Gå til innhold

Hvor kjøpe fersk fisk i Bergen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Noen som vet hvor en får kjøpt fersk fisk i Bergen? 

Anonymkode: 16956...df8

AnonymBruker
Skrevet

Fjellskaal på Fisketorget.

Anonymkode: 47812...394

Skrevet

Da jeg var liten solgte de både levende (og sløyet) fisk og krepsdyr på bryggekanten i sentrum. Husker jeg var der med mamma og kjøpte levende krabber eller torsk til middag. De har det ennå. Sikkert det som heter Fisketorget. Kjenner meg igjen på bilder, selv om jeg ikke har vært der på noen tiår.

https://www.visitbergen.com/ting-a-gjore/fisketorget-i-bergen-p822253

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler på Fjellskål.  De har alltid "ukens fisk"  så da er den ene fiskemiddagen i uka bestemt. Finne også ofte spennende saker som Skate og Makrellstørje. Følg dem på facebook. Ellers så var det vel en artikkel i ei avis hin dagen om at Lerøy på Galleriet hadde en fin fiskedisk.

Anonymkode: 937f5...dae

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (51 minutter siden):

Da jeg var liten solgte de både levende (og sløyet) fisk og krepsdyr på bryggekanten i sentrum. Husker jeg var der med mamma og kjøpte levende krabber eller torsk til middag. De har det ennå. Sikkert det som heter Fisketorget. Kjenner meg igjen på bilder, selv om jeg ikke har vært der på noen tiår.

https://www.visitbergen.com/ting-a-gjore/fisketorget-i-bergen-p822253

Fisketorget er dessverre blitt en overpriset turistfelle 😕 

Anonymkode: 984ee...b30

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fisketorget er dessverre blitt en overpriset turistfelle 😕 

Anonymkode: 984ee...b30

Jeg handler på Fjellskaal på Fisketorget (dvs Mathallen) flere ganger i uken, og nei, det er ingen turistfelle. Dyrt, ja, men best kvalitet og utvalg i byen. De fileterer all den ferske fisken selv, og det gjør stor forskjell.

Hvis man derimot kjøper gatekjøkkenmat i bodene på andre siden så er det selvsagt turistfelle. Man må bare velge med litt omhu.

Anonymkode: 47812...394

• Liker 2
Skrevet

På Fisketorget. Evt. fiskebutikken i Åsane. Men den kjenner jeg ikke så godt til. Men de har holdt åpent i årevis da 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...