AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #1 Skrevet 25. juli 2023 Mange her på KG som kanskje ikke vil innrømme at de tar noe junk en gang i blant..?😇 Jeg tar utgangspunkt i Oslo, det er her jeg bor. Det er lettest og fristende å si at grunnen er latskap, de gir egentlig f.. Jeg ser ofte at de lar frites bli liggende i kurv til lunk (i ubegrenset tid?), og dette serverer de med høy selvtillit til kundene sine.Blir rene tyggegummien. Jeg godtar imidlertid ikke det, jeg sier ifra at jeg vil ha ny/fersk, eller så kan de faktisk få gi faen.. Jeg gidder ikke den råtne dritten deres. Men selv der hvor dette ikke gjøres så er det som oftest dårlig. Kan det være oljen som ikke er duganes? Går man på en god junk-restaurant så slipper man riktignok unna slik dritt. Men nei, uansett kvalitet så er det forferdelig usunt. Ok, slutt å mas. Forbaskede helsefanatikere, hold dere unna denne tråden!!! Anonymkode: 0dd97...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #2 Skrevet 25. juli 2023 Hater å bli servert seig pommes frites, vil ha den crispy. Dessverre virker det vanskelig å få til på svært mange gatekjøkken. Anonymkode: 5acb4...dfb 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #3 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hater å bli servert seig pommes frites, vil ha den crispy. Dessverre virker det vanskelig å få til på svært mange gatekjøkken. Anonymkode: 5acb4...dfb De som vil får det jo faktisk til.. Anonymkode: 0dd97...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Skrevet 26. juli 2023 Det kommer veldig an på pommes fritesen også. Mange gatekjøkken bruker sånn riflet pommes frites, og det synes jeg ikke er noe godt. De blir brent og tørr ytterst på riflene, og myk og bløt inni. I tillegg er det ofte mange små biter som blir knallharde. Jeg foretrekker derfor annen pommes frites som enten er slike tynne staver som på MC'ern, eller de tykkere stavene som britene vil kalle "Chips". Og så har man en mellomting hvor stavene ikke er helt rektangulære, men bredere og tynne. Det viktige er at de er glatt i flaten og blir jevnt tilberedt. Så er det selvfølgelig et must at pommes fritesen er frityrstekt og ikke i ovn. Den skal ha en lett sprø skorpe, men være myke inni. Man kan si mye rart om MC'ern, men pommes fritesen pleier alltid å være bra der, og helt på høyde med det man får servert på restauranter. Anonymkode: 2f7c1...528
ThereGoesBob Skrevet 27. juli 2023 #5 Skrevet 27. juli 2023 Har en FF joint her i byen som hevder de har den beste Fish & Chipsen i byen. Selvfølgelig servert med ultradøll frysechips. Styrer glatt unna hele greia for å si det sånn. Har heldigvis noen sjapper her som lager hjemmelaget chips til fish & chipsen. Er årevis siden jeg knuste koden. Skal jeg ha FF kjøper jeg KUN selve hamburgeren, ikke noe chips eller brus. Dette er bare noe kjedene prakker på oss for å få mersalg. Kun ved spesielle anledninger om jeg er på gourmet restaurant og skal ha burger så følger det som regel med hjemmelaget søtpotetfries som jo er skikkelig digg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå