AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #1 Skrevet 25. juli 2023 Har du vært i Roma? Forslag til overnatting? Hvilke område er å anbefale, evt konkret hotell. Er det greit å komme seg rundt i byen? Kollektivsystemet lett å forstå?? Anonymkode: ae199...a3c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #2 Skrevet 28. juli 2023 Ts igjen her... ingen som har erfaring med Roma? Anonymkode: ae199...a3c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Skrevet 28. juli 2023 Best western President ligger rett ved t banen og det å finne frem gikk ganske greit synes jeg. Hotellet er også i gå avstand til Colosseum, men ligger ikke midt i byen. Anonymkode: 9c832...042
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 Vi bodde på Albergo Etico Roma. Et lite hotell som ligger gåavstand til sentrum. Veldig enkelt å bevege seg i Roma. Anonymkode: e94f9...670
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 Excellence suite var ok hvis man ikke vil svi av hele budsjettet på hotell. Sentralt ift det meste. Lett å gå til det man vil se i Roma. Anonymkode: 5148e...69a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 Bo sentralt, lett å gå til alt da. Når skal du dit? Prisene varierer pga etterspørsel... Midt i blir på linje med trevi og pantheon ca....greit området. Da kan du gå like greit begge veier til prati og testaccio. For meg som er godt kjent der bor jeg utenfor turistgryta. Anonymkode: 04fc1...958
Kjetil E Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Bo sentralt, lett å gå til alt da. Når skal du dit? Prisene varierer pga etterspørsel... Midt i blir på linje med trevi og pantheon ca....greit området. Da kan du gå like greit begge veier til prati og testaccio. For meg som er godt kjent der bor jeg utenfor turistgryta. Anonymkode: 04fc1...958 Hei henger meg på her, har aldri vært i Roma men vurderer en tur i forbindelse med at det skal være EM i friidrett i Roma neste år. Og lurte på tipps til hotell hvor det er greit å komme seg både til Olympiastadion og til sentrum og Vatikanet.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 Skal på konsert med Coldplay i juli. Er området rundt togstasjonen greit med tanke på sentrumsfasiliteter? Ser ut som det da også er greit å komme seg til og fra stadion med kollektivtransport. (ts) Anonymkode: ae199...a3c
enkefru Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 (endret) Vi var der for ca 8-10 år siden, første gang for oss alle, da bodde vi i st. Angelo-området, det var veldig greit. Rolig der og nære sentrum som lå på andre siden av elven og gode bussforbindelser viste det seg også at det var, selv om vi gikk for det meste. Endret 29. juli 2023 av Fjugur
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 Jeg bodde på bed and bike, ikke langt fra petersplassen. Enkel standard, men rent og fint. Rom med bad og felles kjøkken. Mulighet for å bruke vaskemaskin gratis og sykkelutleie inkludert. Det var veldig gøy å sykle i Roma. Anonymkode: 0845e...d1d
Dolce Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 Anbefaler Hotel Pace Helvezia. Rusleavstand til absolutt alt. Ok, hotellet er en smule slitent, og møblene også. Men: I toppetasjen er det 2(?) rom som har en helt fantastisk privat terrasse. Utsikten er enorm. For dem som ikke har ett av disse rommene, er det fremdeles en felles takterrasse med den samme utsikten. Men rom med privat terrasse anbefales sterkt.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal på konsert med Coldplay i juli. Er området rundt togstasjonen greit med tanke på sentrumsfasiliteter? Ser ut som det da også er greit å komme seg til og fra stadion med kollektivtransport. (ts) Anonymkode: ae199...a3c Termini er et forferdelig området... Bo i det historiske Roma. Indre by er liten....bruk googlemaps å se deg rundt hvor du vil bo. Anonymkode: 04fc1...958
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 Du går til det meste, t-banen/trikken/buss er greit i lange avstander. Men gå er det beste Indre byen med alt det kjente er korte avstander...dette ser dere på karten. Bo midt mellom prati og colosseum er fint.... Anonymkode: 04fc1...958
Tetra Skrevet 29. juli 2023 #14 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Termini er et forferdelig området... Bo i det historiske Roma. Indre by er liten....bruk googlemaps å se deg rundt hvor du vil bo. Anonymkode: 04fc1...958 På hvilken måte er det forferdelig?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #15 Skrevet 30. juli 2023 Tetra skrev (10 timer siden): På hvilken måte er det forferdelig? Så lite Roma som det går ann å bli Anonymkode: 04fc1...958
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #16 Skrevet 30. juli 2023 Tetra skrev (11 timer siden): På hvilken måte er det forferdelig? Det er der de prostituerte holder til, for eksempel. Jeg bodde på hotell der og det gikk helt fint, men jeg så jo at det ikke var noe bra strøk. Anonymkode: 7acb0...6ca
Tomas77 Skrevet 30. juli 2023 #17 Skrevet 30. juli 2023 Prøv å unngå gatene umiddelbart rundt Termini. De er red light district kombinert med lommetjuveri og alt annet som hører sentralstasjoner til. Området rundt Colosseum er fint og Trastevere er kjempekoselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå