Gå til innhold

Hvor mye er 12-åringene deres med venner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Både nå i ferien og når det er skole. 

Anonymkode: 3da86...075

Skrevet

Nå i ferien omtrent ingenting. Vi var borte da de var hjemme og vi er hjemme når de er borte. I hverdagen kan det variere veldig. Noen uker har han besøk etter skoletid flere ganger og så kan det gå flere uker hvor de bare gamer sammen. Til sammenligning er 10-åringen med venner flere ganger i uken i hverdagen, men inntrykket mitt er at jenter er mer sammen fysisk mens gutter oftere gamer sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

Min er 13, da, og ferdig med første året på u.skolen, men jeg svarer likevel. Lite. Altfor lite syns jeg. Vi bor et par mil fra sentrum, og i sommer har han bare vært med søsken, bortsett fra et par ganger. Han er en forsiktig type som ikke er av de "kule",  så han forsvinner liksom litt.. Han trives bra på skolen, og har fått et par venner som han er litt sammen med. De spiller også ps sammen. De andre bor i sentrum, og er jo vant til å møtes spontant. Det er ikke det at min ikke er inkludert, men de "glemmer" han liksom litt når han ikke er der. Jeg kjører og bringer når som helst, men han er litt for forsiktig til å invitere seg selv. Og jeg føler han er for gammel til at jeg skal organisere.. Han har invitert hit, og det har vært veldig vellykket. Skulle bare ønske han hadde litt mer mot og initiativ... Eldste er stikk motsatt, og har nesten vært for sosial, så kontrasten er stor.. Nå i ferien er jo folk ofte bortreist også. Han virker ikke lei seg, og alle trenger jo heller ikke like mye sosialt for å ha det bra. Mulig det er jeg som må stresse ned😅

Anonymkode: 6e231...1aa

Skrevet

Normalt flere ganger i uken enten på besøk eller har besøk. Bor relativt sentralt, så det er kort vei til det meste, og de er en liten gjeng som har en del felles interesser, og hvor ingen av dem driver med noe organisert slik at de har faste "opptatt-dager". Da henger de mye sammen, stort sett med prating, gaming, tv/Youtube, pizzakveld, overnattingsbesøk hos hverandre iblant i helgen og lignende.

Nå er jo min også veldig utadvendt og sosial av seg, så han er med på nesten alt som skjer.

Nå i ferien er jo alle vekselvis borte, men selv om det er mindre og det har blitt flere gaming/tv-dager, er det slett ikke stille.

AnonymBruker
Skrevet

2-3 dager i uken, kanskje… Mindre i ferien fordi vi er mye bortreist og hjemme når de nærmeste vennene er borte. Til hverdags er de ofte med hverandre hjem etter skolen. Spiser, skravler og henger sammen noen timer og så har de ofte organiserte aktiviteter etterpå, så sånn sett lite sammen på kveldstid. I helgene møtes de også en del, men oftest på dagtid. Hun er som regel sammen med oss på kveldstid. Vår er nok ikke den mest sosiale, og jeg tror mange på trinnet hennes møtes mer og også henger mer ute på kveldstid i helgene (sentrumsnær bydel i relativt stor by).

Anonymkode: 3e5c1...4a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...