Gå til innhold

Jeg er ikke pen. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å få meg kjæreste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil helst ikke høre "du er vakker" og "alle er vakre", dere har ikke sett meg og tro meg når jeg sier at jeg har en god porsjon selvinsikt når det kommer til dette. 

Saken er at jeg er ikke pen. Jeg er ikke vakker. Jeg får aldri høre fra noen at jeg er det og jeg vet jeg har mange usjarmerende og mindre pene trekk. Jeg hadde kjæreste når jeg var yngre, men nå er det en god del år siden jeg har hatt noe med menn å gjøre nettopp fordi jeg syns jeg bare blir styggere. Eneste selvtillitsboosten jeg har fått er at enkelte har trodd jeg er mye yngre enn jeg er (jeg ble 29 i år), så jeg ser tydeligvis fortsatt litt ung ut. 

Det som er et problem er for eksempel håret mitt. Pga hormonell ubalanse har jeg slitt med kraftig håravfall og mistet utrolig mye hår de siste årene. Endte med å klippe håret skulderkort. Det er fortsatt pistrete og stygt, og det er ikke så mye jeg kan gjøre for å få det til å se fint ut. Jeg har i tillegg naturlige krøller som er vanskelige å få fine, men håret ser enda mer pistrete og stygt ut når jeg retter det. Å være fin på håret vet jeg ikke hva er, jeg får det ikke til. I tillegg har jeg veldig skjevt ansikt og stor nese, liten munn, jeg har ekle bollekinn som ikke forsvinner uansett hvor mye jeg slanker meg. Har ikke en fin figur, har for brede skuldre og for smale hofter. Levde i en rar verden når jeg trodde jeg hadde timeglass figur for noen år siden pga jeg har litt smal midje, men etter å ha studert mer nøye så ser jeg at jeg har langt ifra det og faktisk en av de verste kroppsfigurene jeg har sett.. Jeg kan jo ikke gjøre hoftene bredere eller skuldrene smalere. :( 

Dette tærer på meg noe helt sinnssykt. Selvsagt er det mye man kan gjøre, bare smile og kle seg flatterende, bruke litt sminke, men jeg syns ikke det hjelper. Det som er galt er vanskelig å endre på. Det er så tydelig for meg hvor mye penere alle andre kvinner er enn meg og jeg tror ikke jeg har bra nok personlighet til å kunne kapre noen til tross for manglende utseende. 

Jeg er fryktelig ensom og vil gjerne ha en spesiell en i livet mitt men det faktum at jeg ikke kan være eller er vakker, pen, søt osv gjør at jeg ikke tør. Det lukter utroskap fra hans side i lang vei og om en mann hadde sagt til meg at han syns jeg er pen hadde jeg ikke klart å tro på det. Jeg ser hvor ulik jeg er jentene som anses som pene og vakre og det føles bare dritt. 

Vet så klart at kirurgi er en løsning og jeg skal innrømme at jeg vurderer det sterkt. Litt fillers (ikke for mye!), en ansiktsløft hadde kanskje hjulpet. Jeg har også slik kløft i haka og den vurderer jeg å fylle inn slik at haken min ser normal ut. Jeg tror jeg hadde blitt litt penere da, og om jeg bare gjør LITT så vil ikke menn se at jeg har gjort noe med ansiktet uansett. 

Anonymkode: 582a6...cf4

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker vel det at det er ikke slik at alle som finner hverandre er modeller! Du vil finne en som er spesiell for deg, og det vil nok den mannen du leter etter også. Han vil jo synes du er flott fordi du er deg! Hva synes du selv er sjarmerende med andre folk, eller flott? Hvis du var en venninne av deg, som spurte dette spørsmålet; Hva hadde du sagt? 

Det handler om kjemi! Det er mange flotte vakre mennesker som ikke finner noen. De får gjerne sex, men det blir liksom aldri noe seriøst forhold. Det er ikke slik at utseendet ditt bestemmer om du møter noen du liker, og som liker deg! Så må man jo føle seg komfortabel med seg selv, kle seg pent osv....og fremheve det fine med seg selv. 

Folk er ikke utro fordi kjæresten er stygg! Tvert om tenker jeg. Det er vel de som er vant til mye oppmerksomhet som søker ut. Det er haugevis med vakre damer, og flotte menn som er utro mot hverandre. 

Anonymkode: 56f02...22d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

i år 2084 er du en gammel dame på 90. Hva tror du du vil se tilbake på i livet ditt da? De gamle som sitter på eldresenter i dag, er det noen av de som tenker tilbake på livet sitt og sier de skulle ønske de var penere når de var ung? Løft blikket ditt og finn ut hva som faktisk betyr noe her i livet. Ikke ta livet så blodig seriøst. Du må lære deg å trives med den du er. Det er forskjell på Greta Thunberg og Sofie Elise. Den ene trives med seg selv og har et spennende og givende liv, den andre har brukt hundretusener på såkalt perfekt utseende men virker ulykkelig som få. Hvem vil du være? Hva vil du bli husket for?

Anonymkode: 9b11b...c5b

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det handler mye om å akseptere den kroppen og det ansiktet man har fått, bære det med stolthet og det vil skinne igjennom. Jeg kjenner flere mennesker jeg kanskje ikke anser som pene, men de bryr seg ikke og bærer kroppen sin og utseende sitt på en fin måte. Selv er jeg interessert i mennesker og bryr meg ikke om hvordan de ser ut. Personligheten deres er snille, omtenksomme, empatiske og de er hjelpsomme og støttende, samt interessante mennesker. Alle de jeg kjenner som er av «denne typen», slik TS også trolig er, har ektefeller, venner og et rikt liv likevel. 

Anonymkode: 13499...5d5

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Indre kvaliteter som mange menn verdsetter er: omtanke, positivitet, selvtillit, trygghet, humor, varme og sjarm. 

Indre kvaliteter er viktigere enn ytre kvaliteter. Ordentlige menn vet også dette, og de vet å sette pris på det om det dukker opp. 

Anonymkode: 25d77...fd3

• Liker 2
Skrevet

Nettdating? Jeg er dritstygg selv, hårete, kvisete, bruker ikke sminke osv osv. Fanga mann min ved å prate på nett i noen mnder før vi møttes. Han ble da forelsket i mine indre kvaliteter før vi møttes. Så vil sterkt anbefale det. Det finns nok mange der ute som vil ha deg :D

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde komme deg av sosiale medier og inn til legen, bli henvist til en psykolog som hjelper deg. 
Du rakker så ned på deg selv at det er klart du aldri ville trodd noen som sa du var vakker. Alt handler ikke om utseende, men i den alderen du er handler det mer om personlighet. Selvsagt skal du og partner være tiltrukket, men det er ikke alt. 
Har du slike tanker om andre, utseendemessig?

Nekter å tro du ser ut som den personen du beskriver her. Du må ha hjelp til å endre tankegangen din før du i det hele tatt tenker på å dra noen inn i dette, for din egen del. 

Anonymkode: dd439...a5f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er kun et fåtall av befolkningen som er smellvakre ! Vi andre er vanlige . Du hører nok til der 🙂 Vi som hører til DER, er flinke til å henge oss opp i det vi ønsker bedre,grunnet et århundre med en industri drevet av penger og retusjering 😎 

Derimot bør du be fastlegen din henvise deg til en spesialist ifht hårtapet og hormonell ubalanse dersom det ikke er gjort. 

Du er deg selv nok. ❤

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du sette håret opp med små klyper? Det er det jeg gjør, og da synes det ikke så godt at det er tynt.

Ellers er jo skjønnhet mye helse, så et sunt indre vil gjøre det bedre. Lurt å holde seg litt slank om det går.

Man kan gjøre mye med sminke. Men det kan også hende noen synes du har et søtt ansikt uansett. Folk har forskjellig smak. 

MANGE single menn der ute som ikke blir valgt. Så det er absolutt håp!

Anonymkode: 641f7...b78

Gjest tidsfordriv2023
Skrevet

Hvis du har hormonell ubalanse eller kviser, gå på carnivore diet. Det fikser nok det. 

Forutenom det, hvis du bare er generelt stygg så er dette ikke mye hinder for menn. 

Dette fra en mann. 

AnonymBruker
Skrevet

Finn på noen aktiviteter som gjør at du sosialiserer. Eksempelvis, begi deg inn på politikkens arena. Der er det mange som ikke er "skjønnheten selv", av både menn og kvinner. Likevel er mange av disse gift.

Gi en mann ro. Støtt han. Gi han grunn til å ha tillit. Menn elsker ro fremfor "sterke selvstendige kvinner" som skal krangle på alt mulig.

Gå til psykolog. Seriøst, gå til psykolog. Ikke "psykiatrisk sykepleier" men en psykolog. Få bearbeidet alt av ting som gjør at du ikke får senket skuldrene. Nei, jeg får ikke inntrykk av at du er "gal", eller noe slikt ut fra innlegget ditt. Det er bare generelt, vi bærer alle masker i frykt for å ikke bli likt eller akseptert av andre. Finn ut av hva det er som har skjedd deg, det har skjedd oss alle ting, som gjør at du ikke får senket skuldrene helt og holdent. Å kunne gå inn i et rom med full selvtillit og ikke bry deg med å prøve å bli likt har en enorm påvirkning på andre altså. Tenk på de menn du har møtt som er helt avslappede. Det er en egen sjarm og utstråling det altså.

Anonymkode: 6be34...833

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kan du sette håret opp med små klyper? Det er det jeg gjør, og da synes det ikke så godt at det er tynt.

Anonymkode: 641f7...b78

Jeg KAN, men da blir ansiktet mitt så synlig og jeg hater virkelig det.. :( Har prøvd å flette og lignende men jeg er ikke komfortabel med det for da blir som sakt skjevheten og det stygge i ansiktet mitt veldig "in your face" når jeg snakker med noen. Nå har jeg curtain-ish bangs som er fremme i ansiktet så ansiktet dekkes heldigvis litt. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Finn på noen aktiviteter som gjør at du sosialiserer. Eksempelvis, begi deg inn på politikkens arena. Der er det mange som ikke er "skjønnheten selv", av både menn og kvinner. Likevel er mange av disse gift.

Gi en mann ro. Støtt han. Gi han grunn til å ha tillit. Menn elsker ro fremfor "sterke selvstendige kvinner" som skal krangle på alt mulig.

Gå til psykolog. Seriøst, gå til psykolog. Ikke "psykiatrisk sykepleier" men en psykolog. Få bearbeidet alt av ting som gjør at du ikke får senket skuldrene. Nei, jeg får ikke inntrykk av at du er "gal", eller noe slikt ut fra innlegget ditt. Det er bare generelt, vi bærer alle masker i frykt for å ikke bli likt eller akseptert av andre. Finn ut av hva det er som har skjedd deg, det har skjedd oss alle ting, som gjør at du ikke får senket skuldrene helt og holdent. Å kunne gå inn i et rom med full selvtillit og ikke bry deg med å prøve å bli likt har en enorm påvirkning på andre altså. Tenk på de menn du har møtt som er helt avslappede. Det er en egen sjarm og utstråling det altså.

Har gått til psykolog før da jeg sliter mye med usikkerhet. Jeg syns ikke det har hjulpet så mye. De eneste gangene jeg klarer å ha litt selvtillit, er når jeg tenker at jeg skal klare meg alene og at jeg kan trives i eget selskap. Dette fungerer bra i noen uker før det plutselig smeller. 

Jeg vet de liker ro men usikkerheten min vil nok ødelegge alt. Ingen grunn til at jeg ikke kan stoles på, utro kommer jeg hvertfall ikke til å være og jeg vet hvor grusomt det er å få tilliten brutt, så vil aldri gjøre det mot noen.. Men merkelig nok har jeg ikke tidligere klart å finne noen som ikke bedrar meg. Det gjelder både venner og kjærester. Det er lenge siden nå da, brent barn skyr ilden sies det. 

Jeg tror det verste er å akseptere at jeg ikke er en skjønnhet. At jeg kan ikke oppleve at en mann blir tiltrukket av meg slik han blir av damene han begjærer og vil til sengs med. At jeg ikke kan være "den dama", i stedet er jeg bare den grå musa som ingen bryr seg om eller liker. Det sliter jeg veldig med.. Når jeg liker noen så liker jeg de så utrolig godt, jeg blir lett glad i andre og skulle ønske jeg møtte en som var slik mot meg også. Men det er sikkert vanskelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du må jobbe med å akseptere deg selv. Ja, du er kanskje stygg, (selv om jeg er ganske sikker på at du ikke er like stygg som du tror). Dersom du liker deg selv så vil dette skinne gjennom og gjøre deg mer tiltrekkende. Det er viktig at du er ren, sunn og frisk. 

Gå ut og se på de menneskene som har kjæreste. Mange av de er ikke spesielt vakre, men de har helt sikkert andre (viktigere) egenskaper som partneren setter pris på. 

Jeg har selv vært ekstremt forelsket i en person som alle andre syntes var utrolig stygg. Personen var snill og hadde glimt i øyet. 

Anonymkode: 71871...258

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du må jobbe med å akseptere deg selv. Ja, du er kanskje stygg, (selv om jeg er ganske sikker på at du ikke er like stygg som du tror). Dersom du liker deg selv så vil dette skinne gjennom og gjøre deg mer tiltrekkende. Det er viktig at du er ren, sunn og frisk. 

Gå ut og se på de menneskene som har kjæreste. Mange av de er ikke spesielt vakre, men de har helt sikkert andre (viktigere) egenskaper som partneren setter pris på. 

Jeg har selv vært ekstremt forelsket i en person som alle andre syntes var utrolig stygg. Personen var snill og hadde glimt i øyet. 

Anonymkode: 71871...258

Men hvordan skal jeg klare å like meg selv når ingen andre gjør det? :( Det er jo helt forferdelig å skulle være "hun stygge dama". Får nærmest panikk bare jeg tenker på det. Jeg kan fint være hun stygge venninna eller hun stygge bekjente, men å være den stygge kjæresten, nei det vil jeg ikke.. 

Nei, dette får meg til å føle meg ekstremt dårlig. Jeg må tilbake i den "jeg skal ikke ha noen" sonen og jobbe mer med det. Jeg blir gal av å tenke på dette og jeg ender bare opp med å grine ukontrollert og føle meg skikkelig forferdelig. Om jeg bare ikke tenker på det og bare aksepterer at jeg vil være alene så går det litt bedre. Det er tomt og meningsløst, men jeg fikser ikke dette. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 16.10):

Jeg tror det verste er å akseptere at jeg ikke er en skjønnhet. At jeg kan ikke oppleve at en mann blir tiltrukket av meg slik han blir av damene han begjærer og vil til sengs med. At jeg ikke kan være "den dama", i stedet er jeg bare den grå musa som ingen bryr seg om eller liker. Det sliter jeg veldig med.. Når jeg liker noen så liker jeg de så utrolig godt, jeg blir lett glad i andre og skulle ønske jeg møtte en som var slik mot meg også. Men det er sikkert vanskelig. 

Det kan du, tro meg 😊

Endret av Rosakatt
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Du prater som en incel i kvinnekropp. Se rundt deg for bøveln! Så mange som ikke er ansiktspene eller pene i det hele tatt som har partnere som er glade i dem! Vet du hvorfor? Fordi utsiden gjør bare at en blir kjent med innsiden. Men det er innsiden som gir utsiden sin skjønnhet.

Hvis du ønsker at en rekke gutter skal sitte på nett og runke til deg så skjønner jeg problemet ditt. Hvis du ønsker å finne noen som er glad i deg og ser skjønnheten i deg så skjønner jeg faktisk ikke problemet ditt. Problemet ditt er mentalt.

Og har du blitt bedratt, har andre vært utro mot deg, så skjønner jeg godt at du har fått en mental knekk. Men jeg kan vise frem kvinner som absolutt har vært heldige med utseendet sitt som likevel føler seg som Medusa etter å ha blitt bedratt, etter å ha opplevd at partneren har vært utro.

Andre får du ikke gjort noe med. Du får kun og bare gjort noe med deg selv.

Du har vært borti psykologer du ikke har hatt kjemi med. De trenger ikke ha vært dårlige, det kan jeg ikke kommentere (for det vet jeg ikke), men det er viktig å ha kjemi med en behandler. At behandleren forstår en, rent av har et visst personlig engasjement i en.

Jeg vet du er overbevist om at det er utseende som er grunnen til at du er singel.
Jeg er overbevist om at det er bagasjen din som gjør at du støter folk fra deg, som igjen gjør at andre ikke ser skjønnheten i deg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Se deg rundt. Legg merke til andre som ikke er slående skjønnheter som har kjærester som virker som de oppriktig liker dem. Hvordan er de? Hvordan gikk de fram? 

Anonymkode: af556...15a

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg mann og noen få år eldre enn deg, men vil si jeg sliter med det samme. Jeg er verken høy, mørk eller kjekk. 
Dating apper tør jeg ikke å begynne engang. 

Anonymkode: d3427...c4c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Første bud er å finne ut hvordan du kan gjøre det beste ut av det utseendet du er født med. 

Spis sunt (sjekk Marit Kolby, hun har en super instagramkonto og en bok jeg anbefaler), vær aktiv, få frisk luft og nok søvn. Dette vil absolutt hjelpe på hormonell ubalanse. 

https://instagram.com/marit_kolby?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Så bør du finne ut hvilken Kibbe type og årstid du er, så du kan se ut som ditt beste jeg. Ally Art har en brilliant YouTube-kanal som gir masse gode tips:

Og denne hjemmesiden hjelper deg å finne de beste fargene for akkurat deg: (skroll helt ned for å se resten av alternativene) 

https://theconceptwardrobe.com/colour-analysis-comprehensive-guides/soft-autumn-a-comprehensive-guide

Dette er en god start til å føle seg bedre. Alle mennesker er ikke klassisk vakre, det er riktig. Men alle kan bli den beste utgaven av seg selv! ❤️

Anonymkode: db57a...63b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke være pen for å få kjæreste. 

Anonymkode: 81ad6...f1c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...