Gå til innhold

Søker noen som har møtt motstand

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd mye i livet og jeg føler ikke at jeg kan relatere meg til andre pga det. Går det an å si at jeg søker noen som har møtt litt motstand? Er det grammatisk riktig? Jeg tror de som har møtt mostand er mer empatiske og mindre unnvikende

Anonymkode: fc63c...a8f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du fort kan havne i et dårlig og negativ miljø på den måten. Ta vare på deg selv. 

Anonymkode: 2ccc9...1a4

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror jeg hadde ordlagt meg veldig annerledes, såfremt ikke målet ditt er å møte eks narkomane og kriminelle da..

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (4 minutter siden):

Tror jeg hadde ordlagt meg veldig annerledes, såfremt ikke målet ditt er å møte eks narkomane og kriminelle da..

Herregud da. Man må ikke være kriminell eller narkoman for å ha møtt motstand.

Anonymkode: 882a2...d14

• Liker 2
Skrevet

Har du gått igjennom mye motstand og "helt" dine sår? Hvordan kan du ikke relatere til dem som ikke har møtt motstand? 

De som IKKE har møtt motstand er de som er mest empatiske og minst unnvikende. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår hva du mener. Noen mennesker som har møtt motstand opplever jeg kan være svært selvopptatt, men at de fleste, som du sier også kan være mer empatiske i møte med andre.

For å unngå en helning mot det negative kan du kanskje snu på det? Et alternativ kan kanskje være å bruke ordet "raus", altså at man søker mennesker som er rause i sin relasjon og tilnærming til andre. (Men må da ikke forveksles rause i økonomisk forstand🤣)

Anonymkode: a0a4f...ab4

Skrevet

Hva er egenskapene eller ferdighetene du søker hos en person som har møtt motstand? 

Jeg leste en fin profil en gang som lød noe à la «Vi vil passe sammen dersom du har en positiv innstilling til livet, både oppturer og nedturer. At du er robust og er tålmodig når livet stormer som verst. At du er utholden og har stayer-evne…» . Dette vil jeg tenke er resultater av noen som har møtt motstand.

Kanskje du kan la deg inspirere litt hvis du leser andres profiler?🤷🏻‍♀️

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er en som har hatt ett tøft liv. Har en mann som har sklidd igjennom livet. Vi har det godt. Nå er ikke min fortid noe som er en del av min dag, det har så klart vært med å forme meg, men det er fortid. Og så lenge fortid er fortid og man er positiv, tror jeg det fint fungerer med slike som sklir gjennom livet også. 

Anonymkode: 9f471...c12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere høres ut som dere ikke har møtt motstand 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan like gjerne skrive rett ut "person med barndomstraumer søker en med lik erfaring". 

Anonymkode: 761d1...ff3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du vil bare ende opp med en halvpsyko som drikker øl midt i uka. Hva er vitsen med det?

Nikotinfingre som skjelver 🤩🥰

Anonymkode: 609ff...2c3

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gå rundt og tro at alle andre har hatt det så lett, og at du har hatt det hardt og vanskelig. Som regel har folk opplevd mer motgang enn det du vet om.

Anonymkode: af472...25e

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Burde ikke gjøre deg lett til ett bytte, mange som ikke gir så mye i ett forhold om de vet at personen er kjempe takknemlig for små smuler som dessverre mange med belast er. Så ville ikke ha søkt etter likesinnede, for de kan enten trekke deg nedover eller bruke det imot deg. Velg heller å ha det som ett styrkemerke enn å velge partner som også har bagasje med seg. Selvom jeg skjønner tankegangen din ts, så kan det fort slå feil vei.

Anonymkode: f7b96...cf6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår tankegangen din! Jeg har "møtt motstand" som du skriver, og opplever at enkelte av de som har "seilt gjennom livet på en rosa sky" mangler evnen til å sette seg inn i andres utfordringer. De ser ikke årsakene som ligger bak menneskers valg og hvor komplekst et liv kan være. De skjønner ikke hvor stor påvirkning andres valg og handlinger kan ha for et liv, kanskje særlig for barn. Det er litt irriterende. Men.. Jeg foretrekker denne overfladiskheten fremfor noen som forstår, men som lar hverdagen handle om alt som er vanskelig. Enten fordi de vil eller fordi de ikke klarer annet❤️ For det første ønsker jeg ikke et så negativt fokus, og for det andre vil jeg verne om meg selv. Jeg har det kjempebra der jeg er nå, og jeg vil ikke risikere å endre på det. Da tar jeg heller en mann med en litt overfladisk forståelse av mennesker og verden, som tror at alt kommer til å ordne seg, enn en som vet hvor onde mennesker kan være, at verden er et fucked up sted og at alt sannsynligvis går til hel***e😅

Anonymkode: 55894...b64

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du vil bare ende opp med en halvpsyko som drikker øl midt i uka. Hva er vitsen med det?

Nikotinfingre som skjelver 🤩🥰

Anonymkode: 609ff...2c3

Det er ikke så crazy å drikke øl midt i uka. Men så er det også en forskjell på en øl og ti. 

Anonymkode: 096b6...cec

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange har møtt mye motstand, men de orker ikke prate så mye om det og vil fokusere på det positive videre i livet.

Du ønsker vel å møte en som er snill, tålmodig, tar tak, proaktiv☺️

Anonymkode: a87e7...5c8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har opplevd mye i livet og jeg føler ikke at jeg kan relatere meg til andre pga det. Går det an å si at jeg søker noen som har møtt litt motstand? Er det grammatisk riktig? Jeg tror de som har møtt mostand er mer empatiske og mindre unnvikende

Du kan søke i tråden "live harde skole" her. 

Fra spøk til alvor. Det at dere begge har opplevd vansker er ikke noen garanti for suksess. Hva med heller å jobbe med deg selv hos psykolog og ikke la din historie definere deg. 

Anonymkode: 096b6...cec

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt mye motstand i livet, men jeg ville ikke respondert på den som aktivt søkte etter noen som har møtt motstand. Jeg har jobbet med det jeg har opplevd og har gått videre. Motstand er ikke det som definerer meg og det skal iallfall ikke definere, eller prege, min relasjon til andre.

Har du jobbet deg igjennom dine opplevelser? 

Anonymkode: 11820...d9a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det riktige stedet for «klangbunn» for motstand er fastlege og psykolog. Om du er så alvorlig traumatisert av egen oppvekst/voksenliv at du har problemer med å relatere til andre er psykiatri viktigere enn livspartner.

For to som bærer på bagasje de velger å ikke bearbeide gjør det ikke bedre enn en. Dere vil dra hverandre ned, og helt forutsigbart drukne i egen elendighet,

Anonymkode: 1c2f7...935

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min fortalte meg noe, og sa ja du har jo vært ute en vinternatt sjøl, så du forstår meg.

Det føles godt å bli forstått og at noen kan sette seg inn i smertene og motet. Det skaper samhold.

Man skal aldri undevurdere andre, og hvis noen har gått gjennom livet uten motstand, så heldige dem.

Men jeg ville ikke vært foruten alt jeg har opplevd, både godt og vondt. Det har lært meg å sette pris på de små øyeblikkene, og visshet om at jeg er sterk.

Anonymkode: 20ef8...963

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...