Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bedt i bursdag 🥳 Og som de fleste andre, har ho/de det som trengs, og er selv glad i å gi hjemmelagde/konsumerbare gaver.

Jeg tenkte derfor å få tak i en flaske fra polet med et eller annet, og lage litt godsaker ved siden av.

Mulighetene er tacokrydder, pumpkin spice-krydder, lemon curd, mulig cookies. 

Har dere andre tips? 

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmelaget pesto. Sopp i olje. Lavendel poser til å ha i klesskapet. 

Anonymkode: 79484...4a7

• Liker 1
Skrevet

Her er noen enkle DYI spiselige gaver som du kan lage for dem eller de kan lage dem selv: 

• Liker 1
Skrevet

Sånn stort glass hvor det er blandet alt man trenger til en kake, minus væske og egg da. Og oppskriften festet til. 

Spekemat/pølser med flatbrød og skikkelig rømme.

Div kjeks, ost,og marmelade.

Gode cookies og en god pakke med te. 

• Liker 1
Skrevet
FruN skrev (6 minutter siden):

Jeg er bedt i bursdag 🥳 Og som de fleste andre, har ho/de det som trengs, og er selv glad i å gi hjemmelagde/konsumerbare gaver.

Jeg tenkte derfor å få tak i en flaske fra polet med et eller annet, og lage litt godsaker ved siden av.

Mulighetene er tacokrydder, pumpkin spice-krydder, lemon curd, mulig cookies. 

Har dere andre tips? 

Rips, plomme syltetøy/saft. Bake en eplekake.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brente mandler

Konfekt

Syltetøy/sirup 

Anonymkode: 25ff6...22d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke du kjenner vedkommende så godt at du vet hva hen liker på kjøkkenet, så ikke lag noe hjemmelaget. Hos meg hadde tacokrydderet bare opptatt plass og ikke blitt brukt. 

Hva med en god olivenolje i stedet? Noe de fleste bruker. 

Anonymkode: 55dde...809

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En god champagne holder. 

Anonymkode: 3bad1...acd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

elg

Anonymkode: 7a92e...dc6

Skrevet

Du kjøper en First Price-olje eller X-tra olje, putter i sitron eller sånne små chili, putter det over på en glassflaske, som du får kjøpt på Søstrene Greene.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en krukke med fikensyltetøy og en eske med god kjeks. Jeg hadde droppet osten av åpenbare grunner, men kjøpt med noe fra polet så det passet med beløpet du hadde tenkt.

Skrevet

Takk for tips og medfølgende inspirasjon! 
Det blir en cookie-på-krukke, en flaske fra polet og litt sjokolade, mulig jeg prøver meg på sånn sjokoladebark (det har jeg lyst til å teste selv 😅

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 15.20):

Hvis ikke du kjenner vedkommende så godt at du vet hva hen liker på kjøkkenet, så ikke lag noe hjemmelaget. Hos meg hadde tacokrydderet bare opptatt plass og ikke blitt brukt. 

Hva med en god olivenolje i stedet? Noe de fleste bruker. 

Anonymkode: 55dde...809

Og hos meg hadde olivenoljen bare tatt opp plass og ikke blitt brukt. Jeg hater(!) oliven!

Vi er alle forskjellige og liker forskjellig. Jeg synes du har fått mange gode tips, ts. Ta en sjanse. Hvis du ikke kjenner vedkommende så godt kan det slå like godt an med hjemmelaget tacokrydder som olivenolje, men tanken bak tacokrydderet betyr mer.

.

Og nå leste jeg hva du gikk for. Fin gave :) 

Endret av Ugresset
La til
AnonymBruker
Skrevet
Ugresset skrev (1 minutt siden):

Og hos meg hadde olivenoljen bare tatt opp plass og ikke blitt brukt. Jeg hater(!) oliven!

Vi er alle forskjellige og liker forskjellig. Jeg synes du har fått mange gode tips, ts. Ta en sjanse. Hvis du ikke kjenner vedkommende så godt kan det slå like godt an med hjemmelaget tacokrydder som olivenolje, men tanken bak tacokrydderet betyr mer. 

Ja for olivenolje smaker oliven

Anonymkode: cdbca...54b

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja for olivenolje smaker oliven

Anonymkode: cdbca...54b

Ja, den gjør jo det!

AnonymBruker
Skrevet

FruN skrev (På 25.7.2023 den 22.16):

Takk for tips og medfølgende inspirasjon! 
Det blir en cookie-på-krukke, en flaske fra polet og litt sjokolade, mulig jeg prøver meg på sånn sjokoladebark (det har jeg lyst til å teste selv 😅

Om du med det mener sånn idiotisk krukke med ingredienser i…? Så er det en møkkagave, som bare tar seg fint ut på bilder.

Du gir bort arbeid.

Nei, da er det mye hyggeligere å få faktisk ferdigbakte cookies! :)

Dessuten, så er det ingen gode oppskrifter hvor du heller alt sammen i en bolle. Du skal typisk røre smør og sukker sammen først, tilsette egg, før resten av det tørre.

Anonymkode: 0c7a9...770

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar ikke i mot hjemmelagde gaver med mindre jeg kjenner personen veldig godt, typ nær slektning. Selv de som liker å lage mat gjør så mye rart på eget kjøkken. Så her har en god del gått rett i søpla. 

Kjøp heller litt god mat, og lag en gavepose sammen med vinen. Da kan de re-gifte om det er produkter de selv ikke bruker. 

Anonymkode: 335c8...c71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler sterkt hjemmelaget granola, og ristede salte mandler. Får alltid gode tilbakemeldinger på de to :)

Anonymkode: 6bc08...fee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sett an hvem jeg laget det til. For som andre påpeker, det er bare dumt å gi noe som de overhodet ikke liker, som de ikek får byttet, og som bare ender i bosset. Det er miljøsvineri. 

Jeg ville ikke satt pris på vin, jeg drikker aldri sånt. Mens andre blir kjempeglad for vin. 

Jeg elsker sjokolade, og ville satt pris på noe i den duren. Mens andre prøver å unngå søtsaker, og bare ville ergret seg over å få en fristelse i hus. 

Anonymkode: 55a1a...f71

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...