Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #1 Skrevet 16. januar 2006 har begynnt å ta møllers dobbel jeg nå for jeg er student og spiser lite fisk og ikke noe sunt... men er det egentlig vits i?`føler det blir litt fake...
Polluela Skrevet 16. januar 2006 #2 Skrevet 16. januar 2006 Ta det noen uker og se om du merker noen forskjell da? Det er jo garantert bedre enn ingen ting... Selv tar jeg Udo's choice som omega 3. Det er av planteoljer og kanskje hakket mer "autentisk". Veldig anerkjent merke iallfall.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #3 Skrevet 16. januar 2006 Selv tar jeg Udo's choice som omega 3. Det er av planteoljer og kanskje hakket mer "autentisk". ← Er ikke tran ganske så "autentisk", dvs direkte fra naturen da? Det komer jo så mye fancy vitamintilskudd som visstnok skal være bedre, men er ikke den gode gamle tranen bra nok? Mistenker at noen vil tjene penger her...
Polluela Skrevet 16. januar 2006 #4 Skrevet 16. januar 2006 (endret) Personlig har jeg større tro på planteoljer. Det er et anerkjent merke som ikke bare veggiser bruker, derfor nevnte jeg det. Hvis noen vil tjene penger, er det nok ikke den ene mer enn den andre. Har dessuten hørt at omega 3 piller kan gi alt for høy blødningstendens, men tror ikke dette gjelder de som ikke er fra fisk. Noen som vet? Menmen, sånne diskusjoner har vært før, jeg bare kom med en abefaling. Endret 16. januar 2006 av Badeand
Brunhilde Skrevet 16. januar 2006 #5 Skrevet 16. januar 2006 Jeg bruker EyeQ - de sies å være bra. Udo's choice er vel sånn lavkarbogreie, er det ikke? Om det er bedre enn tran tviler jeg på. Jeg tror heller ikke det er dårligere enn tran. Men det er dyrere enn tran, det er temmelig sikkert.
Gjest Aloha Skrevet 16. januar 2006 #6 Skrevet 16. januar 2006 Tran og multivitamintabletter er nok iallfall lurt å ta.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #7 Skrevet 16. januar 2006 Jeg bruker EyeQ - de sies å være bra. Udo's choice er vel sånn lavkarbogreie, er det ikke? Om det er bedre enn tran tviler jeg på. Jeg tror heller ikke det er dårligere enn tran. Men det er dyrere enn tran, det er temmelig sikkert. ← Det er svindyrt og smaker i tillegg 10 ganger verre enn tran Da er ihvertfall valget for meg enkelt. Går for god gammeldags tran
Gjest Spacegirl Skrevet 16. januar 2006 #9 Skrevet 16. januar 2006 Jeg tar tran og Vitamineral. Vitamineral har jeg blitt anbefalt av flere leger, så jeg regner med at den er bra.
salsera Skrevet 17. januar 2006 #10 Skrevet 17. januar 2006 Bruker linolje for omega-3 i deler av matlagingen. Det er billig og helt naturlig!
la_luz Skrevet 17. januar 2006 #11 Skrevet 17. januar 2006 Udos chioice innholde Omega 3, 6 og 9. 6 får du i deg mer enn nok av gjennom mat, dersom du har vanlig kosthold. Du skal ikke ha for my av den. Vet en del kroppsbyggere sverger til Udos choice men nå spsiser vel ikke de fett i noen anne form da. Om man trenger multivitamin er avhengig av hva du spiser ellers. Pass på at du ikke får for mye A og D vitamin i deg.
Mina-32 Skrevet 17. januar 2006 #12 Skrevet 17. januar 2006 Tran og et normalt variert kosthold er det optimale. Gjennom tran får vi alle det meste av det vi trenger, og jeg annbefaler alle å innta Tran, - uansett hvor stygt det en smaker... Vet at mange sverger til omega 3,6 9 og dette er noe vi normalt får gjennom kosten. Mulitvitamin er greit, men egentlig unødvendig etter mitt syn, så fremst kosten tilsier noe annet. Vær obs på at en kan få for mye av det gode også, ved å bruke mange typer tilskudd.
Gjest gjest1 Skrevet 18. januar 2006 #13 Skrevet 18. januar 2006 Jeg bruker EyeQ - de sies å være bra. Udo's choice er vel sånn lavkarbogreie, er det ikke? Om det er bedre enn tran tviler jeg på. Jeg tror heller ikke det er dårligere enn tran. Men det er dyrere enn tran, det er temmelig sikkert. ← Udo's Choice inneholder omega 3, 6 og 9 i riktige forhold til hverandre, 2:1:1 Dette forholdet er faktisk viktig. Ellers har jeg hørt at omega 6 og 9 får vi gjerne nok av i kosten, men husker ikke hvilke matvarer som inneholder det. Derfor er det noen som anbefaler tilskudd kun av omega 3. Ellers kan balansen lett bli feil andre veien. Ikke vet jeg,men disse to motsetningene har jeg hørt. Må undersøke mer.
Gjest gjest1 Skrevet 18. januar 2006 #14 Skrevet 18. januar 2006 Tran og et normalt variert kosthold er det optimale. Gjennom tran får vi alle det meste av det vi trenger, og jeg annbefaler alle å innta Tran, - uansett hvor stygt det en smaker... Vet at mange sverger til omega 3,6 9 og dette er noe vi normalt får gjennom kosten. Mulitvitamin er greit, men egentlig unødvendig etter mitt syn, så fremst kosten tilsier noe annet. Vær obs på at en kan få for mye av det gode også, ved å bruke mange typer tilskudd. ← Du skal være veldig flink og spise ganske så økologisk og variert for å få alt du trenger gjennom normalt kosthold, bare så det er sagt. Når det gjelder de norske grensene for anbefalte dagsdoser så er disse minstemål for å unngå mangelsykdommer, og totalt uten tanke for forebygging av sykdommer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå