Majer Skrevet 25. juli 2023 #1 Skrevet 25. juli 2023 (endret) Det burde jo egentlig være mer legitimt at menn ikke vil bli sammen med kvinner som har hatt ons eller ligget rundt enn motsatt. Hvorfor skal det være galt å være oppegående? Endret 25. juli 2023 av Majer
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #2 Skrevet 25. juli 2023 Du trodde du skulle klare å provosere noen, nå? Alle kan velge helt selv hvem de vil bli sammen med. Slik har det alltid vært (i moderne tid i alle fall) Og så kan det jo diskuteres hvem som er mest oppegående; de som tester seg (kvinner) eller de som ikke tester seg (menn). Anonymkode: 0c74e...046 12 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #3 Skrevet 25. juli 2023 Du glemte å skylde på høyresiden. Anonymkode: 48e3d...4e5 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #4 Skrevet 25. juli 2023 det er jo fordi størsteparten av mennene IKKE tester seg 😂 kvinner tester seg ofte etter ny partner. dette er ikke det gode argumentet du tror det er 🤡 Anonymkode: f0123...dca 15 4
Majer Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du trodde du skulle klare å provosere noen, nå? Alle kan velge helt selv hvem de vil bli sammen med. Slik har det alltid vært (i moderne tid i alle fall) Og så kan det jo diskuteres hvem som er mest oppegående; de som tester seg (kvinner) eller de som ikke tester seg (menn). Anonymkode: 0c74e...046 De mest oppegående er de som unngår folk som kan ha kjønnssykdommer. Deretter de som tester seg. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du glemte å skylde på høyresiden. Anonymkode: 48e3d...4e5 Det har lite med dem å gjøre med unntak av at menn fra gode sosioøkonomiske kår gjerne har flere sexpartnere. Endret 25. juli 2023 av Majer
Majer Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): det er jo fordi størsteparten av mennene IKKE tester seg 😂 kvinner tester seg ofte etter ny partner. dette er ikke det gode argumentet du tror det er 🤡 Anonymkode: f0123...dca Jo, det er det. Det smarteste er å unngå kjønnssykdommer til å begynne med. Ikke alt man blir kvitt så enkelt heller. Får man en resistent bakterie så sitter den gjerne godt og det er ikke noe man får testet seg for på sex og samfunn.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #7 Skrevet 25. juli 2023 Tør påstå at tallene dine viser at det er langt flere kvinner som tar ansvar for egen og andre helse, enn det er menn som gjør det. Anonymkode: ff90f...7e8 12 3
Majer Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #8 Skrevet 25. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tør påstå at tallene dine viser at det er langt flere kvinner som tar ansvar for egen og andre helse, enn det er menn som gjør det. Anonymkode: ff90f...7e8 Absolutt, men det er ikke godt nok. Om kvinner flest blir like dumme som vanlige menn så går jo samfunnet til helvete. Endret 25. juli 2023 av Majer
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #9 Skrevet 25. juli 2023 Hvis man tester seg ofte så går man jo ikke rundt med kjønnssykdommer. Jeg tester meg etter hvert partnerbytte og spør alltid menn om de har testet seg før jeg har sex med de. De kan lyve, men da vet jeg hvert fall hvem som har smittet meg og kan gi beskjed. Bruker som oftest kondom da, så liten sjanse for kjønnssykdom. Anonymkode: 37c3e...a70 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #10 Skrevet 25. juli 2023 Majer skrev (Akkurat nå): Jo, det er det. Det smarteste er å unngå kjønnssykdommer til å begynne med. Ikke alt man blir kvitt så enkelt heller. Får man en resistent bakterie så sitter den gjerne godt og det er ikke noe man får testet seg for på sex og samfunn. Disse tallene er jo et kjempegodt argument for å unngå rundbrennere og dobbeltmoralister. Mennene er problemet her, ikke kvinnene. Men det er jo klassisk det, menn har dårlig oppførsel og tvilsom moral, og kvinner får skylda og stigmatiseres. Rett inn i tematikken fra Christian Kroghs "Albertine" fra seint 1800-tall. Tragisk verden går så sakte framover... Anonymkode: 5c0bd...6b0 13 3
Trolltunge Skrevet 25. juli 2023 #11 Skrevet 25. juli 2023 Skjønte ikke denne. Dette tilsier da heller at kvinner bør være særdeles skeptiske til å ha sex med menn, så dårlige som de er på å teste seg for slikt. Jeg har ikke praktisert ons, og har hatt sex i forhold. Jeg har likevel testet meg mange ganger opp gjennom årene. I starten av hvert forhold, før man dropper kondom for eksempel, fordi det var et krav fra meg, og ufint å kreve noe av den andre man ikke gjør selv. Jeg kunne jo ikke være 100% sikker på at mannen jeg tidligere hadde forhold til ikke hadde vært utro. Ryddig at begge gjør det. På grunn av at utroskap er en mulighet tester jeg meg dessuten alltid rutinemessig når jeg likevel tar celleprøve vi kvinner skal ta med jevne mellomrom. Jeg må jo uansett ligge der og skreve, så da er det like greit å teste alt. Med andre ord er det ikke nødvendigvis det å ha mange partnere som medfører slik testing. Vi er nok mange som gjør det uten det. At menn er så dårlige på å teste seg er mer skremmende. 12 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #12 Skrevet 25. juli 2023 Majer skrev (19 minutter siden): Det burde jo egentlig være mer legitimt at menn ikke vil bli sammen med kvinner som har hatt ons eller ligget rundt enn motsatt. Hvorfor skal det være galt å være oppegående? Hvordan klarte du å få dette til å bli kvinner sin feil? 🤣 Anonymkode: 28596...22a 8 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #13 Skrevet 25. juli 2023 20 minutter siden, Majer said: Det burde jo egentlig være mer legitimt at menn ikke vil bli sammen med kvinner som har hatt ons eller ligget rundt enn motsatt. Hvorfor skal det være galt å være oppegående? Er ikke dette høyresiden sin skyld altså? Og at de blir tvunget ut av Oslo? Anonymkode: b9671...6ed 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #14 Skrevet 25. juli 2023 Du gir jo oss ett glimrende argument for å selektere bort flere menn da. 1 av 4 menn er ansvarlig nok til å date kvinner. Resterende 3 av 4 menn burde blokkeres fra Tinder og alle andre sjekkeapper og arenaer inntil de blir voksne nok Det ville jo gjort alt mye lettere! Anonymkode: 33cdf...aab 3 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #15 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke dette høyresiden sin skyld altså? Og at de blir tvunget ut av Oslo? Anonymkode: b9671...6ed Jo, det er høyresiden sin skyld. Men det er også Støre, Vedum, WHO og Bill Gates. Anonymkode: 09dfe...28c 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #16 Skrevet 25. juli 2023 Hæ? Logikken din knakk her. Er vel nettopp de kvinner som har ONS som også er opptatt av å få sjekket seg. 3/4 av alle som sjekket seg var kvinner. Det vil si at de kvinnene som har ONS er de tryggeste. Kvinner som stoler på en seksualpartner de er forelsket seg i, og tror hun er trygg fordi hun har få partnere derimot. Anonymkode: 798f1...8c8 2 2
GrønnNellik68 Skrevet 25. juli 2023 #17 Skrevet 25. juli 2023 Majer skrev (29 minutter siden): Det burde jo egentlig være mer legitimt at menn ikke vil bli sammen med kvinner som har hatt ons eller ligget rundt enn motsatt. Hvorfor skal det være galt å være oppegående? Kjedelig til deg og i ferien😂👏gjør seg med en liten provoserende diskusjon på kg. Jeg tester meg hvis jeg må bytte partner .. menn burde være flinkere til å ta ansvar for kondombruk. Møtt kun 1 jeg som har vært nøye på det og han var ikke norsk. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #18 Skrevet 25. juli 2023 Mann 37 her Jeg tester meg aldri fordi jeg aldri har sex. Anonymkode: 1562e...1dd 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #19 Skrevet 25. juli 2023 Er det fordi kvinner er flinkere til å teste seg? Er det fordi kvinner ser symptomer raskere/bedre? Er det fordi flere kvinner har ONS? Mange muligheter. Anonymkode: e9d02...9f9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #20 Skrevet 25. juli 2023 Majer skrev (36 minutter siden): De mest oppegående er de som unngår folk som kan ha kjønnssykdommer. Deretter de som tester seg. Interessant rekkefølge, som med det samme plasserer deg blant de mindre oppegående. Hvordan unngår du folk som kan ha kjønnssykdommer, bortsett fra å ikke ha sex selv? Det høres ut som om Dunning-Kruger effekten har slått til her. Anonymkode: d323e...16d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå