalltalk" i tlf med min egen samboer... En liten stund med slikt er greit, men når det begynner å bli over 15 min vet jeg ikke hva jeg skal si lengre. Noen andre som har opplevd lignende? Hvordan si dette på en grei måte som ikke sårer? Anonymkode: c7d81...9b8 Det eneste jeg er nysgjerrig på er hvilke typer jobb dere har som kan «fjase på telefonen» og å verdsette «alenetid»? Det burde være mer enn god nok grunn å si at du er på jobb og sett deretter telefonen på «ikke forstyrr». Anonymkode: 2e858...ffb 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #5 Skrevet 25. juli 2023 Du kan si at andre ansatte har kommet med noen negative bemerkninger.....og si at det er ubehagelig å ta telefonen så ofte. -Og du har jo faktisk arbeidsplikt, arbeidsgiver betaler deg jo ikke for at du skal bruke tilsammen flere timer i uka på å snakke vissvass med kjæresten din Anonymkode: 46beb...1df 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #6 Skrevet 25. juli 2023 Jeg har av og til «dødtid» mellom pasienter eller det er pasienter som uteblir fra timen sin, men jeg ville ikke tenkt på å bruke denne tiden på å ringe mannen min eller en venninne for å snakke om løst og fast. Hva i all verden slags jobb har han der han kan bruke tid på å ringe flere ganger daglig uten å ha noe viktig på hjertet? Og hva er poenget? Anonymkode: 370d0...5e8 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #7 Skrevet 25. juli 2023 Det er teknisk mulig for oss begge å ringes mens vi er på jobb men det gjør vi aldri. I tillegg til at det neppe blir rom for å være særlig flørtete når kolleger er i nærheten er det også lite respektfullt overfor dem å risikere å overhøre flørt. Det skjer av og til at de mindreårige barna til kolleger ringer på jobben men selv da er det veldig korte samtaler. Vi har mye kontakt enkelte dager på jobb men kun på melding eller via sosiale medier. Anonymkode: 475ce...650
Blåttvann Skrevet 25. juli 2023 #8 Skrevet 25. juli 2023 Hadde klikka for meg. 🤯 Lurer på hva du/dere jobber med som har tid til dette. 😅 Uansett hadde jeg bare sagt til han at det har blitt strengere på jobb og at man ikke får prate i privattelefonen lenger. 2
Duff Skrevet 25. juli 2023 #9 Skrevet 25. juli 2023 Det hadde jeg ikke orka. Du må rett og slett være litt tydelig på at du ikke liker å snakke i telefonen med mindre det er noe helt spesielt. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #10 Skrevet 25. juli 2023 Hm. Kanskje han gjør det fordi han er bekymret for deg, og er redd du føler deg alene og trist? At han ikke helt skjønner at du faktisk nyter og behøver denne tiden alene? Det kan hende, at han tror han er snill og omsorgsfull som ringer og holder deg med selskap. Folk har det med å forstå andre gjennom seg selv. En som trenger mye sosial omgang kan fort tro du har det fælt som er alene. Snakk med ham? Anonymkode: fe624...d93 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #11 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det eneste jeg er nysgjerrig på er hvilke typer jobb dere har som kan «fjase på telefonen» og å verdsette «alenetid»? Det burde være mer enn god nok grunn å si at du er på jobb og sett deretter telefonen på «ikke forstyrr». Anonymkode: 2e858...ffb Her tror jeg det ble en misforståelse når du leste innlegget. Han ringer meg når han er på jobb og jeg er hjemme. Jeg har aldri tid eller mulighet i min jobb til å snakke i tlf. Men han jobber i en stor bedrift og har ikke kundekontakt i jobben sin slik som jeg har, så han har mulighet til å snakke i tlf samtidig som han jobber. Anonymkode: c7d81...9b8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #12 Skrevet 25. juli 2023 Ser det var mange som misforsto meg her og tror vi snakker i tlf når vi begge er på jobb... Det er når kun han er på jobb og jeg er hjemme at han ringer til meg. Og da vil jeg som regel helst bare slappe av hjemme og jeg ser ikke poenget i at vi skal snakke sammen flere ganger i løpet av arbeidsdagen hans. Jeg er jo sammen med han hele tiden når han er hjemme så om vi ikke snakker mens han er på jobb utenom hvis det er noe viktig så klart, så ser jeg ikke noe galt i det... vet bare ikke hvordan man skal si det/ forklare det på en god måte.. Anonymkode: c7d81...9b8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #13 Skrevet 25. juli 2023 Hvor lenge har dere vært samboere/sammen? Anonymkode: 1ff04...c6f
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #14 Skrevet 25. juli 2023 Om mannen ringer meg i arbeidstiden, da er det nesten livet om å gjøre. Anonymkode: 9409d...da4 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #15 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ser det var mange som misforsto meg her og tror vi snakker i tlf når vi begge er på jobb... Det er når kun han er på jobb og jeg er hjemme at han ringer til meg. Og da vil jeg som regel helst bare slappe av hjemme og jeg ser ikke poenget i at vi skal snakke sammen flere ganger i løpet av arbeidsdagen hans. Jeg er jo sammen med han hele tiden når han er hjemme så om vi ikke snakker mens han er på jobb utenom hvis det er noe viktig så klart, så ser jeg ikke noe galt i det... vet bare ikke hvordan man skal si det/ forklare det på en god måte.. Anonymkode: c7d81...9b8 Fortell han dette? Fokuser på at du føler behov for helt ro og trenger å bare være alene og tømme hodet for å slappe helt av og lade batteriene. Sånn at han kan forstå at det er omtanke i å la deg få ha litt helt uforstyrret tid. Du trenger ikke fokusere eller snakke om hva du ikke ønsker deg. Hva du ikke vil han skal gjøre. Si heller hva du trenger, og hvorfor det Anonymkode: fe624...d93 2 3
Blåjojo Skrevet 25. juli 2023 #16 Skrevet 25. juli 2023 Du kan si at du ønsker å ha litt tid alene og at samtaler på tlf er slitsomt for deg. Dessuten kan dere jo ikke ha noe som helst å snakke om når han kommer hjem, for du har jo fått løpende oppdateringer i løpet av dagen. Bruk som unnskyldning at du skal dusje, lage mat, vaske eller henge opp tøy og at dere får snakkes når han kommer hjem. Og du er jo ikke forpliktet til å svare hver gang han ringer. Hadde en kjæreste for noen år siden som holdte på sånn, så skjønner problemet ditt. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #17 Skrevet 26. juli 2023 Jeg hadde trolig fått følelsen av at mannen skulle sjekke hva jeg drev med hvis han hadde ringt meg hjemme flere ganger daglig, altså litt kontrollerende og ikke det minste sjarmerende. Selv om han ikke har kundekontakt er det vel forventet at han skal jobbe, og ikke bruke tid på å fjase i telefonen med samboer? Anonymkode: 370d0...5e8 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #18 Skrevet 26. juli 2023 Si at dere kan snakkes når han er hjemme. Du trenger litt alenetid, og det er jo fint for dere begge at du tar alenetiden mens han er på jobb. Hvis du er på telefon "hele dagen" må du rett og slett ha fred senere på dagen. Legg også til at du er en person som trenger alenetid, og at det ikke har noe med HAN personlig. Anonymkode: ce2db...f46
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #19 Skrevet 26. juli 2023 Unnskyld st jeg spør men er han kontrollfreak? Anonymkode: 0e895...dde
Laraa Skrevet 26. juli 2023 #20 Skrevet 26. juli 2023 Du må jo bare si ifra. Når dere er samboere og glade i hverandre tipper jeg dere har tillit nok til å snakke sammen om alt mulig? Jeg var den som alltid ringte samboeren min. Jeg var et par måneder uten jobb og hadde ennå ingen venner ( var helt ny i byen) så jeg ringte masse. Tilslutt sa han: vi kan gjerne snakke sammen. Det er ikke det at det du vil snakke om ikke er viktig, men jeg har ikke tid til å snakke om det når jeg står midt oppe i ting på jobb. Det må nesten vente til jeg kommer fra jobb. Spise middag, deretter snakke om ting og tang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå