Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksen har vært utro mot hverandre. Han først, og jeg etterpå. Jeg angrer som et uvær, og han gjør det samme. Vi hadde egentlig tenkt å gå hver vår vei, men vi klarer ikke å se for oss et liv uten hverandre i det. 

Han ønsker å prøve på nytt, det gjør jeg også innerst inne, men jeg orker ikke å leve slik vi har gjort tidligere. Mens vi har vært utro mot hverandre har han innsett at det er meg han vil være med resten av livet, jeg har på en måte bare slått av følelsene mine og forsøkt å gå videre og hadde nesten klart det - fått ny kjæreste, møtt familien hans, og vi har det forsåvidt fint, men jeg klarer ikke tenke på annet en eksen. Uansett hvor mye jeg prøver, uansett hva jeg gjør, så er det eksen som opptar tankene mine, og det er urettferdig overfor min nåværende kjæreste. Jeg vet han kommer til å bli fullstendig knust når/hvis jeg gjør det slutt med han, og jeg hater å såre noen. Men mest av alt slik det er nå, så sårer jeg meg selv. Jeg er bare helt rådvill og jeg aner ikke hvordan jeg eventuelt skal gjøre det slutt med kjæresten på en mest mulig skånsom måte. Han vet at jeg har kontakt med eksen, men han vet ikke hvordan/hvor mye og hva vi snakker om. Til info bor eksen på andre siden av landet, og jeg blir å flytte hjem igjen til han om det er det jeg bestemmer meg for... 

Lurer på om det er noen som har vært i lignende situasjon og hvordan i all verden løser man dette. Dette minner meg om en vanvittig dårlig dramaserie.

Anonymkode: 077e4...7df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din nåværende kjæreste fortjener mer enn en dame som drømmer om eksen og fremdeles har kontakt med ham. Ikke sett deg så høyt at du tenker at han vil bli fullstendig knust og at det veste som kan skje ham er at du går fra ham. Det er bedre for ham at du går og han blir lei seg en stund, enn at han lever i et forhold med en som ikke elsker ham på ordentlig. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
ESFP skrev (7 timer siden):

Din nåværende kjæreste fortjener mer enn en dame som drømmer om eksen og fremdeles har kontakt med ham. Ikke sett deg så høyt at du tenker at han vil bli fullstendig knust og at det veste som kan skje ham er at du går fra ham. Det er bedre for ham at du går og han blir lei seg en stund, enn at han lever i et forhold med en som ikke elsker ham på ordentlig. 

ts her.

Han er voksen i 30 årene og jeg er min nåværende kjæreste første kjæreste. Jeg vet at ham vil bli knust. Jeg vet også at han fortjener uendelig mye mer enn ei som går og drømmer om eksen. Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal gjøre det slutt med en så vanvittig genuint snill mann.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

ts her.

Han er voksen i 30 årene og jeg er min nåværende kjæreste første kjæreste. Jeg vet at ham vil bli knust. Jeg vet også at han fortjener uendelig mye mer enn ei som går og drømmer om eksen. Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal gjøre det slutt med en så vanvittig genuint snill mann.

Du sier, du et en vanvittig genuint snill mann men jeg må være ærlig med deg på at jeg vil prøve igjen med eksen. Derfor må vi si farvel. Ønsker deg alt godt 

Anonymkode: 403fa...e87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er hvert fall ikke snilt å forbli sammen med han.

Men er eksen så mye bedre da? Dere var ganske giftige begge to...

Anonymkode: 87bb1...3ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke om dette stemmer for deg, men uansett. 

Jeg har ei venninne som hadde en kjæreste. De to hadde et skikkelig dramafylt samliv. Krangling i fylla, utroskap, vilt begjær i fylla, krangling. Osv osv. 

Det ble tilslutt slutt. Og hun fant en ny mann. En staut kar, som ikke kranglet, en som var til å stole på. En mann som var alt det hun hadde drømt om. 

Etter kort tid begynte hun å savne eksen, og alt begjæret. Det var som om hun helt glemte alle tårer og sinne og frustrasjon som hadde preget deres forhold, og kun husket lidenskapen. 

Lidenskapen var tilstede i nåværende forhold også, men siden den nye kjæresten aldri truet med å avslutte samlivet (eller forsåvidt livet dersom hun gikk), så ble liksom ikke lidenskapen like intens. 

Det tok lang tid før hun innså at det nye livet var bedre enn det gamle. Heldigvis holdt den staute mannen ut. Og nå har de det bra. 

Anonymkode: cce95...417

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste riktige er selvsagt å gjøre det slutt med nåværende kjæreste. Men ut fra det du forteller om det håpløst turbulente forholdet med xen, kan vi vel si allerede nå at det kommer til å skjære seg igjen. Det du bør gjøre er å ta en pause fra forhold, og roe deg ned. 

Anonymkode: 9573e...0d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle som sier du bør gjøre det slutt med nåværende kjæreste sier det fordi de mener at den nåværende kjæresten din fortjener bedre enn deg.

Du ville fått det best hvis du kunne slå deg til ro med den nye kjæresten din og kunne trives med hvor bra du faktisk har det nå.

Hvor velger du å bygge opp følelser og fokusere? Hvor legger du innsatsen din? Ditt valg.

Anonymkode: f2d2a...196

Skrevet

TS,

Ikke lett for deg, men du må ta et valg.

Avslutte definitivt med eksen. Få han bort.

Eller gjøre det med den nye kjæresten.

Uansett, lykke til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 13.06):

Jeg og eksen har vært utro mot hverandre. Han først, og jeg etterpå. Jeg angrer som et uvær, og han gjør det samme. Vi hadde egentlig tenkt å gå hver vår vei, men vi klarer ikke å se for oss et liv uten hverandre i det. 

Han ønsker å prøve på nytt, det gjør jeg også innerst inne, men jeg orker ikke å leve slik vi har gjort tidligere. Mens vi har vært utro mot hverandre har han innsett at det er meg han vil være med resten av livet, jeg har på en måte bare slått av følelsene mine og forsøkt å gå videre og hadde nesten klart det - fått ny kjæreste, møtt familien hans, og vi har det forsåvidt fint, men jeg klarer ikke tenke på annet en eksen. Uansett hvor mye jeg prøver, uansett hva jeg gjør, så er det eksen som opptar tankene mine, og det er urettferdig overfor min nåværende kjæreste. Jeg vet han kommer til å bli fullstendig knust når/hvis jeg gjør det slutt med han, og jeg hater å såre noen. Men mest av alt slik det er nå, så sårer jeg meg selv. Jeg er bare helt rådvill og jeg aner ikke hvordan jeg eventuelt skal gjøre det slutt med kjæresten på en mest mulig skånsom måte. Han vet at jeg har kontakt med eksen, men han vet ikke hvordan/hvor mye og hva vi snakker om. Til info bor eksen på andre siden av landet, og jeg blir å flytte hjem igjen til han om det er det jeg bestemmer meg for... 

Lurer på om det er noen som har vært i lignende situasjon og hvordan i all verden løser man dette. Dette minner meg om en vanvittig dårlig dramaserie.

Og i vår populære serie «Hvorfor vi styrer unna alle som skal "ha kontakt" med eksen» er vi idag kommet til…

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (6 minutter siden):

Og i vår populære serie «Hvorfor vi styrer unna alle som skal "ha kontakt" med eksen» er vi idag kommet til…

Takk for dagens kommentar! 🤣

Anonymkode: f2d2a...196

AnonymBruker
Skrevet

Hvis livet ditt minner om en dramaserie, så burde du umiddelbart ta ett skritt tilbake, og studere hva det er du driver med. Ta en skikkelig selvrefleksjon, er godt og langt blikk på hva du roter deg inn i.

Kontakt med ekser, nye flammer før du er ferdig med den forrige, utroskap - alt dette er drama som du selv lager. Du kunne tatt deg en pause før du innledet et nytt forhold, slik de fleste av oss trenger. Du kunne latt være å vært utro mot eksen som hevn. Du kunne kuttet kontakten med eksen når du innledet et nytt forhold. Men du velger å gjøre alle disse tingene. Valg, som du tar, som du er ansvarlig for. Og disse valgene dine, de fører til masse drama. 

Du skaper drama. 

De personene som jeg kjenner som har vært sånn som deg, de ender opp alene. Andre folk orker ikke ha noe med sånt å gjøre, og setter foten ned for slikt tull. Han du er sammen med nå, han kommer også til å gjennomskue dramaet etterhvert som tiden går og den første stormforelskelsen blekner. Så hvis du vil ha et godt forhold, hvis du vil ha folk rundt deg og ikke ende opp alene, så må du endre oppførsel. Enkelt og greit.

Anonymkode: de0dd...aa7

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...